Programele de prelucrare a textelor, de calcul tabelar si cele grafice, au devenit de la sine intelese, cerintele de profesionalizare si noile versiuni solicitand o permanenta adaptare. Utilizarea izolata a cestor programe nu este insa suficienta pentru a face fata cerintelor practice, prezente si viitoare, fiind necesara folosirea pachetelor de programe birotice si a retelelor de computere, ca si a formelor de comunicare birotica.
Cand se discuta despre modernizarea muncii in secretariate si birouri, se foloseste des notiunea de comunicare birotica.
Prin aceasta comunicare se inteleg toate actiunile care au ca obiectiv asigurarea unui sprijin corespunzator tuturor activitatilor de birou, prin utilizarea unor tehnologii noi.
Transmiterea informatiei prin intermediul biroului a avut in ultimul timp o evolutie extrem de rapida prin aparitia unor noi medii.
Cand se vorbeste de comunicare, colaborare, cooperare, conexiuni, echipe si noi tehnologii informationale, se vorbeste si despre informatica de grup care este ilustrata prin sintagma grupware sau, mai nou, grupweb. Putine idei captiveaza atentia publicului, una din ele fiind aceea care se refera la munca cooperativa si la modalitatile de cooperare din cadrul institutiilor.
Prin fuziunea informaticii cu telecomunicatiile, birotica, robotica etc., informatica a luat nastere un conglomerat de industrii si servicii, in general ca tehnologie informationala (Information Technology - IT). In acest moment, putine ramuri ale activitatii umane au mai ramas neatinse de sindromul informatic.
In literatura de specialitate sunt citate, in mod frecvent, pentru IT, urmatoarele doua particularitati: 1. Tehnologiile informationale sunt tehnologii multiforme care se pot adapta majoritatii activitatilor umane. Propulsate de progresele electronicii, ele si-au largit considerabil portofoliul de aplicatii.
Din pacate, deseori, intelegerea potentialelor avantaje oferite de acestea se realizeaza cu mare intarziere.
2. Tehnologiile informationale sunt tehnologii complexe in care serviciile ocupa o parte considerabila.
Prin utilizarea IT in cadrul unei organizatii specialistii interni sau externi recurg foarte des la servicii de asistenta (in special in faza de implementare). Nevoile organizatiilor dar si ale indivizilor se schimba, tehnologia progreseaza si campul de aplicare al tehnologiilor informationale se largeste de la o zi la alta. In cazul achizitionarii unui produs complex, orice cumparator sau utilizator IT trebuie sa se informeze pentru a intelege tendintele si presiunile la care va fi supus.
*Multimedia inseamna posibilitatea de a comunica in mai multe moduri, sub mai multe forme.
Un sistem multimedia reprezinta un sistem cu o configuratie informatica susceptibila de a achizitiona, prelucra, stoca si difuza informatii de natura diversa. Odata cu evolutia spre computerele multi-media, conectarea acestora in retele locale si publice, ca si prin tehnologia Internet-ului s-a creat posibiitatea ca tehnologiile: ...
SOMNEA D. , CALCIU M. , DUMITRESCU E. - "BIROTICA" - BUCURESTI, EDITURA TEHNICA, 1998
RUSSU CORNELIU - "MANAGEMENT" - BUCURESTI, EDITURA EXPERT, 1993
RUSU CORNELIU - "MANAGEMENT STRATEGIC" - BUCURESTI, EDITURA ALL BECK, 1999
NAFTANAILA I. , COLESCA S. E. - "BIROTICA CU APLICATII IN MANAGEMENT" - BUCURESTI, ASE, 1998
NAFTANAILA I. , COLESCA S. E. - "BIROTICA SI SECRETARIAT" - BUCURESTI, ASE, 1999
GATJENS - REUTER M. , BEHRENS C. - "MANUAL DE SECRETARIAT SI ASISTENTA MANAGERIALA" - BUCURESTI, EDITURA TEHNICA, 2001
HARRISON J. - "CURS DE SECRETARIAT" - BUCURESTI, EDITURA ALL BECK, 2000
ENACHE I. - "CURS DE BIROTICA" - BUCURESTI, EDITURA CREDIS, 2002
FOTACHE D. - "GROUPWARE METODE, TEHNICI SI TEHNOLOGII PENTRU GRUPURI DE LUCRU" - IASI, EDITURA POLIROM, 2002
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.