Analiza tehnicilor de promovare a vanzarilor cardurilor pe exemplul bancii Citibank Romania

Previzualizare licenta:

Cuprins licenta:

Introducere 1
Capitolul I: Comunicarea de marketing - continut,importanta,rol.
1.1. Tehnici de natura promotionala - promovarea vanzarilor 3
1.1.1. Rolul promovarii in marketing 5
1.1.2. Politica de promovare 6
1.2. Tehnici de natura continua 8
Forme de promovare 9
1.2.1. Publicitatea 9
1.2.2. Vanzarea personala 11
1.2.3. Promovarea vanzarilor 13
1.2.4. Relatiile publice 14
1.3. Tehnici de promovare a vanzarilor 15
Capitolul II: Comunicarea de marketing a bancii Citibank Romania
2.1. Prezentarea bancii Citibank 17
2.1.1. Scurt istoric 17
2.1.2. Pachete si servicii din cadrul bancii Citibank 18
2.2. Coordonatele pietei bancare romanesti 21
2.3. Analiza comunicarii de marketing a bancii Citibank (Analiza SWOT) 25
2.3.1. Puncte tari banca 25
2.3.2. Puncte slabe banca 26
2.3.3. Oportunitati 26
2.3.4. Amenintari 27
Capitolul III: Tehnici de promovare a vanzari cardurilor pe exemplul bancii Citibank
3.1. Rentabilitatea bancara a programului de emitere a cardurilor bancare 31
3.2. Studiul rentabilitatii privind programul de acceptare Citibank a tranzactiilor cu carduri 33
3.3. Continutul campaniei 37
3.3.1. Mijloace de promovare, (publicitate), a cardurilor Citibank 37
3.2.2. Efectul campaniei Citibank 39
3.4. Impactul campaniei 40
Capitolul IV: Concluzii si propuneri 41
Anexe 42
Bibliografie: 48

Extras din licenta:

Prin prezenta lucrare mi-am propus sa analizez tehnicile de promovare a vanzarilor pe piata bancara, proces ce intampina dificultati in prezent datorita perioadei economice turbulente prin care trec institutiile bancare.

Societatea umana este in ansamblul sau un mecanism social ce a avut si are de rezolvat probleme de importanta capitala, de a caror indeplinire depinde existenta si dezvoltarea sa ulterioara. O asemenea finalitate nu poate fi conceputa fara asigurarea suportului material si de alta natura pentru acoperirea nevoilor reale, cotidiene ale indivizilor si ale societatii in ansamblul sau.

Determinanta in acest sens este economia generatoare de bunuri si servicii necesare, ceea ce impune abordarea constienta a procesului, stabilirea modalitatilor de echilibrare a acestora cu resursele existente.

Toata aceasta logica a condus la formarea unui mecanism complex in cadrul caruia de cea mai mare importanta este mecanismul economic. Pentru a functiona in mod adecvat si a indeplini functiile ce i se atribuie, mecanismul economic trebuie sa dispuna de instrumentele corespunzatoare pentru a-i asigura eficienta, ceea ce presupune atat stimularea cat si controlul ca si conditii care sa promoveze un comportament rational pentru toti agentii economici. In acest context, in tarile cu economie de piata, bancile alaturi de mixul de marketing, au un rol important in desfasurarea proceselor economice, la nivel micro si macroeconomic, in reglarea lichiditatii agentilor economici, a economiei in ansamblu Lucrarea de fata "Tehnici de promovare a vanzarilor cardurilor bancare" este structurata in 4 capitole si se vrea a fi o analiza a procesului complex de promovare a vanzarilor cardurilor bancare.

Capitolul I prezinta partea teoretica privind tehnicile de promovare a vanzarilor, particularitati ale comunicarii de marketing si planificarea campaniilor de promovare a vanzarilor.

Capitolul II vizeaza comunicarea de marketing a bancii X. Trecem in revista modul de organizare a activitatii de creditare in cadrul X (scurt istoric, produse, valori si obiective).

Capitolul III pe care il consider cel mai important, transpune partea teoretica privind tehnicile de promovare a vanzarilor cardurilor bancare, in parte practica.

Capitolul IV cuprinde un rezumat al concluziilor desprinse pe parcursul lucrarii. De asemenea am adaugat si cateva propuneri in vederea solutionarii problemelor legate de promovarea vanzarilor cardurilor pe piata bancara romaneasca.

Comunicarea de marketing este extrem de importanta prin amploarea si implicatiile sale asupra vietii intreprinderilor, si a societatii in general. Profitul unei organizatii, atat din punct de vedere financiar, cat si social, este conditionat de modul in care managerii organizatiei abordeaza problemele legate de initierea si derularea procesului de comunicare. O politica de comunicare este alcatuita din masurile interne si externe ale societatii, care actioneaza asupra cunostintelor, conceptiilor si atitudinilor participantilor la piata fata de performantele intreprinderii.

1. Procesul de comunicare poate fi construit cu ajutorul urmatoarelor elemente:

-Sursa (poate fi o persoana, un grup sau o organizatie care doreste sa transmita un mesaj altei persoane sau grup de persoane);

-Mesajul (totalitatea cuvintelor, imaginilor si simbolurilor transmise de sursa si destinate receptorului);

-Codificarea (transformarea mesajului de catre sursa intr-un mod care sa exprime simbolic ideea sau conceptul ce se doreste sa ajunga la cumparator);

-Canalul de comunicatie (mijlocul prin care mesajul codificat urmeaza sa ajunga la receptor -ziar, revista, televiziune, radio, panou stradal etc);

-Decodificarea (interpretarea de catre receptor a simbolurilor transmise de sursa);

-Receptorul (cel caruia ii este adresat mesajul si care poate sa nu coincide cu receptorul vizat de sursa);

-Raspunsul (reactiile receptorului dupa expunerea la mesaj, respectiv cosumatorul cumpara produsul, isi schimba atitudinea fata de acesta sau renunta sa mai cumpere);

-Feedback-ul (partea din raspuns care se intoarce la emitent);

-Zgomotul sau perturbatiile (interferentele ce pot conduce la o percepere incorecta a mesajului).

Comunicarea de marketing se realizeaza atat prin tehnici de comunicare promotionala, presupunand actiuni cu caracter temporar, ce se desfasoara in cadrul unor campanii si tehnici de comunicare continua, incluzand demersurile venite sa asigure o comunicare neintrerupta cu publicul vizat. Comunicarea de marketing a devenit un fenomen extrem de important prin amploarea si implicatiile sale asupra vietii organizatiilor si a societatii in general. Ca si individul, organizatiile se afla intr-o permanenta comunicare cu componentele mediului in mijlocul caruia isi desfasoara activitatea.

Atat din punct de vedere practic, cat si pe plan conceptual, comunicarea de marketing sa dezvoltat in stransa legatura cu filosofia de marketing. Daca vechiului concept de marketing ii corespunde o comunicare rationala, axata pe produs si pe caracteristicile fizice ale acestuia, noul concept de marketing determina organizatiile sa-si modifice discursul, introducand comunicarea bazata pe argumente emotionale.

Rolul comunicarii de marketing, identificata in prima faza in mod eronat cu promovarea (Michael Ray), este acela "de a sustine planul de marketing, ajutand totodata publicul tinta sa inteleaga si sa aiba incredere in avantajul specific anuntatorului", conform specialistului american John J. Burnett.

1.1. Tehnici de natura promotionala. Promovarea vanzarilor.

Dupa afirmatia lui Philip Kotler, promovarea vanzarilor consta intr-un ,,ansamblu divers de instrumente specifice,majoritatea pe termen scurt,destinate sa stimuleze achizitionarea mai rapida sau intr-un volum mai mare a unor produse sau servicii de catre consumatori".

O alta explicatie este data in 1988 de Asociatia Americana de Marketing: "totalitatea activitatilor de marketing,folosind metode mass-media sau nu,altele decat publicitatea si vanzarea personala,desfasurate intr-o anumita perioada de timp,care stimuleaza incercarea,cumpararea produselor de catre consumatori,cresterea cererii sau imbunatatirea calitatii produsului"

Bibliografie:

1. Anghel., L. Marketing, Editura ASE, 2000;

2. Balaure, V. Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2000;

3. Blythe, J. Comportamentul consumatorului, Editura Teora , Bucuresti;

4. Booz, Allen & Hamilton New Products Management for 1980's, Marketing, Management and Strategy, edited by Ph. Kotler, K.Cox, Third Edition, Prentice Hall Inc, New Jersey, 1984;

5. Churchill,G.A Jr, Peter, J.P. Marketing: Creating value for customers, Richard D. Irwin, Inc.&Austen Press, Burr Ridge, 1995;

6. Evans,J.Berman, B. Marketin: 4th Edition, MacMillan Publishing Company, New York, 1990;

7. Stancioiu, A.-F. Strategii de marketing, Ed. economica, Bucuresti, 2000;

8. Florescu, C. Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2001;

9. Foltean, F.Ladan, L. Marketing, Editura Brumar, Timisoara, 2001;

10. Kotler, Ph. Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1997

11. Kotler , Ph. Armstrong, G. Saunders, J. Wong, V. Principiile marketingului, Editia Europeana, Editura Teora, Bucuresti, 1998;

12. Meghisan, Gh. Nistorescu, T. Bazele marketingului, Editura Economica, Bucuresti, 1998;

13. Basno, C., Dardac, N. Moneda, credit, banci, Editura Didactica si Pedagogica,

Floricel, C. Bucuresti, 2001.

14. Brendea, C., Ghita, M. Riscul si performanta creditului bancar in Romania,

Zamfirescu, M. Bucuresti, 2001.

15. Halpern, P., Weston, D. Finante manageriale, Editura Economica, Bucuresti, 1995.

16. Kiritescu, C., Bancile - mica enciclopedie, Editura Expert, Bucuresti, 1998.

Dobrescu, E.

17. Ionescu, L. Economia si rolul bancilor, vol. I si II, Editura Economica, Bucuresti, 1997.

18. Ionescu, L. Bancile si operatiunile bancare, Editura Economica, Bucuresti, 1996

19. Mayer, T. Money, Banking and Economy - W.W.Norton&Company, 1990.

20. Mishkin, Frederic The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Halper Collins Publishers, 1996.

21. Mourgues, Michelle La monnaie. Systeme financiere et theorie monetaire, Editura Economica, Paris, 1988.

22. Murray, A. Analiza creditului, Editura Expert, Bucuresti, 1998.

23. Nicolescu, O. Sistemul decizional al firmei, Editura Economica, Bucuresti,1998.

24. Pintea, A. Bancile in economia Romaniei, Editura Economica, Bucuresti, 1995.

25. Statutul bancilor comerciale.

26. Regulamentul de organizare si functionare al bancilor comerciale.

27. Norme metodologice privind activitatea de creditare Citibank nr.1/2000.

28. Rapoarte anuale Citibank 2009,2010

29. www.citibank.ro

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2011
Nr fișiere:
5 fisiere
Pagini (total):
52 pagini
Imagini extrase:
52 imagini
Nr cuvinte:
15 194 cuvinte
Nr caractere:
96 401 caractere
Marime:
191.89 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licenta
Domeniu:
Economie
Data publicare:
14.09.2017
Structură de fișiere:
  • 5. Bibliografie.doc
  • 4. Lucrare.doc
  • 3. Introducere.doc
  • 2. Cuprins.doc
  • 1. Prima pagina.doc
Predat:
la facultate

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Rezumat Pentru a prezenta o analiza reala a companiei aleasa ca model am cosiderat relevante...
Marketingul bancar se refera la actiunile intreprinse prin banci pentru a satisface nevoile...
I. Prezentarea domeniului financiar-bancar romanesc 1.1. Structura si evolutia sistemului bancar...
Transferul electronic al fondurilor reprezinta o inovatie recenta, o preocupare majora in...
1. Introducere Daca cu patru-cinci ani in urma practic comertul Internet nici nu exista, astazi...
Sus!