Intreprinderea nu traieste izolat. Fie ca este vorba de marea intreprindere, care are un impact de netagaduit asupra dezvoltarii societatii si a carei activitate depaseste sau tinde sa depaseasca frontierele nationale, fie de firme a caror marime si influenta sunt mai limitate, intreprinderea moderna inteleasa atat ca structura sociala concreta cat si ca agent de productie, iar in ultimul timp ca sistem politic - este considerata ca fiind inseparabila de mediul sau inconjurator caruia i se circumscrie, ea reprezentand un sistem, o realitate complexa intr-un permanent schimb cu exteriorul, printr-o multitudine de procese de decizie, cautare, receptare si transmisie de informatii.
Formularea unei strategii realiste, coerente, si explicite dobandeste astazi, mai mult ca oricand, o importanta capitala pentru intreprindere, pentru prefigurarea viitorului acesteia si reducerea incertitudinii, intrucat aceasta ii permite sa influenteze, prin anticipatie, evolutia mediului sau inconjurator, mai degraba decat a se multumi sa reactioneze la schimbari si, in acelasi timp, sa tempereze efectele de subminare ale unei dorinte excesive de profit maximal pe termen scurt. Lucrarea se intituleaza Fundamentarea strategiei de piata a hipermarketului Carrefour in contextul intrarii pe piata romaneasca si este structurata in patru parti distincte.
Primul capitol Mediul de marketing face o analiza a mediului in care firma isi desfasoara activitatea si mai exact a intregului ansamblu de factori ce alcatuiesc o structura complexa, eterogena. Intre intreprindere si mediul sau extern se creeaza un sistem permanent de relatii, ce marcheaza, in ultima instanta, intreaga sa activitate de marketing.
Intreprinderea moderna, procupata sa joace un rol activ in cadrul pietei, are absoluta nevoie de cat mai multe informatii, acestea putand fi obtinute nu numai prin intermediul semnalelor pietei, ci si in mod direct, prin cercetarea in totalitate a pietei si de asemenea a comportamentului consumatorului. Tot in acest capitol se face o analiza a situatiei interne a intreprinderii, analiza care are drept scop sa releve daca aceasta obtine maximum de profit si in acelasi timp sa explice o parte din disfunctionalitatile reperate in momentul analizei.
Capitolul al II lea Rolul si locul strategiei de piata in cadrul politicii de marketing al firmei contureaza clar locul ocupat de aceasta strategie in activitatea de marketing a unei firme.
Pozitia centrala a strategiei de piata rezulta si din raportarea acesteia direct la esenta viziunii si demersului de marketing.
Capitolul al III lea Dezvoltarea societatii Carrefour pe piata romaneasca, face trecerea spre partea cea mai dinamica a lucrarii, prin prezentarea societatii analizate, atat pe plan mondial, cat si in Romania.
Si cum analiza mediului ar trebui sa fie punctul de plecare al oricarei activitati de marketing, si aici sunt studiati factori interni si externi care actioneaza asupra firmei.
Acesti factori exercita ...
ANGHELESCU, D. A - "STRATEGII COMPETITIVE DINAMICE", COLECTIA NATIONALA, 2001
BACANU BOGDAN - "MANAGEMENT STRATEGIC", ED. TEORA, BUCURESTI, 1997
BALAURE VIRGIL(COORD) - "MARKETING", ED. URANUS, BUCURESTI, 2000
EPURE MANUELA - "PROGRAME DE MARKETING", ED. FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, 2001
FLORESCU C. , ANGHEL L - "APLICATII IN MARKETING", ED. EXPERT, BUCURESTI, 1999
FORESCU C - "MARKETING. GRUP ACADEMIC DE MARKETING SI MANAGEMENT ", BUCURESTI, 1992
GHITA ALINA - "CICLUL VIETII PRODUSELOR. OPTIUNI STRATEGICE", ED. ALL BECK, BUCURESTI, 1999
HILL E, OSULLIVAN T - "MARKETING", 1997
JUGANARU MARIANA - "MARKETING" ED. EXPERT, BUCURESTI, 2000
KOTLER PHILIP - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI", BUCURESTI, ED. TEORA, 1997
KOTLER PHILIP - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI", EDITURA TEORA, 1998
MCDONALD MALCOM - "MARKETING STRATEGIC", ED. CODECS, BUCURESTI, 1998
MOISUC CONSTANTIN (COORD), PISTOL LUMINITA, GURGU ELENA - "ECONOMIE INTERNTIONALA", ED. FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 2001
NICOLESCU OVIDIU - "FUNDAMENTELE MANAGEMENTULUI ORGANIZATIEI", TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 2001
OLTEANUV. , BONDREA A. A. , EPURE M - "CERCETARI DE MARKETING", EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 2000
POP NICOLAE, DUMITRU IONEL - "MARKETING INTERNATIONAL", BUCURESTI, 2001
PISTOL GH. M - "MARKETING", EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 1999
RUSSU CORNELIU - "MANAGEMENT STRATEGIC", ED. ALL BACK, BUCURESTI, 1999
NANES MARCELA - "MANAGEMENTUL STRATEGIC AL INTREPRINDERII SI PROVOCARILE TRANZITIEI", ED. ALL BECK, BUCURESTI, 2000
"MARKETING", ED. NEMIRA, BUCURESTI, 1997
"LINISTE IN MAGAZINELE ROMANESTI", MAGAZIN PROGRESIV, OCTOMBRIE, 2003
"UN NOU CENTRU COMERCIAL", MAGAZIN PROGRESIV, OCTOMBRIE, 2003
"CARREFOUR SE EXTINDE", MAGAZIN PROGRESIV, DECEMBRIE, 2002
"MARCI PROPRII IN ROMANIA", MAGAZIN PROGRESIV, MAI, 2003
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.