Analiza serviciilor de primă clasă în managementul transportului

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 TRANSPORTURILE MARITIME DE LINIE
1.1 ISTORIA TRANSPORTURILOR: TRANSPORTURILE IN SLUJBA COMERTULUI INTERNATIONAL
1.2 COMPANIA DE NAVIGATIE MARITIMA DE LINIE
1.3 NAVIGATIA DE LINIE
1.3.1 REGULARITATEA DESFASURARII TRANSPORTULUI
1.3.2 TIPUL CONTRACTULUI DE TRANSPORT SI NATURA RELATIILOR CU PARTENERII
1.3.3 TIPURILE DE MARFURI TRANSPORTATE
1.3.4 FLUCTUATIILE PRETURILOR DE TRANSPORT
1.3.5 TIPURILE DE NAVE FOLOSITE
1.3.6 SERVICIILE SI TARIFELE OFERITE
1.3.7 MODUL DE ORGANIZARE A COMPANIILOR
1.3.8 MODUL DE PROCURARE A MARFURILOR
1.3.9 TRANSPORTUL PASAGERILOR
1.4 NAVE SPECIALIZATE IN TRANSPORTUL CONTAINERELOR
1.5 CALITATEA SERVICIILOR DE TRANSPORT
2 ECHIPAMENTUL DE TRANSPORT CONTAINERIZAT
2.1 NOTIUNI INTRODUCTIVE
2.2 PREZENTAREA CONTAINERELOR
2.3 DESCRIEREA SI CLASIFICAREA CONTAINERELOR
2.4 TIPURI DE CONTAINERE
2.5 CONTAINERE PENTRU SCOPURI GENERALE
2.6 CONTAINERE DESCHISE SUS "OPEN TOP"
2.7 CONTAINERE "FANTAINERS"
2.8 CONTAINERE "FLAT RACK"
2.9 CONTAINERELE IZOLATE
2.10 CONTAINERELE CU RACIRE "REFRIGERATED (REEFER )CONTAINER"
2.10.1 ALIMENTAREA ELECTRICA
2.11 CONTAINERELE PENTRU MARFA IN VRAC
2.11.1 ALIMENTAREA ELECTRICA
2.12 CONTAINERELE REZERVOR "TANK CONTAINERS"
2.12.1 CARACTERISTICI
2.13 CONTAINERELE CU DESCHIDERE LATERALA
2.14 CONTAINERELE VENTILATIE
2.14.1 FIXAREA ANUMITOR TIPURI DE MARFA
2.15 SECURIZAREA FETEI STIVEI DIN APROPRIEREA USILOR CONTAINERULUI
2.15.1 PREVENIREA "CADERII"
2.16 CLASIFICAREA MARFURILOR PERICULOASE
2.17 TRANSPORTUL MARFURILOR PERICULOASE PE MARE
2.17.1 SIGURANTA ECHIPAJULUI NAVEI
2.17.2 ALGORITM DE LUCRU
2.17.3 TERMENI DE SEPARARE
2.17.4 ALGORITM DE LUCRU
2.18 TEHNOLOGIILE DE TRANSPORT ALE MARFURILOR PERICULOASE
2.18.1 TRANSPORTUL MARFURILOR PERICULOASE IN CONTAINERE
2.18.2 MASURI PE TIMPUL DEPOZITARII SI AL TRANSPORTULUI CONTAINERELOR
2.19 PRETUL TRANSPORTULUI MARITIM. NAVLUL
2.19.1 NOTIUNI INTRODUCTIVE
2.19.2 MODUL DE DETERMINARE A NAVLULUI
2.19.3 MODALITATILE DE PLATA A NAVLULUI
2.19.3.1 NAVLUL PLATIT IN AVANS
2.19.3.2 NAVLUL DE INAPOIERE "BACK FREIGHT"
2.19.4 DREPTUL ARMATORULUI LA NAVLUL INTREG
2.19.5 NAVLUL "LUMP SUM"
2.19.6 NAVLUL PENTRU MARFURI AVARIATE
2.19.7 NAVLUL "PRO - RATA" PENTRU LIPSURI DIN MARFA
2.19.8 NAVLU "PRO - RATA" PENTRU LIVRAREA MARFURILOR IN ALT PORT DECAT CEL NOMINALIZAT
2.20 CALCULUL NAVLULUI
2.21 NAVLUL "MORT"
2.22 COMISIONUL DE BROKERAJ
2.23 DREPTUL DE SECHESTRU ASUPRA MARFURILOR
2.24 CLAUZA SE LIMITARE A RASPUNDERII
2.25 CONTRASTALIILE SI CLAUZA DE LIMITARE A RASPUNDERII
2.26 ANALIZA PROFITULUI ARMATORULUI
2.26.1 VENITUL IN TRANSPORTUL OCEANIC
2.26.2 EVALUAREA TARIFELOR DE LINIE
2.27 AVANTAJELE CONTAINERIZARII SI EFICIENTA ECONOMICA
3 CONOSAMENTUL
3.1 FORMA SI FUNCTIILE CONOSAMENTULUI
3.2 INFORMATII CARE SE INSCRIU IN CONOSAMENT
3.3 SURSE DE INFORMATII PENTRU COMPLETAREA CONOSAMENTULUI
3.3.1 INCARCATORUL
3.3.2 RAPORTUL DE INSPECTIE A MARFII
3.3.3 CERTIFICATUL DE ORIGINE/ CALITATE
3.3.4 RAPOARTELE DE DETERMINARE A CANTITATII DE MARFA
3.3.5 ORDINUL DE IMBARGO
3.4 TIPURI DE CONOSAMENTE DIFERITE, IN FUNCTIE DE MODUL DE TRANSMITERE A PROPRIETATII CONOSAMENTULUI
3.4.1 CONOSAMENTUL NOMINATIV
3.4.2 CONOSAMENTUL LA ORDIN
3.4.3 CONOSAMENTUL LA PURTATOR
3.5 TIPURI DE CONOSAMENTE, DIFERITE DIN PUNCT DE VEDERE AL MOMENTULUI INCARCARII PE NAVA
3.5.1 CONOSAMENTUL "INCARCAT LA BORD" (SHIPPED ON BOARD)
3.5.2 CONOSAMENTUL "PRIMIT SPRE INCARCARE" (RECEIVED FOR SHIPMENT)
3.6 TIPURI DE CONOSAMENTE, DIFERITE DIN PUNCT DE VEDERE AL CONTINUITATII TRANSPORTULUI
3.6.1 CONOSAMENTUL FARA TRANSBORDARE
3.6.2 CONOSAMENT CU TRANSBORDARE
3.7 TIPURI DE CONSAMENTE DIFERITE DIN PUNCT DE VEDERE AL PERSOANEI CARE LE ELIBEREAZA
3.7.1 CONOSAMENTE ELIBERATE DE CARAUSI
3.7.2 CONOSAMENTE ELIBERATE DE AGENTII CARAUSULUI
3.7.3 CONOSAMENTE ELIBERATE DE OPERATORII MULTIMODALI SI CASELE DE EXPEDITIE INTERNATIONALA
3.8 TIPURI DE CONOSAMENTE DIFERITE IN FUNCTIE DE MODUL DE REALIZARE A TRANSPORTULUI MARITIM
3.8.1 CONOSAMENTE CONVENTIONALE
3.8.2 CONOSAMENTE DE LINIE
3.9 TIPURI DE CONOSAMENTE DIFERITE DIN PUNCT DE VEDERE AL RUTEI SI DISTANTEI DE TRANSPORT ACOPERITE
3.9.1 CONOSAMENTUL OCEANIC SAU MARITIM (OCEAN / MARINE BILL OF LADING)
3.9.2 CONOSAMENUL DIRECT (THROUGH BILL OF LADING)
3.10 MODUL DE SEMNARE SI ELIBERARE A CONOSAMENTELOR
3.11 LIVRAREA MARFURILOR
3.12 LIVRAREA MARFURILOR FARA PREZENTAREA CONOSAMENTULUI
3.13 SCRISORI DE GARANTIE
3.14 LIVRAREA MARFURILOR IN SCHIMBUL UNOR COPII ALE CONOSAMENTELOR ORIGINALE
3.15 SITUATIA IN CARE SUNT EMISE MAI MULTE ORIGINALE ALE CONOSAMENTULUI
3.15.1 RETINEREA UNUI EXEMPLAR ORIGINAL AL CONOSAMENTULUI
3.15.2 SITUATIA IN CARE MAI MULTE PERSOANE SOLICITA LIVRAREA MARFURILOR
3.15.3 SCHIMBAREA DESTINATIEI NAVEI IN TIMPUL VOIAJULUI
4 PREZENTARE COMPANIE, STUDIU DE CAZ
4.1 XYZ
4.2 XYZ IN ROMANIA
4.3 PROCES DE CERCETARE IN VEDEREA INTRODUCERII UNUI NOU PRODUS
4.3.1 STABILIREA NECESARULUI DE DATE
4.3.2 INTOCMIREA PROPUNERII DE CERCETARE
4.3.3 ALEGEREA METODEI DE CERCETARE
4.3.4 STABILIREA ESANTIONULUI
4.3.5 COLECTAREA DATELOR SI ANALIZA LOR
4.3.6 RAPORTAREA REZULTATELOR
4.3.7 CONCLUZII

Extras din licența:

Transportul marfurilor pe mare este de departe cea mai veche metoda de transport dintr-o parte in alta a lumii.

Nu se poate preciza cu exactitate cand a inceput, dar au trecut cu siguranta cateva mii de ani de cand primul vas a inceput sa navige pe apa cu scopul de a deplasa marfuri pe care comerciantii intentionau sa le vanda peste hotarele tarii lor.

Nevoia de economie este si a fost dintotdeauna, factorul cheie in comert, si astazi inca transportul pe apa este cel mai economic si mai rapid mod de transport pentru cantitati variabile de marfa intre continente. In mod normal, navele sunt mai rapide decat camioanele sau vagoanele de marfa pe distante lungi din cauza aglomeratiilor pe sosele si a numarului limitat de linii de cale ferata, pe langa faptul ca nici un mijloc de transport terestru nu poate sa fie incarcat cu cantitatile enorme de marfa pe care le poate prelua o nava.

Exceptie fac poate, in materie de timp, caile ferate transcontinentale precum cele din SUA sau Trans-Siberianul din Rusia, acesta din urma transportand marfa din Europa spre destinatii din Orientul Indepartat. Cu toate acestea, nu se poate compara cu capacitatea de transport a unei nave.

- are curse maritime regulate. In pachetul de servicii oferit clientilor, compania include curse regulate, prestabilite la intervale fixe (saptamanale, la fiecare 10 zile, lunare etc) de la/pana la zone clar definite si porturi specifice.

- ofera serviciu identic. Navele sunt in cele mai multe cazuri de aceeasi marime, cu aceleasi performante de viteza, si de acelasi tip. Agentii si facilitatile din orase (porturi) vor fi neschimbati/e de la o cursa la alta, la fel ca si criteriile de acceptare a marfii si de oferire de spatiu pe nava.

- navlul si conditiile de transport vor fi preluate dintr-un tarif cu rate si conditii de acceptare a marfii.

In mod normal, si ratele si conditiile de transport se vor pastra, fiind schimbate doar cu preaviz din timp.

Istoria transportului de linie In general, transportul maritim inainte de anul 1850 se caracteriza prin dificultate, pret ridicat si neregularitate, fiind dominat de acele nave construite din lemn si care navigau folosind panzele. Odata cu dezvoltarea motoarelor cu aburi si cu folosirea fierului si mai tarziu a otelului, navele au devenit mult mai rezistente iar transportul pe mare a devenit mai putin riscant si a permis dezvoltarea unui servicii regulate pe baza carora comerciantii putea dezvolta rute comerciale. Dezvoltarea constanta a navelor catre cele cu o capacitate din ce in ce mai mare si cu o propulsie tot mai ieftina a determinat ca pretul transportului maritim sa se reduca si sa devina tot mai rentabila transportarea unei cantitati tot mai insemnate de produse.

De exemplu, in trecut numai articole de valoare ridicata precum portelanurile sau mirodeniile isi permiteau a fi transportate pe faimoasele nave ce legau China de Marea Britanie datorita costurilor de transport ridicate. Astazi, ca urmare a scaderii costului transportului ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza serviciilor de prima clasa in managementul transportului
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
134 pagini
Imagini extrase:
86 imagini
Nr cuvinte:
43 652 cuvinte
Nr caractere:
229 306 caractere
Marime:
150.78KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!