Analiza practică a activității comerciale la o societate pe acțiuni. Studiul pieței

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 IMPORTANTA ACTIVITATII DE COMERT
1.1 CONTINUTUL ACTIVITATII DE COMERT
1.2 FUNCTIILE COMERTULUI
1.3 FORMELE ACTIVITATII DE COMERT
1.3.1 COMERTUL CU AMANUNTUL
1.3.2 COMERTUL CU RIDICATA
2 PREZENTAREA S. C XYZ S. A.
2.1 ANALIZA ACTIVITATII COMERCIALE LA S. C. XYZ S. A.
2.2 CONDUCEREA SI ORGANIZAREA ACTIVITATII LA NIVELUL FIRMEI
2.3 NIVELUL SI GRADUL DE UTILIZARE AL POTENTIALULUI UMAN
2.4 POTENTIALUL
2.4.1 DIMENSIONAREA PIETEI DE APROVIZIONARE
2.4.2 PIATA DE DESFACERE
2.4.3 ORGANIZAREA DISTRIBUTIEI
2.4.4 APROVIZIONAREA
2.4.5 DESFACEREA
2.4.6 PLATA FURNIZORILOR
2.4.7 PROMOVAREA PRODUSELOR LA S. C. XYZ S. A.
3 STUDIUL PIETEI
3.1 PIATA REALA EFECTIVA
3.2 MARIMEA PIETEI SI CARACTERISTICILE ACESTEIA
3.3 TENDINTELE PIETEI
4 CONCLUZII SI PROPUNERI
5 ANEXE
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Comertul este forma principala de schimb in economie, fiind rezultatul dezvoltarii istorice a acesteia.

a) de categorie economica, de expresie teoretica a unor relatii intre oameni, respectiv a relatiilor de schimb dintre producatori si consumatori. b) de ramura a economiei nationale, adica un ansamblu de activitati omogene, desfasurate de agenti economici specializati, care se ocupa permanent cu schimbul de marfuri pe baza diviziunii sociale a muncii.

Etimologic, notiunea de comert provine din limba latina, de le cuvantul commercium, cu semnificatia de schimb cu ceva sau cu cineva. Schimbul infaptuit de comercianti se inscrie in sfera larga a schimbului de activitati economice.

Schimbul de activitati se desfasoara nemijlocit, in interiorul unei unitati de productie, unde producatori coopereaza pentru obtinerea unui produs si mijlocit prin rezultatul muncii adica sub forma de marfuri.

Schimb de activitati: - schimb nemijlocit sau direct - schimb mijlocit sau indirect: de produse de marfuri Comertul cuprinde relatiile de cumparare-vanzare efectuate de persoane sau intreprinderi specializate in asemenea acte, cu scopul de a intermedia schimbul dintre producatori si consumatori. O indelungata perioada istorica, societatea a cunoscut tipul de economie inchisa, naturala, bazata pe agricultura sau cresterea animalelor. Comertul a continuat sa se dezvolte prin crearea de noi drumuri comerciale, prin descoperiri de noi teorii.

Comertul ramura economiei nationale Ramura comertului cuprinde activitatea agentilor economici, persoane fizice si juridice, care intermediaza schimbul intre producatori si re-vanzarea catre consumatorii productivi sau individuali, cu scopul obtinerii unui venit.

Modul de manifestare a oferit si cererii, precum si conditiile de circulatie a produselor au determinat separarea comertului in subramuri, fiecare cuprinzand in structura ei categorii diverse de agenti economice.

Se disting astfel 3 subramuri de comert: Comert cu mijloace de productii individuale Comert cu produse agricole Comert cu bunuri de consum individuale Circulatia marfurilor de la producatori la consumatori are loc pentru cele mai multe bunuri, in doua stadii de desfasurare: cu ridicata si cu amanuntul, fapt care a dus la specializarea agentiilor economice in aceste doua forme de comert.

Comertul se delimiteaza dupa cadrul teritorial in care se desfasoara, in: Comert interior Comert exterior Comertul interior cuprinde relatiile de intermediere a schimbului si respectiv activitatea agentilor economici, specializati in asemenea acte din interiorul tarii, cu capital autohton sau strain. Actele de vanzare cumparare au loc prin intermediul monedei nationale.

Comertul exterior cuprinde relatiile de schimb cu strainatatea, relatii de export-import, efectuate de agenti economici specializati in asemenea acte. Relatiile au loc prin intermediul monedei nationale si monedelor tarilor partenere. CONTINUTUL ACTIVITATII DE COMERT Avand in vedere transformarile ...

Bibliografie:

BABAITA I. , DUTA A. - "PIETE SI PRETURI", TIMISOARA, EDITURA DE VEST, 1995

DEMETRESCU M. C. - "METODE CANTITATIVE IN MARKETING", BUCURESTI, EDITURA STINTIFICA, 1972

FLORESCU C. - "MARKETING", BUCURESTI, EDITURA MARKETING, 1992

PATRICHE D. - "TRATAT DE ECONOMIE COMERCIALA", BUCURESTI, EDITURA EFICIENT, 1998

PATRICHE D. - "MARKETING IN ECONOMIA DE PIATA", BUCURESTI, EDITURA OPTINEL, 1992

PATRICHE D. , STANESCU L. - "BAZELE COMERTULUI", BUCURESTI, ED. UNIVERSITATII GRIGORESCU DIMITRIE CANTEMIR, 1992

KOTHER PH. , DUBOIS B. - "MARKETING - MANAGEMENT", PARIS, EDITURA PUBLI - UNION, 1992

SUTA N. , DRAGAN G. - "ISTORIA COMERTULUI ROMANESC", BUCURESTI, EDITURA EFICIENT, 1992

WHITEHEAD G. - "ECONOMIA", EDITURA SEDONA

ANUARUL STATISTIC AL ROMANIEI PE ANUL 2000

STATUTUL DE FUNCTIONARE AL S. C. TIMLIBRIS S. A.

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza practica a activitatii comerciale la o societate pe actiuni. Studiul pietei
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
85 pagini
Imagini extrase:
58 imagini
Nr cuvinte:
21 985 cuvinte
Nr caractere:
123 613 caractere
Marime:
178.82KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!