In secolul nostru, marcile au ajuns omniprezente. Suntem asaltati de reclamele lor peste tot: cand deschidem televizorul, cand ascultam radioul sau cand mergem pe strada. In magazine, ne sar in ochi si ne trag de mana de pe rafturi. Am ajuns sa nu mai cumparam un suc, ci o Cola, nu mai mancam o ciocolata, ci o Poiana, nu mai conducem o masina ci un BMW.
Lumea nu mai este facuta din produse ci din marci.
Avem o lume plina de culori, nume, logo-uri si sloganuri.
Cu ajutorul marcilor reusim mult mai usor sa ne intelegem oriunde am fi in lume, pentru ca o Cola, un Big Mac, un BMW si o Toyota sunt aproape la fel oriunde te-ai afla pe glob.
Marca nu face altceva decat sa semnaleze consumatorului un anumit nivel al calitatii si foarte important, un anumit nivel al pretului. Rolul unei marci este de a transmite informatii consumatorului, de a facilita tranzactii corecte pe orice piata, premiind printr-un pret mai ridicat producatorii de calitate.
Marca reprezinta de fapt o umbrela sub acoperirea careia poti sa-ti vinzi mai eficient produsele. Ea poate fi singurul mod de diferentiere intre concurenti.
Cornel Marian, partener Oresa Ventures spune ca: valoarea unui brand vine din faptul ca te face sa cumperi un anumit produs, care in sine nu e diferit de altele, dar il cumperi si poate platesti mai mult tocmai din cauza atractiei brandului. Alaturi de marca apare si notiunea de imagine de marca care inseamna personalitate. Personalitatea unui produs este o imbinare de lucruri diverse- numele, ambalajul, pretul, stilul publicitatii si mai presus de toate natura produsului insusi dupa cum spune David Ogilvy in cartea sa Ogilvy despre Publicitate. O imagine pozitiva a unei companii poate avea o influenta foarte mare asupra reusitei in afaceri. La fel cum o imagine negativa afecteaza succesul companiei si o discrediteaza.
Imaginea de marca-drumul spre succes Cuvantul de imagine de marca este utilizat de aproape 30 de ani de vocabularul comercial, iar conceptul de imagine de marca s-a utilizat pentru a desemna toate celelalte forme de imagine.
O imagine se formeaza de-a lungul anilor cu ajutorul informatiilor obtinute din presa, publicitate si prin satisfactia obtinuta in urma utilizarii serviciilor si produselor de catre consumatori, care isi vor arata satisfactia sau insatisfactia fata de produsul respectiv prin procesul cumpararii.
Pentru ca o firma sa-si poata construi o imagine de succes pentru produsele sau serviciile sale trebuie sa ia in calcul doua unelte foarte importante publicitatea si marketingul, care alcatuiesc si primul capitol al aestei lucrari. Al doilea capitol si al treilea vor demonstra succesul unui brand, care a reusit sa-si creeze o imagine de marca pe plan mondial.
Imaginea de marca-drumul spre succes 1. Publicitatea si Marketingul Aparitia publicitatii este plasata de multi autori in antichitate, cand prin intermediul diverselor mijloace scrise sau orale se incerca informarea consumatorilor cu privire la anumite produse este ...
PHILIP KOTLER - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - TEORA, 2001
J. M. AGOSTINI - "COMMUNICATION PUBLICITAIRE ET IMPLICATIONS DU CONSOMMATEURS" - JOURNEES DETUDES, 1987
JEAN BAUDRILLARD - "LA SOCIETE DE CONSUMMATION" - GALLIMARD, 1987
IULIAN CEAUSU - "ENCICLOPEDIA MANAGERIALA" SI "DICTIONAR ENCICLOPEDIC MANAGERIAL" - EDITURA ACADEMICA DE MANAGEMENT, 2000
ARMAND DAYAN - "LA PUBLICITE" - PUF, 1998
ARMAND DAYAN - "LE MARKETING INDUSTRIEL" - PUF, 1994
ARMAND DAYAN - "PROMOTIONS DES VENTES" - PUF, 1995
BERNARD DAGENAIS - "PROFESIA DE RELATIONIST" - POLIROM, 2002
CAMELIA BACOS - "ROLUL IMAGINII ASUPRA MENTALITATII COLECTIVE" - SOCIETATA SI CULTURA, NOUA ALTERNATIVA, NR. 3, 1992
DANIEL SERBANICA - "RELATII PUBLICE SI COMUNICARE" - EDITURA ASE, 2003
DAVID OGILVY - "OGILVY DESPRE PUBLICITATE" - OGILVY & MATHER, BUCURESTI
ADVERTISING MAKER, NR. 44, 45, 47, 2003
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.