Principalele obiective pe care ni le propunem in cadrul acestei lucrari sunt legate de prezentarea importantei pe care o are managementul calitatii, costurile calitatii in cadrul firmei S. C. CORINA GEALAN S. R. L. O atentie deosebita se acorda modului in care firma a pus bazele unui sistem coerent de asigurare a calitatii care sa fie aplicat corect si in timp real.
Prin implementarea standardului de management integrat al calitatii, firmele din sectorul de tamplarie pot deveni mai competitive, in conditiile diminuarii costurilor de productie.
Implementarea unui sistem de management al calitatii ramane inca o problema mult discutata, desi necesitatea ei se face resimtita chiar si in domeniul tamplariei pvc.
Standardele ISO sunt recunoscute in peste 120 de tari din intreaga lume, adoptarea lor fiind o conditie impusa de numerosi clienti sau furnizori. La nivel managerial, problema calitatii este influentata de mentalitatea managerilor de nivel mediu sau superior.
Pentru unele companii, nevoia de imbunatatire a comunicarii pe probleme legate de calitate si de costurile calitatii a fost atat de acuta incat a devenit un obiectiv major. Spre deosebire de acestea, in alte firme managerii afirma ca timpul si resursele acordate activitatilor de prevenire si diminuare a defectelor sunt multe mai mari decat pierderile suferite din produsul neconform. Costurile calitatii inregistrate de firme tind sa contrazica marea majoritatea a managerilor, ele situandu-se in domeniul tamplariei pvc la 15 % din vanzari.
Situatia este cu atat mai grava cu cat, aceste costuri sunt in general constituite din produsele defecte ce atrag dupa sine nemultumirea clientului. In acelasi timp, in mare parte, aceste costuri sunt suportate de producator lucru care il dezavantajeaza. Un bun sistem de management al calitatii presupune si un management bun al sistemului costurilor calitatii.
Tocmai de aceea, o analiza a costurilor producatorului, cercetarile de marketing asupra costurilor cauzate de calitatea slaba a produselor conduc la implementarea si aplicarea unui sistem de control al costurilor calitatii in cadrul firmelor. CAPITOLUL I ANALIZA ACTIVITATII S. C. CORINA GEALAN S. R. L Prezentarea generala a firmei Societatea comerciala Corina Gealan este o societate cu raspundere limitata si functioneaza in conformitate cu prevederile legilor romane, Contractul de societate si Statutul societatii.
Ea a fost infiintata in anul 1994, avand in prima faza 15 muncitori si cinci angajati cu studii medii. Denumirea initiala a firmei a fost S. C. Corina Prod Service S. R. L. avand sediul in cartierul Drumul Taberei, Bucuresti. In anul 1998 firma achizitioneaza un nou spatiu de productie situat in comuna Bragadiru, soseaua Alexandriei, numarul 298, judetul Ilfov, insumand 2. 000 mp. Dimensiunile firmei cresc semnificativ in anul 2002, cand spatiul de productie este constituit dintr-o hala de 3. 000 mp. Firma si-a orientat activitatea catre unul din domeniile de baza ...
T. TEDORU - "ASIGURAREA CALITATII" - VOL. I - II, TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 1993
ILEANA SOARE, A. D. COLCERU - "ORGANIZAREA SI CONDUCEREA SISTEMELOR CALITATII LA NIVEL DE INTREPRINDERE" - TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 1995
ION NAFTANAILA - "MANAGEMENTUL CALITATII. SUPORT DE CURS REFERINTE PENTRU ANUL III" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000
POSTAVARU NICOLAE - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE. MANUAL PRACTIC PENTRU INTREPRINZATORI SI MANAGERI" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996
STANCIU ION - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE" - EDITURA TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 1992
REVISTA "CASA MEA", NUMARUL 102, 2004
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.