Analiza economico financiară a activității agenției Happy Tour

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 TOUROPERATORII SI AGENTIILE DE TURISM
1.1 REPERE ISTORICE
1.2 TOUROPERATORII
1.2.1 TIPURI DE TOUROPERATORI
1.2.2 ELABORAREA PACHETELOR TURISTICE
1.2.3 STRATEGIILE DE ACTIVITATE ALE TOUROPERATORILOR
1.3 AGENTIILE DE TURISM - DEFINIRE, ROL, FUNCTII, TIPURI
1.3.1 DEFINIRE SI TIPOLOGIE
1.3.2 INFIINTAREA AGENTIEI DE TURISM
1.3.3 DOCUMENTE UTILIZATE IN AGENTIA DE TURISM
2 HAPPY TOUR - PREZENTARE GENERALA
2.1 SCURT ISTORIC SI RECUNOASTERI
2.2 DEPARTAMENTELE AGENTIEI
2.3 STRUCTURA ORGANIZATORICA
2.4 CLIENTELA
2.5 CONCURENTA
2.6 OFERTA AGENTIEI HAPPY TOUR PENTRU VARA 2007
3 ANALIZA ACTIVITATII TURISTICE SI ECONOMICE A AGENTIEI HAPPY TOUR
3.1 INDICATORII CIRCULATIEI TURISTICE
3.2 ANALIZA REZULTATELOR DEPARTAMENTULUI DE TICKETING
3.3 ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA A ACTIVITATII AGENTIEI HAPPY TOUR
4 PROPUNERI DE DEZVOLTARE A ACTIVITATII AGENTIEI HAPPY TOUR
5 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

La data de 5 iulie 1841 Thomas Cook organiza primul tur intre Leicester si Loughborough pentru o intrunire a membrilor unei societati, la pretul de un siling de persoana.

La acest tur au participat 570 de persoane, Thomas Cook adaugandu si un comision la fiecare bilet vandut.

In 1845 tot Thomas Cook organizeaza prima calatorie cu scop cultural pentru vizitarea localitatilor Leicester, Nottingham si Derby, cu plecare si intoarcere in Liverpool.

Thomas Cook fondeaza prima agentie de turism in 1848 iar intre anii 1850 1855, dezvolta pachetele turistice de tip all inclusive (totul inclus), incepe o campanie de promovare a vacantelor, proiecteaza filme cu destinatii celebre, invitand la experimentarea unor destinati exotice cum ar fi Spania, Italia, Elvetia. Tot in aceasta perioada el inventeaza si fluturasii cu oferte turistice.

Anul 1855 este dedicat organizarii unui pachet turistic pentru Marea Expozitie de la Paris si altor tururi in Belgia si Germania, Cook oferind clientilor sai pachete turistice cu servicii complete care cuprindeau: obtinere de pasaport, ghizi translatori, transport, masa, cazare si cecuri de calatorie.

Tot in acest an apare si prima firma de turism din Rusia, la Sankt Petersburg si anume intreprinderea lui Leopold Lepson. In 1866 John Mason Cook, fiul lui Thomas Cook, deschide o filiala in America iar alte doua sunt deschise de Cook in India in anul 1880. Secolul al XIX lea a insemnat cea mai importanta etapa in dezvoltarea turismului, prin dezvoltarea statiunilor balneare, balneoclimaterice, de litoral si montane, a dotarilor turistice, a organizatiilor si institutiilor turistice, a mijloacelor de transport speciale, mai ales cele pe cablu. Tot in aceasta perioada apar si primele harti, ghiduri si materiale de informare turistica.

Primele forme ale turismului modern apar initial in Marea Britanie, urmata de Elvetia si Austria, tari specializate in economia turismului. Turismul montan isi are centrul initial in Franta si in toate tarile alpine. Turismul se raspandeste treptat spre Olanda, Danemarca, Spania si Portugalia.

Ema Low organizeaza in 1932 pentru londonezi prima vacanta de schi in Austria, devenind in anii urmatori primul touroperator pe segmentul pachetelor de schi si prima agentie specializata pe vacante turistice.

In 1949 Vladimir Raitz devine pionierul turismului de masa cu destinatia litoral. El este si initiatorul charterelor aeriene si fondatorul agentiei HORIZON HOLIDAY, organizand un prim tur in Corsica cu cazarea turistilor in corturi. In 1954 organizeaza primul pachet turistic pentru Costa Brava in Spania.

Turismul manifesta importante cresteri si schimbari calitative dupa 1950 cand se infiinteaza mari firme turistice nationale cum ar fi: Balkanturist (Bulgaria), Ibus (Ungaria), Orbis (Polonia), Cedok (Cehoslovacia), Djata (Japonia), Fiabet (Italia). De asemenea apar si firme turistice internationale: Thomson Travel, Travel Trust, AETA (Anglia), Clubul Mediteranean, Clubul European, FUSAB ...

Bibliografie:

CARAIANI GHE. - "TICKETING "CURS" - EDITURA PRO UNIVERSITARIA, BUCURESTI, 2006

DINU M. - "GEOGRAFIA TURISMULUI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2002

FIROIU D. - "INDUSTRIA TURISMULUI SI A CALATORIILOR" - EDITURA PRO UNIVERSITARIA, BUCURESTI, 2006

PORTER MICHAEL E. - "COMPETITIVE STRATEGY TECHNIQUES FOR ANALYZING INDUSTRIES COMPETITORS" - THE FREE PRESS, NEW YORK, 1998

STANCIULESCU G. - "MANAGEMENTUL OPERATIUNILOR DE TURISM, EDITIA A II - A" - EDITURA ALL BECK, BUCURESTI, 2003

ZAHARIA M. - "ECONOMIA SERVICIILOR "APLICATII SI STUDII DE CAZ" - EDITURA UNIVERSITARA, BUCURESTI, 2004

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza economico financiara a activitatii agentiei Happy Tour
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
77 pagini
Imagini extrase:
77 imagini
Nr cuvinte:
22 345 cuvinte
Nr caractere:
122 047 caractere
Marime:
154.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!