Analiză cantitativă asupra tendinței moderne de schimbare a culturii organizaționale

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
1.1 INTRODUCERE
1.2 ISTORIC AL CULTURII ORGANIZATIONALE
2 CULTURA ORGANIZATIONALA
2.1 DEFINITII ALE CULTURII ORGANIZATIONALE
2.2 DIMENSIUNI SI FACTORI AI CULTURII ORGANIZATIONALE
2.3 ELEMENTE CARE COMPUN CULTURA ORGANIZATIONALA
3 CULTURI DOMINANTE
3.1 CULTURI DOMINANATE
3.2 SUBCULTURI
3.3 CULTURI SLABE
4 MODELE SI TEORII ALE CULTURII ORGANIZATIONALE
5 EVALUAREA CULTURII ORGANIZATIONALE
6 SCHIMBARE ORGANIZATIONALA
6.1 SCHIMBAREA ORGANIZATIONALA
6.2 MODELE DE SCHIMBARE ORGANIZATIONALA
7 PREZNTAREA FIRMEI
7.1 PREZENTAREA FIRMEI
7.2 CLIMATUL ORGANIZATIONAL
8 DETERMINAREA CULTURII ORGANIZATIONALE
8.1 DETERMINAREA CULTURII ORGANIZATIONALE IN CADRUL FIRMEI
8.2 REZULTATE SI INTERPRETARE
8.3 CONCLUZII ALE STUDIULUI
8.4 DIRECTII ULTERIOARE
9 MODEL DE SCHIMBARE ORGANIZATIONALA
10 CONCLUZII SI PROPUNERI
11 BIBLIOGRAFIE
12 ANEXE

Extras din licența:

Cultura organizationala reprezinta ansamblul de valori, modalitati de gandire si comportamente ale membrilor unei organizatii; personalitatea fiecarei organizatii este creata inprimul rand din oamenii care o compun. Orice companie printr-un anumit tip de cultura organizationala s-ar putea impune pietei si clientilor sai, ramanand cap de afis, daca satisface in acelasi timp atat interesele clientilor externi cat si ale clientilor interni: angajatii. -produsele fizice ale firmei: cladiri, sedii, automobile, mobilierul birourilor, uniforma, alte accesorii ale personalului, toate aceste elemente reprezinta elemente forte ale organizatiei; -produsele verbale ale firmei: limbajul folosit (argou), mituri, metafore. Aceste elemente fac parte din folclorul propriu fiecarei organizatii si prin intermediul lor se asigura vehicularea unor mesaje referitoare la valorile companiei.

-produsele comportamentale ale firmei: ritualuri si ceremonii a caror desfasurare permite companiei sa-si afirme identitatea, oferind tuturor membrilor sai sentimentul apartenentei la grup.

-nivelul invizibil concretizat in valorile, capacitatile de organizare, coordonare, previzionare, antrenare, control, evaluare, in cunostiintele, motivatia, satisfactia salariatilor firmei.

Ca si notiunea de mangement, dupa gradul si felul in care cultura organizationala influenteaza realizarea obiectivelor firmei, aceasta se poate delimita in: -cultura organizationala a progresului: caracterizata prin faptul ca personalul firmei este in masura sa se mobilizeze usor in vederea realizarii obiectivelor propuse; valorile salariatilor sunt strans legate de obiective ca: actiune, schimbare, dezvoltare.

Acest fel de cultura se poate manifesta in doua forme: democratica si autoritara.

-cultura organizationala a regresului: caracterizeaza actiunile de tip laissez faire (actiuni ce se realizeaza de la sine); mobilizarea salariatilor prin cresterea adaptabilitatii si realizarea obiectivelor firmei este mica. Acest tip de cultura organizationala este caracteristica organizatiilor de tip birocratic, care au un caracter foarte centralizat. Valorile personalului sunt exprimate prin idei de tipul timpul trece, salariul merge. Axarea salariatilor pe principii solide si viabile este fragila, caracterizata prin aceea ca valorile lor se schimba odata cu schimbarea valorilor sefilor, fapt care se concretizeaza intr-o rezistenta ridicata la schimbare; subordonatii asimileaza valorile agentilor de schimbare pentru ca asa vrea seful, nu si din cauza ca ar fi constienti de eficacitatea acestor valori, ceea ce inseamna in plan practic, ca vor continua sa actioneze conform valorilor initiale, adica post- valorile initiale nemaicorespunzand realitatilor imediate.

1. 2 ISTORIC AL CULTURII ORGANIZATIONALE Cand vorbim de cultura organizationala vorbim de fapt despre oameni. Acestia sunt afectati de cultura incare traiesc, intreaga lor viata.

De exemplu, o persoana care face parte din clasa de mijloc a unei ...

Bibliografie:

ALLEN J. - "GHIDUL INTREPRINZATORULUI PARTICULAR" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1993

ANDRONICEANU A. - "MANAGEMENTUL SCHIMBARILOR" - EDITURA ALL EDUCATIONAL, BUCURESTI, 1998

COLE G. - "HUMAN RESOURCES MANAGEMENT" - LONDON, 1995

COLE G. - "PERSONNEL MANAGER" - LONDON, 1995

COWLING A. - "BEHAVIOURAL SCIENCES FOR MANAGERS" - LONDON, 1993

CHILD J. - "ORGANIZATION HARPER AND ROW" - 1984

DRUCKER P. - "INOVATIA SI SISTEMUL ANTREPRENORIAL" - EDITURA ENCICLOPEDICA, BUCURESTI, 1993

FORIS T. , LUCA M. - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA LEDA AND MUNTENIA, CONSTANTA, 1999

FORIS T. , DIMA D. - "MANUAL DE FORMARE MANGERIALA IN TURISM" - EDITURA PSIHOMEDIA, SIBIU, 2001

HOFSTEDE G. - "CULTURES CONSEQUENCES - INTERNATIONAL DIFFERENCES IN WORK - RELATED VALUES" - SAGE PUBLICATIONS, 1991

HOFSTEDE G. - "CULTURES AND ORGANIZATIONS SOFTWARE OF THE MIND" - MC. GRAW - HILL, 1991

LUSSIER R. N. - "HUMAN RELATIONS IN ORGANIZATION" - IRWIN, HOMEWOOD ILLINOIS, 1990

MINTZBERG H. - "THE RISE AND FALL OF STRATEGIC PLANNING" - PRENTICE - HALL, 1994

MATHIS R. - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA ECONOMICA, 1997

POPESCU M. - "MANAGEMENTUL PROCESELOR DE CERCETARE - DEZVOLTARE" - EDITURA U. TRANSILVANIA, 2001

SCHEIN E. H. - "ORGANIZATIONAL CULTURE AND LEADERSHIP" - 1985

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza cuantitativa asupra tendintei moderne de schimbare a culturii organizationale
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
95 pagini
Imagini extrase:
97 imagini
Nr cuvinte:
26 883 cuvinte
Nr caractere:
155 745 caractere
Marime:
189.97KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
Management
Materie:
Economie
Sus!