Analiza contabilizării taxei pe valoare adăugată ca funcție a fiscalității

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 POLITICA FISCALA SI FISCALITATEA, IMPORTANTA ACESTORA IN PERIOADA DE TRANZITIE LA ECONOMIA DE PIATA
1.1 CONCEPTUL DE SISTEM FISCALA SI POLITICA FISCALA
1.2 TRASATURILE SI PRINCIPIILE DE BAZA ALE SISTEMULUI FISCAL
1.3 PRINCIPIILE POLITICII FISCALE
1.4 OBIECTIVELE, FUNCTIILE SI ROLUL FISCALITATII DEFINITIA SI OBIECTIVELE FISCALITATII
1.4.1 LEGISLATIA FISCALA
1.4.2 MECANISMUL FISCAL
1.4.3 APARATUL FISCAL
1.5 FUNCTIILE SI ROLUL FISCALITATII
1.6 LEGATURILE DINTRE FISCALITATE SI ALTE DOMENII
2 ADAPTAREA SISTEMULUI DE IMPOZITE
2.1 DIRECTE SI INDIRECTE LA CERINTELE
2.2 ECONOMIEI DE PIATA
2.3 CLASIFICAREA IMPOZITELOR SI TAXELOR
2.4 FISCALITATE SI REFORMA
2.4.1 PERFECTIONAREA SISTEMULUI FISCAL DIN ROMANIA
2.4.2 REFORMELE FISCALE IN EUROPA CENTRALA SI DE EST
2.4.2.1 REFORMA FISCALA IN POLONIA
2.4.2.2 REFORMA FISCALA IN CEHIA SI SLOVACIA
2.4.2.3 REFORMA FISCALA IN BULGARIA
3 TAXA PE VALOAREA ADAUGATA - IMPOZIT INDIRECT SPECIFIC ECONOMIEI DE PIATA
3.1 CONSTITUIREA BAZEI LEGALE SI EVOLUTIA EI IN TIMP
3.1.1 SCURT ISTORIC
3.1.2 TIPURI, PRINCIPII SI METODE DE CALCUL ALE TVA
3.1.3 TAXA PE VALOAREA ADAUGATA IN ROMANIA
3.1.3.1 OPERATII SUPUSE TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
3.1.3.2 LIVRARI DE BUNURI MOBILE
3.1.4 TRANSFERUL BUNURILOR IMOBILIARE
3.1.5 PRESTARI SERVICII
3.1.6 IMPORTUL DE BUNURI SI SERVICII
3.1.7 OBLIGATIILE PRIVIND INREGISTRAREA LA ORGANELE FISCALE
3.1.8 T. V. A. DATORAT BUGETULUI DE STAT
3.2 PLATITORII TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
3.3 SFERA DE APLICARE A TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
3.4 REGULI DE TERITORIALITATE
3.5 BAZA DE IMPOZITARE SI COTELE DE IMPOZITARE
3.5.1 COTELE DE IMPOZITARE
3.5.2 BAZA DE IMPOZITARE
3.6 FAPTUL GENERATOR SI EXIGIBILITATEA TVA
3.7 REGIMUL DEDUCERILOR
3.8 OBLIGATIILE PLATITORILOR DE TVA
3.9 CONCLUZII
4 NOUL REGIM AL TVA IN UNIUNEA EUROPEANA
4.1 ARMONIZAREA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA IN STATELE MEMBRE ALE UNIUNII EUROPENE
4.2 INCEPUTUL RESTRUCTURARII TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA IN STATELE MEMBRE ALE UNIUNII EUROPENE
4.3 ALINIEREA TARILOR DIN EUROPA CENTRALA SI DE EST LA LEGISLATIA UNIUNII EUROPENE
5 STUDIU DE CAZ PRIVIND CALCULAREA, INREGISTRAREA SI VIRAREA TVA LA S. C. "XYZ" S. R. L. BRAILA
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Viitorul oricarui stat modern este de neconceput fara un sistem fiscal performant prin randament si superstabilitate din partea contribuabililor. Starea permanenta a unui stat contemporan este dependenta, in mare masura de istoria propriului sistem fiscal, de felul in care acesta a fost conceput si a functionat. Ceea ce deosebeste o tara aflata in progres de una aflata in declin este in buna masura preferinta aratata construirii viitorului. Aceasta preferinta se masoara prin impozite, imprumuturi si rata dobanzilor (Michael Albert). In orice oranduire sociala, sistemul veniturilor publice este determinat de forma de proprietate asupra mijloacelor de productie si de sfera relatiilor marfa-bani. In prezent, cea mai mare parte a mijloacelor de productie se afla in patrimoniul regiilor autonome si societatilor comerciale cu capital de stat.

O alta parte a mijloacelor de productie apartine producatorilor asociati in organizatii cooperatiste, astfel ca produsul muncii lor revine organizatiilor respective.

Aceste regii, societati comerciale participa la formarea veniturilor publice cu o parte din venitul realizat. In conditiile economico-sociale din Romania, fondurile destinate satisfacerii nevoilor publice provin, inca in proportie covarsitoare, de la regiile autonome, societatile comerciale cu capital de stat si organizatiile cooperatiste.

Populatia participa la fondurile publice cu o parte din veniturile sale. Ponderea acestei participari devine tot mai mare pe masura extinderii privatizarii in toate sectoarele economiei nationale, ca o trasatura specifica trecerii la economia de piata.

Relansarea economica in perioada de tranzitie va fi un nod indubitabil generata de sectorul privat creat in economie, de gradul de privatizare a sistemului productiv.

Fara existenta unor agenti economici privati, nu putem accede la o relansare economica autentica. In acest sens, fiscalitatea poate oferi instrumente necesare autoritatii publice pentru accelerarea procesului de privatizare si, pe aceasta baza, a declansarii si sustiunerii relansarii economice.

Sistemul fiscal, este rezultatul, aparitiei si inmultirii trebuintelor publice ale comunitatilor umane.

Finantele unui stat, ca si sistemul sau fiscal sunt in cea mai stransa legatura cu situatia lui politica, sociala si economica, intre regimul politic si finante existand o puternica interdependenta. Sistemul fiscal apare ca un rezultat istoric al mediului social, politic si economic dintr-un stat.

Sistemul fiscal este format din totalitatea impozitelor si taxelor provenite de la persoanele juridice si persoanele fizice care alimenteaza bugetele publice.

Sistemul fiscal cuprinde o diversitate de impozite, taxe si alte varsaminte obligatorii, care afecteza veniturile tuturor persoanelor fizice sau juridice, ponderea efortului fiscal fiind suportate de mase, mai ales prin intermediul preturilor.

Sistemul fiscal poate fi definit si ca totalitatea impozitelor instituite intr-un stat care-i procura acestuia o parte ...

Bibliografie:

A. SMITH - "AVUTIA NATIUNILOR" - VOL. II, EDITURA ACADEMIEI ROMANE, BUCURESTI, 1965

ANA STOIAN - "CONTABILITATE SI FISCALITATEA SOCIETATILOR COMERCIALE" - EDITURA INFOMEDIA, 2000

DAN DROSU SAGUNA - "DREPT FINANCIAR SI FISCAL" - EDITURA OSCAR PRINT, 1997

DAN DROSU SAGUNA - "DREPT FINANCIAR SI FISCAL" - EDITURA OSCAR PRINT, 2004

IOAN CONDOR - "DREPT FISCAL SI FINANCIAR" - EDITURA TRIBUNA ECONOMICA, 1996

IOAN CONDOR - "DREPT FINANCIAR SI FISCAL" - EDITOR TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996

IOAN TALPOS - "FINANTELE ROMANIEI" - VOL. 1, EDITURA SEDONA, TIMISOARA, 1996

IULIAN VACAREL - "FINANTE PUBLICE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2004

IULIAN VACAREL - "FINANTE PUBLICE" - EDITIA AIVA, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2004

IULIAN VACAREL - "FINANTE PUBLICE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2004

NICOLAE HOANTA - "EVAZIUNEA FISCALA" - EDITURA TRIBUNA ECONOMICA, 1997

LEGEA NR. 571 DIN 22 DECEMBRIE 2003, PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 927 DIN 23 DECEMBRIE, 2003

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza contabilizarii taxei pe valoare adaugata ca functie a ficalitatii
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
89 pagini
Imagini extrase:
109 imagini
Nr cuvinte:
31 251 cuvinte
Nr caractere:
167 404 caractere
Marime:
105.61KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!