Probabil ca multi dintre noi am trait experiente din genul apelurilor telefonice neasteptate, in care o voce mai mult sau mai putin interesanta ne explica plina de entuziasm, timp de cateva minute: Domnule X sunteti fericitul castigator al unei excursii in strainatate.
In incercarea noastra de a afla daca suntem victima unei glume sau a unei greseli, aflam cu stupoare ca suntem intr-adevar castigatori, daca ne prezentam la sediul firmei si cu o suma de bani (deloc neglijabila) pentru a putea beneficia de premiu. De asemenea, cutiile noastre postale sunt regulat bombardate cu plicuri care ne anunta ca am castigat un televizor color sau un autoturism, iar abia dupa o studiere amanuntita a numeroaselor tiparituri din plic, aflam ca trebuie sa comandam anumite produse (mai mult sau mai putin folositoare, uneori de o calitate indoielnica si la preturi destul de ridicate) doar pentru a participa la tragerea la sorti.
Decizia de cumparare reprezinta o latura importanta a comportamentului consumatorilor, cu implicatii asupra relatiilor comert consumatori.
Aceasta reprezinta un act de alocare a resurselor, in cadrul caruia intervin atat motivatii rationale, de ordin economic, cat si motivatii emotiv psihologice. Ca si latura importanta a protectiei sociale dar si ca o componenta de baza a programelor de protectie sociala, protectia consumatorilor reprezinta un ansamblu de dispozitii privind initiativa publica sau privata, destinata a asigura si ameliora continuu respectarea intereselor consumatorilor.
Astfel, organizarea unui sistem de informare util pentru consumatori care sa asigure transparenta pietei si apararea impotriva unei politici agresive de marketing, promovata de unii agenti economici precum si cunoasterea si aplicarea corecta a principiilor teoretice de organizare a activitatilor de marketing direct, indeosebi a modului de comunicare, ar conduce la obtinerea de satisfactii atat de partea acelor care lanseaza astfel de actiuni, cat si de partea consumatorilor, care ar putea astfel beneficia de avantajele pe care le ofera adevaratul marketing direct.
Nu este nimic nou despre direct mail ca un mijloc de publicitate, este de aceeasi varsta cu comunicarea insasi, termenul de scrisori circulare a fost atribuit timpurilor biblice cand erau folosite tablitele de lut.
Primele cataloage pentru comert se spune ca au fost cele de la mijlocul secolului al XV-lea, care au aparut la putin timp dupa ce Gutemberg a inventat tiparnita mobila.
Printre primele cataloage aparute se numara si catalogul botanic al englezului Wiliam Lucas, aparut in 1667. A urmat apoi o extindere a cataloagelor cu comanda prin posta, in timpul Razboiului Civil din America. Atunci (ca si acum) aceste cataloage reflectau schimbarile sociale si economice.
Desi la inceput erau carti de prezentare pentru seminte si rasaduri, cataloagele de la sfarsitul secolului al XIX-lea includeau masini de cusut, produse uscate, medicamente si instrumente muzicale, multe firme fiind ...
BAIER MARTIN - "ELEMENTS OF DIRECT MARKETING" - MCGRAW HILL, NEW YORK, 1983
BALAURE V. , POPESCU I. CELIA, SERBANICA D. , VEGHEA C. - "TEHNICI PROMOTIONALE" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 1999
FOLTEAN FL. , LADAR L. , DOBRE C. , IONESCU GH. , NEGRUT C - TIN. - "MARKETING" - EDITURA BRUMAR, TIMISOARA, 2000
HILL E. , OSULLIVAN T. - "MARKETING" - EDITURA ANTET, 1997
IONESCU GH. - "CERCETARI DE MARKETING" - NOTE DE CURS
KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997
MORARIU D. - "TEHNICI PROMOTIONALE - ABORDARE TEORETICA SI STUDII DE CAZ" - EDITURA BIBLIOFOR, DEVA, 2001
NASH E. - "THE DIRECT MARKETING HANDBOOK" - MCGRAW HILL, NEW YORK, 1992
ROBERTS M. L. , BERGER M. D. - "DIRECT MARKETING MANAGEMENT" - PRENTICE HALL INC. , NEW YORK, 1989
THOMAS J. MICHAEL - "MANUAL DE MARKETING" - EDITURA CODECS, BUCURESTI, 1998
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.