Analiza aspectelor generale specifice elaborării strategiei de marketing

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 STRATEGIA DE MARKETING COMPONENTA FUNDAMENTALA A POLITICII DE MARKETING
1.1 LOCUL SI CONTINUTUL STRATEGIEI DE MARKETING IN ANSAMBLUL POLITICII DE MARKETING
1.2 FUNDAMENTAREA STRATEGIILOR DE MARKETING
1.3 TIPOLOGIA STRATEGIILOR DE MARKETING
1.3.1 TIPOLOGIA STRATEGIILOR DE PIATA
1.3.2 TIPOLOGIA STRATEGIILOR DE PRODUS
1.3.3 TIPOLOGIA STRATEGIILOR DE PRET
1.3.4 TIPOLOGIA STRATEGIILOR DISTRIBUTIEI
1.3.5 TIPOLOGIA STRATEGIILOR PROMOTIONALE
2 PREZENTAREA SOCIETATII COMERCIALE XYZ S. A. SI A ACTIVITATII ACESTEIA
2.1 DATE GENERALE
2.2 MODIFICARILE STRUCTURALE MANAGERIALE DE FOND REZULTATE DIN TRANSFORMAREA INTREPRINDERII DE PRODUCTIE IN SOCIETATE PE ACTIUNI
2.3 PERSONALUL SI STRUCTURA ORGANIZATORICA A S. C. XYZ S. A.
2.4 PRINCIPALII CLIENTI, CONCURENTI, FURNIZORI AI S. C. XYZ S. A.
3 STRATEGIILE DE MARKETING ADOPTATE DE S. C. XYZ S. A.
3.1 STRATEGIILE DE PIATA ADOPTATE DE SOCIETATE
3.2 STRATEGIILE DE PRODUS ADOPTATE DE SOCIETATE
3.3 STRATEGIILE DE PRETURI ADOPTATE DE SOCIETATE
3.4 STRATEGIILE DE DISTRIBUTIE ADOPTATE DE SOCIETATE
3.5 STRATEGIILE PROMOTIONALE ADOPTATE DE SOCIETATE
4 REPERE ALE VIITOAREI STRATEGII DE MARKETING LA S. C. XYZ S. A.
4.1 CAUZELE INTERNE SI EXTERNE CARE AU DETERMINAT O EFICIENTA SCAZUTA A ACTIVITATII SOCIETATII IN PERIOADA 1997 1999
4.2 OBIECTIVELE STRATEGICE STABILITE PENTRU IMBUNATATIREA ACTIVITATII FIRMEI
4.3 MODALITATI DE REALIZARE A OBIECTIVELOR STABILITE
4.4 VARIANTE STRATEGICE SI CONCLUZII
5 ANEXE
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Politica de marketing este reprezentata de modalitatea in care o intreprindere isi concepe evolutia, orientarile de perspectiva si actiunile concrete pe care le pune in practica, fiind alcatuita dintr-un ansamblu coerent de strategii si tactici de marketing.

Spre deosebire de tactici, care presupun actiuni practice prin care firma sa-si puna in valoare potentialul pentru a-si realiza obiectivele strategice propuse, strategia de marketing desemneaza principalele coordonate ale atitudinii si conduitei acesteia in vederea atingerii acestor obiective.

Strategia se refera doar la perioade importante din viata firmei, astfel ca acest termen este asociat unor perioade de timp de lungimi diferite, la finalul carora vor fi atinse obiective de importanta majora pentru firma.

Deoarece, o strategie marketing trebuie sa indice ce urmareste si cum intentioneaza intreprinderea sa ajunga la scopul vizat, elaborarea acesteia este un proces complex, dificil de realizat, dar pe deplin posibil. O strategie de marketing poate fi elaborata corespunzator portofoliului de activitati al firmei, al gamei de produse, sau categoriei de clienti, al unui produs sau al unei marci. In general, o strategie de marketing se elaboreaza cu ocazia lansarii unui nou produs, a fundamentarii programelor si bugetelor anuale ale intreprinderii; astfel inc t si corectiile partiale aduse sau chiar modificarea conceptiei constituie tot o elaborare strategica.

Elaborarea unei strategii de marketing este un proces iterativ, care solicita competenta, experienta, informatii si se deruleaza intr-un anumit interval de timp, scopul fiind fundamentarea unor decizii complexe. Astfel, strategia de marketing se elaboreaza numai in urma unei riguroase fundamentari, ceea ce presupune efectuarea unor studii prealabile de cunoastere a mediului de marketing, a factorilor endogeni si exogeni care actioneaza in acest cadru, av ndu-se in vedere evolutia in timp si spatiu, din punct de vedere calitativ si cantitativ a acestora.

In consecinta, reusita unei strategii depinde de realismul acesteia, de masura in care alegerea si formularea ei au fost bine fundamentatre.

Daca se analizeaza doua firme cu potential identic si care sa actioneze pe piete identice, acestea vor recurge la strategii diferite, in conditiile in care decidentul va prezenta deosebiri in privinta competentei profesionale, a gradului de receptivitate, a flexibilitatii g ndirii, a v rstei medii, etc.

Pentru majoritatea oamenilor, marketingul este sinonim cu metodele utilizate de organizatii pentru atragerea clientilor si convingerea lor sa cumpere produsele lor.

Aceasta acceptiune nu este completa, deoarece marketingul >este o filosofie a afacerilor, care vede in satisfacerea cerintelor clientilor cheia succesului in afaceri si recomanda utilizarea practicilor manageriale care ajuta in identificarea si rezolvarea cerintelor clientilor.

> (1) In acceptiunea profesorului C.

Florescu si a colaboratorilor acestuia, marketingul este definit ca >o ...

Bibliografie:

ANSOFF I. - "STRATEGIA CORPORATISTA" - PENGUIN BOOKS, 1968

BAKER M. - "MARKETING" - TRADUCEREA: GHINEA D, EDITURA SOCIETATEA STIINTA AND TEHNICA, BUCURESTI, 1997

BALAURE V. , POPESCU C. , SERBANICA D. - "TEHNICI PROMOTIONALE" - EDITURA METROPOL, BUCURESTI, 1994

BALAURE V. , POPESCU C. , SERBANICA D. , VERGHES C. - "TEHNICI PROMOTIONALE. PROBLEME. ANALIZE. STUDII DE CAZ" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 1999

BOUQUEREL F. - "MANAGEMENT - POLITIQUE, STRATEGIE, PRACTIQUE" - DUNOD, PARIS, 1996

BUELL V. - "MARKETING MANAGEMENT. A STRATEGIC PLANNING APPROACH" - MCGRAW - HILL BOOK COMPANY, UNIVERSITY OF MASSACHUSETTS, AMHERST, 1984

DRAGAN J. , DEMETRESCU M. - "NOUL MARKETING LA INCEPUTUL MILENIULUI III" - EDITURA EUROPA NOVA, BUCURESTI, 1998

FLORESCU C. - "MARKETING" - EDITURA INDEPENDENTA ECONOMICA, 1997

FLORESCU C. , BALAURE V. , CATOIU I. , OLTEANU V. - "MARKETING" - EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1992

HILL E. , OSULLIVAN T. - "MARKETING" - TRADUCEREA: CRNU, V. , EDITURA ANTET, ORADEA, 1997

KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - TRADUCEREA: CRISTE, D. , DUCA, A. , COTESCU, R. , JARNEA, I. , EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

KOTLER PH. , SAUNDERS J. , ARMSTRONG G. , WONG V. - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - TRADUCEREA: CRISTE, D. , CRISAN, C. , COTESCU, R. , EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1999

MCDONALD M. - "MARKETING STRATEGIC" - TRADUCEREA: PANAITE, D. , POPESCU, O. , STOICESCU, R. , EDITURA CODECS, BUCURESTI, 1998

MEDRIHAN G. , BUCUR - SABO M. , BOIER R. - "MARKETING. CONCEPTE. METODE SI TEHNICI. STRATEGII" - EDITURA GAMA, IASI, 1997

MEREUTA C. , CRISAN I. , JOITA P. - "TRANZACTIA MANAGEMENTULUI SOCIETATILOR COMERCIALE ROMNESTI. PERIOADA 1990 - 2000" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1995

MEREUTA C. - "STRATEGIA DISTRIBUTIEI" - ASOCIATIA OAMENILOR DE AFACERI DIN ROMNIA SI CENTRUL DE MANAGEMENT SI TRANSFER TEHNOLOGIC, BUCURESTI, 1996

MORDEN A. - "ELEMENTS OF MARKETING" - D. P. PUBLICATION, LONDON, 1996

OLTEANU V. - "MARKETINGUL SERVICIILOR" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 1999

PEARSON G. - "STRATEGIC THINKING" - PRENTICE HALL, LONDON, 1990

PEKAR V. , SMODICI C - TIN. - "MARKETING. MODELAREA MATEMATICA A FENOMENELOR DE PIATA" - EDITURA UNIVERSITATII AL. I. CUZA, IASI, 1995

POP N. - "MARKETING. MANUAL PENTRU LICEE ECONOMICE, ADMINISTRATIVE SI DE SERVICII SI SCOLI POSTLICEALE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA R. A. , BUCURESTI, 1996

PORTER M. - "COMPETITIVE STRATEGY" - FREE PRESS, 1980

RISTEA A. , PURCARE TH. , TUDOSE C - TIN. - "DISTRIBUTIA MARFURILOR" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA R. A. , INSTITUTUL NATIONAL >VIRGIL MADGEARU>, BUCURESTI, 1996

SIMION H. - "PRICE MANAGEMENT" - NORTH HOLLAND, AMSTERDAM, 1989

DAY G. , WESLEY R. - "JOURNAL OF MARKETING, EVALUAREA AVANTAJULUI, UN CADRU PENTRU APRECIEREA SUPERIORITATII COMPETITIVE" - APRILIE, 1988

HENDERSON B. - "THE ORIGIN OF STRATEGY" - HARVARD BUSINESS, REWIEW NOV. - DEC. , 1989

MIRCESCU M. - "STRATEGII DE MARKETING" - REVISTA ECONOMICA MR. 40/1980, SUPLIMENT

GRUPUL AMERICAN DE CONSULTING PENTRU "BUSINESS PRACTICE", MANUALUL PATRIMONIULUI DE FIRMA, VOLUMUL II, TRADUCEREA: BODO, F. , UNIVERSITATEA POLITEHNICA, BUCURESTI, 1993

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza aspectelor generale specifice elaborarii strategiei de marketing
    • Anexe
      • Anexa 2.xls
      • Anexe 1.doc
      • Anexe 3-9.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, xls
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
6 fisiere
Pagini (total):
107 pagini
Imagini extrase:
120 imagini
Nr cuvinte:
31 332 cuvinte
Nr caractere:
202 459 caractere
Marime:
192.55KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
Marketing
Materie:
Economie
Sus!