Plecand de la necesitatile impuse de conditiile si tendintele actuale in domeniul informational, precum si de la situatiile existente in cadrul firmei, lucrarea incearca sa aduca unele imbunatatiri in structura si operationalizarea M. I. S. -ului (de marketing) ca o necesitate in vederea adaptarii din timp la modificarile impuse de mediu si competitie specifice economiei de piata.
In acest sens putem spune ca o intreprindere bine informata este o intreprindere prospera si cu mari sanse la o evolutie economica sigura si constanta. Activitatea de marketing, prin structura sa strategica si previzionara trebuie sa se fundamenteze pe informatii corecte, rapide si valoroase din punct de vedere al rezultatului final, al deciziilor.
O activitate de marketing buna creaza firmei un teren sigur de desfasurare a activitatii pe piata si in cadrul unui mediu schimbator cu conotatii puternice in rezultatele finale, in valoarea adaugata si profitul obtinut.
Avand in vedere tendintele internationale actuale in dezvoltarea tehnologica a informatiei, precum si caracterul activitatilor manageriale, si modul de abordare al acestora in peisajul economic romanesc trebuie avuta in vedere continua imbunatatire a Sistemului Informational Managerial si a tehnologiilor de prelucrare si transmitere a informatiilor in sensul satisfacerii cerintelor informationale in continua crestere.
In acest sens lucrarea, pe baza analizei critice si a aspectelor teoretice si tehnologice aduce o serie de imbunatatiri in domeniul informational si decizional, prin reducerea unor efecte informationale negative cum ar fi redundanta informatiei, supraaglomerarea canalelor de informatii, imbunatatirea raportului cost - valoare al informatiilor, crearea unui suport informational in procesul decizional prin introducerea Sistemelor de Suport Decizional in rezolvarea problemelor semi-structurate, introducerea procesarii de informatii automatizate in cadrul problemelor structurate prin folosirea Bazelor de Date si a S. G. B. D. -urilor in cadrul unor retele interne cu posibilitati de cuplare la retele externe.
In afara imbunatatirilor amintite apar o serie de efecte pozitive in activitatea manageriala si informationala cum ar fi: posibilitatea interactivitatii managerilor cu informatiile, selectarea informatiilor necesare de catre manageri, feedback-ul rapid si eficient si scaderea riscului si incertitudinii in elaborarea deciziei prin cunoasterea mai in detaliu si la obiect a problematicilor existente.
Imbunatatirile aduse M. I. S. -ului prin aceasta lucrare creaza o mai mare capacitate de adaptabiliate a firmei la schimbarile mediului si posibilitatii de raspuns operativ la cerintele clientilor intr-un mod eficient si mai putin costisitor.
Efectul economic al propunerilor de imbunatatire Prin introducerea in aplicare a imbunatatirilor propuse se preconizeaza o serie de efecte pozitive de natura economica.
Desi implementarea noului M. I. S. implica o serie de fonduri, prin cresterea eficientei raportului ...
LYNN R. KAHLE, DONALD S. TULL - "MARKETING MANAGEMENT" - MACCMILLAN PUBLISHING COMPANY, NEW YORK, 1990
ALDIN PLACE, LUCELY TERRY D. P. - "MANAGEMENT INFORMATION SISTEMS" - PUBILCATION LIMITED, 142/143 UXBRIDGE ROAD, LONDON, 1991
NICOLESCU O. , VERBONCU I. - "MANAGEMENT" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998
ORLENTAN T. , BURDUS E. , CAPRARESCU G. - "MANAGEMENTUL ORGANIZATIONAL" - EDITURA HOLDING REPORTER, BUCURESTI, 1995
MARGULESCU DUMITRU, NICULESCU MARIA, ROBU VASILE - "DIAGNOSTIC ECONOMICO - FINANCIAR" - EDITURA ROMCART, BUCURESTI, 1994
DUMBRAVA IONEL - "MANAGEMENT GENERAL" - EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, 2000
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.