Microeconomia analizeaza comportamentul agentilor economici individuali si relatiile dintre ei ocazionate de producerea si vanzarea bunurilor.
Microeconomia analizeaza comportamentul agentului economic in conditiile concurentei de piata si reliefeaza principii pentru adaptarea acestuia la cerintele pietei.
In cadrul microeconomiei sunt analizate aspecte cum sunt: confruntarea cererii cu oferta, formarea preturilor, combinarea factorilor de productie, diferite forme de concurenta.
Caracterul explicativ este determinat de obiectivul disciplinei de a explica comportamentul agentilor economici.
Caracterul normativ este determinat de obiectivul disciplinei de a studia si reliefa cele mai eficiente modalitati de realizare a productiei, distributiei si consumului de bunuri economice.
Economia de piata contemporana este o forma moderna de organizare a vietii economice, caracterizata prin desfasurarea libera, autonoma si eficienta a activitatii in concordanta cu regulile si avantajele mecanismului pietei libere.
Caracteristicile generale ale economiei de piata contemporane sunt: specializarea agentilor economici in desfasurarea anumitor activitati; autonomia si independenta agentilor economici; activitatea economica se deruleaza in jurul si prin intermediul pietei; monetarizarea economiei; relatiile dintre agentii economici sunt bilaterale; cea mai mare parte a bunurilor economice produse imbraca forme de marfa; concurenta detine rolul important in promovarea progresului tehnic.
Producerea bunurilor economice se bazeaza pe folosirea intr-o masura larga a informatiilor, pe prelucrarea si transmiterea acestora.
Comertul electronic reprezinta o alternativa la canalele traditionale de desfacere in sfera comertului cu amanuntul.
Noile tehnologii din domeniul informaticii si comunicatiilor au condus la: reducerea costurilor de tranzactionare; imbunatatirea alocarii resurselor; obtinerea de economii de scara; imbunatatirea competitivitatii firmelor.
Participantii la piata sunt producatorii (in calitate de ofertanti) de factori de productie, bunuri de consum si servicii si consumatorii productivi si individuali (in calitate de cumparatori). I. 1. 2. Cererea si oferta de bunuri economice Cererea reprezinta numarul de unitati dintr-un bun pe care cumparatorii sunt dispusi sa le cumpere la un anumit moment, la un pret dat.
Principalii factori care influenteaza cererea sunt: nevoia umana, pretul produsului, pretul celorlalte produse, venitul cumparatorilor, distributia venitului intre indivizi, gusturile consumatorilor, alti factori.
Cei mai importanti factori care influenteaza marimea cererii sunt: numarul consumatorilor, cresterea acestuia determinand si cresterea cererii de bunuri si servicii; nivelul venitului mediu; posibilitatea satisfacerii unei trebuinte, cu bunuri substituibile, al caror pret este mai mic fata de pretul bunului initial avut in vedere; pretul bunului respectiv.
Pe piata, principala tendinta care se manifesta este ca cererea si oferta sa se ...
C. MARES - "CONTABILITATE APROFUNDATA" - SUPORT CURS, ANUL IV, UPG PLOIESTI, 2005
C. MARES - "CONTABILITATE DE GESTIUNE" - SUPORT CURS, ANUL IV, UPG PLOIESTI, 2005
GEORGE ENESCU - "GESTIUNEA INTREPRINDERILOR PUBLICE" - SUPORT CURS, ANUL III, UPG PLOIESTI, 2004
GEORGE ENESCU - "GESTIUNEA FINANCIARA A INTREPRINDERII" - SUPORT CURS, ANUL II, UPG PLOIESTI, 2003
STEFAN GHEORGHE - "FUNDAMENTE ECONOMICE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2002
STEFAN GHEORGHE - "ECONOMIA DE PIATA - LEGITATI SI MECANISME" - EDITURA INTER MEDIA, BUCURESTI, 1992
GAVRIIL PREDA - "INTEGRAREA ROMANIEI" - EDITURA UNIVERSITATII DIN PLOIESTI, 2005
MADALINA ALBU - "DIAGNOSTICUL SI STRATEGIA FIRMEI" - SUPORT CURS, ANUL V, UPG PLOIESTI, 2005
DANIELA IOV - "BAZELE CONTABILITATII" - SUPORT CURS, ANUL I, UPG PLOIESTI, 2002
MIRELA MATEI - "PIETE FINANCIARE SI GESTIUNEA PORTOFOLIULUI" - EDITURA UNIVERSITATII DIN PLOIESTI, 2005
MARIA GRIGORE - "GESTIUNEA FINANCIARA A FIRMEI" - EDITURA DARECO, BUCURESTI, 2002
C. FLORESCU - "MARKETING" - EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1994
L. NICOLESCU - "MARKETINGUL, PREMISA SUCCESULUI IN AFACERI" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998
MARIUS ALEXA - "INTREPRINZATORUL SI IDEEA DE AFACERI" - SUPORT CURS, SCOALA NATIONALA DE STUDII POLITICE SI ADMINISTRATIVE, BUCURESTI, 2001
IRINA STANCIUGELU, FLORINA PANZARU - "IMAGINE SI COMUNICARE IN AFACERI" - SUPORT CURS, SCOALA NATIONALA DE STUDII POLITICE SI ADMINISTRATIVE, BUCURESTI, 2001
AL. ZBUCHEA - "TEHNICI DE PROMOVARE IN AFACERI" - SUPORT CURS, SCOALA NATIONALA DE STUDII POLITICE SI ADMINISTRATIVE, BUCURESTI, 2001
COLECTIA REVISTEI TRIBUNA ECONOMICA - 2005 - 2006
COLECTIA REVISTEI BUSINESS WEEK ROMANIA - 2006
COLECTIA REVISTEI MARKET WATCH - SOLUTII PENTRU MANAGEMENT - 2006
COLECTIA REVISTEI INFO XYZ - 2004 - 2005
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.