Abordări ale strategiei de comunicare în afacerile internaționale

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 PROCESUL COMUNICARII
1.1 PROCESUL DE COMUNICARE MANAGERIALA
1.2 STRATEGII DE COMUNICARE
1.3 IMPACTUL SISTEMELOR INFORMATIONALE IN COMUNICARE
1.4 TIPURI DE COMUNICARE
2 NIVELE COMUNICATIONALE
2.1 COMUNICAREA INTRAPERSONALA
2.2 COMUNICAREA INTERP ERSONALA
2.3 COMUNICAREA DE GRUP
2.4 COMUNICAREA ORGANIZATIONALA
3 COMUNICAREA IN MARKETIN
3.1 COMUNICAREA SI MARKETINGUL
3.2 STUDIU DE CAZ - LUPTA POSTURILOR TV ROMANESTI
3.3 ETAPELE PROCESULUI DE PREGATIRE A CONSUMATORULUI
4 CONCLUZII
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Comunicarea manageriala a aparut ca disciplina a managementului din necesitatea de a pune la dispozitia managerului mijloacele optime de interactiune in vederea indeplinirii functiilor si rolurilor sale. Ea s-a dezvoltat apoi ca o disciplina, care inzestreaza managerul si organizatia cu mai mult decat un instrument de lucru.

Comunicarea manageriala eficace si eficienta constituia un factor de competitivitate, un avantaj strategic al organizatiei.

La inceput, managementul (1500) a plecat de la premisa ca pentru a realiza bunuri este nevoie de masini manevrate de oameni, managementul era de fapt un management al masinilor ce punea accentul pe dezvoltarea tehnicii si nu pe oameni.

Stilul aristocratic de management era caracteristic acelei perioade in care deciziile erau luate de sefi si transmise subordonatilor. In acest context comunicarea avea ca rol doar distribuirea informatiilor si instructiunile necesare, de sus in jos; ea trebuie sa fie clara, precisa si autoritara, ceea ce putem numi o comunicare prescriptiva.

In timp, razboaiele i-au adus pe oameni, manageri si angajati in fata unor probleme comune: nevoia de crestere a, lipsa calificarii, conditii dificile de munca. Tot acum apar sindicatele, care desi la inceput erau preocupate de marirea salariilor, treptat se implica si in rezolvarea problemelor organizatiei.

In centrul atentiei apare nevoia de oameni pentru a conduce masinile. Managementul devine un management umanist.

Conceptului de manager sef i se adauga cel de manager lider alaturi de conceptul de grup si echipa de angajati.

Comunicarea devine instrument de armonie in managementul resursei umane, instrument de baza al managementului in indeplinirea functiilor sale si de realizare a obiectivelor organizatiei.

Comunicarea devine o filozofie a managementului si nu doar o serie de masuri si actiuni mecanice.

In 1920, se introduc primele cursuri de comunicare manageriala la Univesitatile: Harvard, Virginia, North Carolina; ele devin obligatorii pentru educatia oricarui manager american, impunadu-se ceva mai tarziu in Europa.

Perioada de dupa 1970 a marcat in lume trecerea la managementul de performanta, cand managerul devine si intreprinzator pe langa administrator de resurse si lider. Bazandu-se pe calitatile lui de bun comunicator, el devine un mod de coordonare a informatiilor, un centru de decizie si de conducere. Ca intreprinzator, managerul ridica intreprinderea de maine prin permanenta repozitionare a organizatiei in mediul de functionare si prin reproiectarea continua proceselor interne ale organizatiei (reengineering); de aici apare si nevoia de o strategie a organizatiei si dezvoltarea unui spirit de responsabilitate fata de individ, societate si mediul natural.

In acest context, comunicarea manageriala devine o forta dinamica si independenta, modelata de mediul in care functioneaza. Rolul de baza al managerilor devine acela de a dezvolta si mentine viu sistemul de comunicare menit sa sprijine implementarea ...

Bibliografie:

BOGARD LEO - "THE AGE OF TELEVISION" - NEW YORK, 1990

CATHALA PIERRE - "EPOCA DEZINFORMARII" - BUCURESTI, 1991

CUILENBURG J. J. , SCHOLTEN O. - "STIINTA COMUNICARII" - BUCURESTI, 1998

DELL ARTHUR - "BUSINESS COMUNICATION TOWARD 2000" - SOUTH - WESTERN PUBLISHING CO, 1992

DE VITO J. - "HUMAN COMMUNICATION" - CALIFORNIA, 1988

DINU MIHAI - "COMUNICAREA" - BUCURESTI, 1997

FICEAC B. - "TEHNICI DE MANIPULARE" - BUCURESTI, 1996

HALL E. T. - "THE SILENT LANGUAGE" - NEW YORK, 1980

KLAPER J. T. - "THE EFFECTS OF MASS COMMUNICATIONS" - GLENCOE, 1980

KOHUT GARRY - "BUSINESS COMUNICATION - A FUNCTIONAL PERSPECTIVE" - MERRIEL PUBLISHING, 1987

LEVEL DALE, GALLE WILLIAM - "MANAGERIAL COMMUNICATIONS" - ARKANSA, 1988

MCLUHAN M. - "THE MEDIUM IS THE MASSAGE" - NEW YORK, 1979

STALLARD JOHN, SMITH RAY, PRICE SANDRA - "BUSINESS COMUNICATION - A STRATEGIC APPROACH" - ILLINOIS, 1989

STANTON N. - "COMUNICAREA" - BUCURESTI, 1995

THOMAS MARTHA - "BUSINESS COMMUNICATION IN THE MODERN AGE" - BUSINESS SI ECONOMIC REVIEW, JULY - SEPT, 1998

ULLMANN S. - "LANGUAGE AND STYLE" - OXFORD, 1970

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Abordari ale strategiei de comunicare in afacerile internationale
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
92 pagini
Imagini extrase:
88 imagini
Nr cuvinte:
24 240 cuvinte
Nr caractere:
130 950 caractere
Marime:
107.38KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!