Teoretizarea elementelor de control și evaziune fiscală

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CONTROLUL FISCAL SI EVAZIUNEA FISCALA
1.1 CARACTERISTICILE IMPUNERII
1.2 CARACTERISTICI GENERALE
1.3 PRINCIPII ALE SISTEMULUI FISCAL
2 CONTROLUL FISCAL SI FORMELE SALE
2.1 IMPORTANTA CONTROLULUI FISCAL
2.2 FORME SI METODE DE CONTROL FISCAL
3 EVAZIUNEA FISCALA
3.1 FORMELE DE MANIFESTARE ALE EVAZIUNII FISCALE
3.1.1 EVAZIUNEA FISCALA LEGALA
3.1.2 FRAUDA FISCALA
3.1.3 EVAZIUNEA FISCALA SI ECONOMIA SUBTERANA
3.2 MASURAREA EVAZIUNII FISCALE
3.3 GRADUL DE FISCALITATE SI EVAZIUNEA FISCALA
3.3.1 PRESIUNEA FISCALA
3.3.2 ATITUDINEA CONTRIBUABILULUI
3.4 PREVENIREA EVAZIUNII FISCALE
3.5 EVAZIUNEA FISCALA IN ROMANIA
4 FORME ALE EVAZIUNII FISCALE LEGALE
4.1 CATEGORII ALE EVAZIUNII FISCALE LEGALE
4.1.1 FORME EVAZIONISTE
4.2 EVALUAREA SI EFECTELE EVAZIUNII FISCALE
5 METODE DE EVAZIUNE FISCALA LEGALA
6 EVOLUTIA PARADISURILOR FISCALE
6.1 SCURT ISTORIC AL PARADISURILOR FISCALE
6.2 CE INSEAMNA UN PARADIS FISCAL
6.3 DE CE ACORDA PARADISURILE FISCALE SCUTIRI DE IMPOZIT
7 CELE MAI CUNOSCUTE PARADISURI FISCALE DIN LUME. CAZURI SPECIALE
8 INFLUENTA PARADISURILOR FISCALE ASUPRA VIETII ECONOMICE
8.1 CE PRESUPUNE SI CUM SE FACE INFIINTAREA UNEI COMPANII OFFSHORE
8.2 AVANTAJELE CONSTITUIRII UNOR FIRME OFFSHORE
8.3 NU TOATE OPERATIUNILE OFFSHORE INSEAMNA ACTIVITATI ILEGALE
9 ACTIVITATI ILEGALE DESFASURATE PRIN INTERMEDIUL COMPANIILOR OFF - SHORE
9.1 SPALAREA BANILOR MURDARI IN PARADISURILE FISCALE
9.2 FLUXURILE FINANCIARE MONDIALE SI INCIDENTA PARADISURILOR ASUPRA ACESTORA
9.3 REMEDII IMPOTRIVA ILEGALITATII
10 CONCLUZII SI RECOMANDARI

Extras din licența:

xistenta finantelor este indisolubil legata de existenta statului si de folosirea banilor si a formelor valorice in repartizarea produsului social.

De la aparitia primelor elemente de finante si pana in zilele noastre, finantele nu au mai parasit scena istoriei, ele facand parte integranta din sistemul relatiilor economice.

In toate oranduirile social-economice care au existat, finantele au reprezentat relatii sociale, de natura economica, aparute in procesul repartitiei produsului social si mai ales a venitului national, in stransa legatura cu indeplinirea functiilor si sarcinilor Statului.

In contemporaneitate, finantele publice constituie o componenta foarte importanta a vietii social-economice, si asta datorita faptului ca, prin intermediul instrumentelor financiare, autoritatile publice centrale reusesc sa concentreze la dispozitia lor resurse mari, provenite din produsul intern brut, redirijandu-le apoi catre diversi beneficiari institutii si intreprinderi publice si private, categorii si grupuri sociale influentand astfel procesul reproductiei sociale.

In functie de modul in care se realizeaza aceasta redistribuire de venituri, finantele publice au un impact mai mult sau mai putin puternic asupra unei serii de indicatori macroeconomici, cum ar fi nivelul consumului public, dar si al celui privat, ritmul cresterii economice, precum si proportiile formarii brute de capital. Dar ce sunt de fapt resursele financiare publice? Ele reprezinta totalitatea mijloacelor banesti necesare realizarii obiectivelor economice si sociale ale statului intr-un interval de timp determinat. Se includ in cadrul resurselor financiare publice resursele administratiilor de stat centrale si locale, resursele asigurarilor sociale de stat si resursele institutiilor publice.

Privite sub aspect economic, principalele categorii de resurse financiare publice sunt (dupa dl. Iulian Vacarel): prelevarile cu caracter obligatoriu (de natura impozitelor, taxelor), resursele de trezorerie, resursele provenind din imprumuturi publice si finantarea prin emisiune monetara fara acoperire. Dintre aceste categorii de resurse cea mai mare importanta, din punct de vedere cantitativ, o au veniturile cu caracter fiscal (fac parte din categoria prelevarilor cu caracter obligatoriu). Intr-adevar, impozitele si taxele nu sunt numai cele mai cunoscute componente ale formarii resurselor financiare publice, dar si cele mai consistente. Impozitele sunt prelevari a unei parti din veniturile sau din averea persoanelor fizice si juridice, in beneficiul statului.

Aceste prelevari sunt obligatorii si se fac cu titlu nerambursabil si fara contraprestatie directa din partea statului.

Dupa trasaturile de fond si forma, impozitele pot fi grupate in impozite directe si impozite indirecte.

Impozitele directe sunt acele impozite datorate de persoane fizice sau juridice nominalizate, in functie de veniturile si averea acestora, pornindu-se de la cotele de impunere prevazute de lege.

Ele pot fi ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Teoretizarea elementelor de control si evaziune fiscala
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
126 pagini
Imagini extrase:
116 imagini
Nr cuvinte:
48 511 cuvinte
Nr caractere:
259 925 caractere
Marime:
184.90KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Drept
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Drept
Sus!