Organizarea si conducerea contabilitatii in cadrul unitatii SC Restaurant Lloyd Timisoara

Previzualizare licenta:

Cuprins licenta:

Pag
CAP I: Prezentarea generala a societatii 5
1.1 Scurt istoric al societatii 5
1.2 Structura organizatorica a societatii 5
CAP II: Documentele primare necesare in evidenta contabila 8
2.1 Documentele Justificative 8
2.2 Documente pentru evidenta operativa 10
2.3 Registrele contabile 10
2.4 Documente de sinteza si raportare 11
CAP III Organizarea contabilitatii Restaurantului Lloyd 13 3.1 Organizarea contabilitatii analitice 13
3.2 Contabilitatea sintetica 14
3.3 Metode de inventariere patrimoniale 15
CAP IV. Prezentare teoretica privind evidenta contabila in cadrul Restaurantului Lloyd 16
4.1 Constituirea 16
4.2 Aprovizionarea cu marfuri, materii prime si ambalaje 17
4.3 Obiecte de inventar 20
4.4 Mijloace fixe 22
4.5 Circuitul tehnologic in cadrul unitatii 23
4.5.1 Pregatirea preliminara a materiilor prime si marfurilor in unitate 23
4.5.2 Bucataria 23
4.5.3 Barul 25
4.5.4. Pregatirea prealabila a salonului in vederea servirii clientilor 26
4.5.5 Preluarea, prelucrarea si achitarea comenzii 28 4.5.6 Inventarierea 29
4.6 Lista de meniuri 31
4.7 Tipuri de mese si meniuri organizate in cadrul Restaurantului Lloyd 32
Cap V. Prezentare practica a principalelor operatiuni economico-financiare ce au loc in cadrul Restaurantului Lloyd 39
Anexe 48

Extras din licenta:

In toamna anului 1912, in una din editiile ziarului Timisorean, ,,Temeswarer Zeitung ", aparea un anunt cu litere de-o schioapa, si anume, deschiderea bursei de marfuri in orasul Timisoara, in cadrul unei festivitati a societatii Lloyd.

O introducere in atmosfera Lloyd de atunci nu se putea face fara a pomeni ca la vremea respectiva clientii selecti ai localului isi aveau mesele retinute in functie de profesia, ocupatia si functia pe care o detinea fiecare, pe o anumita cale ierarhica bine stabilita in societate. Trebuie sa amintim si faptul ca restaurantul Lloyd reprezenta un punct de intalnire a scriitorilor si ziaristilor din acea vreme.

Prin amplasamentul sau, reprezinta un punct de atractie, atat prin salonul somptuos si aranjamentul interior deosebit. Anumite elemente decorative s-au pastrat intacte de la inceputul secolului , cum ar fi portiuni din lambriuri, cateva oglinzi, vitralii cu decor deosebit, doi sau trei pereti despartitori, candelabrele, precum si sala de primire a localului.

Predominante sunt culorile aurii si verde de China, care armonizeaza perfect cu intreg complexul ambiental in care esti bine primit de personalul unitatii.

Lloyd-ul pastreaza constant de-a lungul anilor, ca un fapt inedit, culoarea peretilor si draperiilor precum si numarul de personal, care este de aproximativ 30, acelasi numar de angajati pe care-l avea restaurantul si acum 90 de ani.

In decursul istoriei, restaurantul Lloyd a functionat cu intermitente si sub alte denumiri spre exemplu ,, Restaurant Bulevard ", si chiar a fost inchis o perioada de timp.

Sub noua structura si denumire de Lloyd, si-a reluat activitatea incepand cu anul 2000, avand drept menire retrezirea faimei avute odinioara.

E un restaurant de lux, in care clientii, atat romani cat si straini, pot petrece clipe de neuitat, bucurandu-se de o servire ireprosabila, curatenie si un meniu copios la preturi accesibile si intr-un ambient deosebit. 1.2 Structura organizatorica a societatii

Societatea Comerciala ,,Restaurant Lloyd " a fost infiintata in anul 2000 ca societate cu raspundere limitata, cu sediul in Timisoara, Str. Victoriei Nr. 2, cu un capital total subscris varsat in valoare de 40.000.000 lei, divizat in 400 de parti sociale, fiecare cu o valoare de 100.000 lei.

Obiectul de activitate al unitatii, in conformitate cu statutul acesteia este alimentatie publica.

Societatea functioneaza in conformitate cu dispozitiile contractului de societate si statutului, completate cu prevederile legii in vigoare, respectiv legea 15 / 90 si legea 31 / 90 cu privire la organizarea si conducerea societatii.

Societatea este organizata in conformitate cu normele organizatorice aprobate de AGA, si anume:

- Adunarea Generala a Actionarilor

- Consiliul Managerial ( de conducere )

- Comisia de cenzori

Fiecare dintre aceste structuri, avand in componenta o forma bine stabilita de organizare, si anume:

Consiliul Managerial, avand desemnat la nivel de unitate un administrator general, care indeplineste si functia de director al unitatii cu puteri depline in organizarea si conducerea intregii activitati.

Comisia de cenzori este formata din trei persoane, numite care se intrunesc ori de cate ori este nevoie, in vederea intocmirii notelor, sintezelor si rapoartelor asupra activitatii economico-financiare a unitatii, si in mod obligatoriu, cu ocazia sfarsitului de semestru si an financiar in vederea intocmirii raportului de activitate asupra evolutiei economico-financiare din anul incheiat.

Forma de organizare a societatii este prezentata in organigrama serviciului de alimentatie publica prezentata mai jos:

Restaurantul Lloyd are in componenta, ca forma de organizare, un serviciu de aprovizionare a unitatii, compus dintr-un merceolog si un sofer, care in baza necesarului de materie prima, se ocupa de buna aprovizionare a unitatii.

Serviciul de Contabilitate, care se gaseste in subordinea directa a administratorului, fiind format din trei persoane de executie si un contabil-sef.

Dintre aceste trei persoane, o persoana se ocupa si cu probleme de personal-retributie. Alta persoana se ocupa cu inregistrarea in evidenta primara a tuturor intrarilor si iesirilor de materii prime si materiale, urmand apoi inregistrarea lor in evidenta sintetica a unitatii.

Serviciul de productie e format din 2 bucatari-sef, 4 bucatari, si personal auxiliar in numar 4, organizat pe doua schimburi.

In departamentul de desface activeaza un numar de 12 persoane, respectiv 2 sefi de sala, 4 ospatari, 2 barmani si 4 picoli, organizati si ei pe doua schimburi.

Compartimentul de intretinere, curatenie si ordine e format din 6 peroane, ce au menirea de a mentine ordinea si curatenia in unitate, la fel organizat pe 2 schimburi.

Programul de functionare a unitatii este zilnic, de la ora 900 la 2400, dupa ce in prealabil a fost adus la cunostinta si avizat de catre Primaria Timisoara.

CAP II. DOCUMENTELE PRIMARE NECESARE IN

EVIDENTA CONTABILA

Datele si informatiile proprii circuitului economic al patrimoniului sunt consemnate in cadrul documentelor contabile. Prin si pe baza acestora se formalizeaza in scris si se organizeaza material procesele de culegere, prelucrare, stocare si transmitere a datelor primare catre evidenta de gestiune a unitatii.

In raport cu modul de intocmire si rolul pe care il au in cadrul sistemului informational, documentele evidentei contabile a Restaurantului Lloyd pot fi clasificate dupa cum urmeaza:

- documente justificative

- documente privind evidenta operativa

- registrele contabile

- documente de sinteza si rapoarte

Download licenta

Primești licenta în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
54 pagini
Imagini extrase:
54 imagini
Nr cuvinte:
19 092 cuvinte
Nr caractere:
109 130 caractere
Marime:
98.94 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licenta
Domeniu:
Contabilitate
Data publicare:
31.07.2017
Structură de fișiere:
  • Lloyd.doc
  • balanta scurta.doc
Predat:
la facultate
Profesorului:
Lect Drd. Carmen Băbăiţă, Lect Drd. Carmen Imbrescu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
1.1. Importanta in societate a intreprinzatorului, a inovarii Evolutia societatii, derularea in...
Procesul de management al resurselor umane include atragerea, dezvoltarea si pastrarea fortei de...
Originile asigurarilor se pierd in negura timpurilor, neputand fi stabilite cu precizie decat cu...
In Romania importanta asigurarilor de bunuri este in continua crestere, in conditiile in care...
Lucrarea Managementul resurselor umane ofera un set de cunostinte si practici organizationale...
Sus!