Lumea se schimba. Astazi schimburile sunt si mai rapide datorita evolutiei tehnologiei informationale care transforma realitatea din ce in ce mai mult intr-o realitate virtuala.
Internetul a dus la o reamenajare completa a tuturor pietelor si, prin aceasta, la o accelerare a procesului de modernizare oferind un cyberspatiu, cu multe oportunitati ce nu au mai fost oferite omenirii pana in prezent. Aceasta noua lume este dinamica, plina de concepte, paradigme si planuri de actiune. Informatia este putere si Internetul ofera cea mai mare cantitate de informatie pe care omul a putut s-o acumuleze.
Progresul tehnologic fara precedent la care asistam in ultimele decenii, care a condus la dezvoltarea tehnologiilor de prelucrare a informatiilor, a dat nastere unei noi modalitati de comunicare numita Internet.
Acesta va fi viitorul comunicarii in masa si al afacerilor. El va inlocui treptat telefonul, posta, televiziunea, modul traditional de a face afaceri.
Cu ajutorul Internetului se va putea merge la cumparaturi, la banca, la biblioteca, la muzee, in vacante etc.
Actionand asupra tuturor domeniilor de activitate, aceasta retea imensa de calculatoare a revolutionat si domeniul afacerilor, conducand la aparitia unor noi metode de afaceri (comertul electronic). Astfel, si comertul, una din cele mai vechi ocupatii si profesii ale omului, cunoaste in cel de-al treilea mileniu mutatii profunde, determinate de evolutia dinamica, fara precedent a tehnologiilor informatice si comunicatiilor care conduc la societatea informationala, ca un mod de a munci si gandi al oamenilor.
Internetul este pe punctul de a ne schimba viata, impactul sau asupra noastra fiind mai mare decat influenta pe care a avuto Revolutia Industriala in schimbarea societatii secolului XVIII. Acesta este folosit astazi pentru o varietate de scopuri dintre cele mai diverse.
Toata aceasta realitate, nou creata, pe care inca multi o neaga sau o privesc cu multa neincredere, a reprezentat punctul de plecare pentru lucrarea de fata. De asemenea, s-t tinut cont ca latura cea mai importanta in relatiile economice dintre oameni este comertul. Fara comert nu s-ar fi putut progresa si s-ar fi ramas la o societate austera, domestica, in care grupurile de oameni ar fi produs doar pentru acoperirea propriilor necesitati si nu ar fi fost posibila nici diversificarea productiei. Extinzand aceasta teorie, adaptand-o la realitatea economica prezenta, putem spune ca fara comert prin retele de calculatoare, nu se poate vorbi de un comert eficient.
Iata de ce, pentru Romania, care in conditiile actuale parcurge importante transformari, comertul electronic reprezinta o adevarata provocare si, totodata o solutie pentru rezolvarea multor probleme cu care se confrunta intreaga tranzitie.
Internetul nu este o organizatie cu actionari, presedinte sau consiliu de administratie, ci mai degraba poate fi considerat un set de protocoale de comunicatie, de modalitati de utilizare si functii executate, o biblioteca imensa ...
AMAR L. - "VENDEZ SUR INTERNET" - EDITURA LES PRESSES DU MANAGEMENT, PARIS, 1998
ANGHEL L. , ONETE B. , NISTOREANU P. , BONCIU F. - "MARKETING IN INTERNET" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2000
APPLEBY R. C. - "MODERN BUSINESS ADMINISTRATION" - EDITURA PITMAN PUBLISHING, LONDRA, 1993
BOB CONSTANTIN - "SISTEME INFORMATIONALE IN COMERT" - EDITURA EUROPE NOVA, BUCURESTI, 1999
BOB CONSTANTIN - "COMERT ELECTRONIC" - EDITURA DACIA EUROPA NOVA, LUGOJ, 2001
BORNMAN H. VON SOLMS - "HYPERMEDIA, MULTIMEDIA AND HYPERTEXT: DEFINITIONS AND OVERVIEW" - ELECTRONIC LIBRARY, 1997
BRANSON M. , DAVIS C. , ELKO P. , FINLEY T. - "COMMERCE AND THE WORLD WIDE WEB", 1995
BUSE G. - "DICTIONARUL COMPLET AL ECONOMIEI DE PIATA" - INFORMATIA BUSINESS BOOKS, BUCURESTI, 1994
CUILENBURG J. J. VAN, SCHOLTEN O. , NOOMEN G. W. - "STIINTA COMUNICARII" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 2000
EAGER BILL - "UTILIZARE INTERNET. USOR SI REPEDE" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1996
FINGAR P. - "ENTERPRISE E - COMMERCE" - EDITURA MEGHAN - KIFFER PRESS, MONTERAL, 2000
MAYNAR B. H. - "AL PATRULEA VAL - AFACERILE SECOLULUI XXI" - EDITURA ANTET, ORADEA, 1997
NEGROPONTE N. - "BEING DIGITAL" - VINTAGE BOOKS, NEW YORK, 1995
ONETE B. - "INTERNETUL SI COMERTUL ELECTRONIC" - TRIBUNA ECONOMICA, NR. 1 - 4, 1995
PATRICHE D. , BOB C. A. - "COMERT SI DEZVOLTARE" - EDITURA EUROPA NOVA, BUCURESTI, 2000
PATRICHE D. - "ECONOMIE COMERCIALA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999
RISTEA A. L. - "TEHNOLOGIE COMERCIALA" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 1999
COLECTIA REVISTEI "CAPITAL" PE ANII 1997 - 2004
COLECTIA REVISTEI "THE ECONOMIST" PE ANII 1999 - 2003
"E - COM - LINE 2000" - FIRST EUROPEAN CONFERENCE ON E - COMMERCE/E - BUSINESS/E - BANKING/ON - LINE SERVICES AND THEIR INFLUENCES, BUCURESTI, 4 - 5 SEPTEMBRIE 2000
"E - COM - LINE 2001" - EUROPEAN CONFERENCE ON E - COMMERCE/E - ACTIVITIES /EWORKING/E - BUSINESS, ON - LINE SERVICES, VIRTUAL INSTITUTES, E - LEARNING/ E - HEALTH AND THEIR INFLUENCES ON THE ECONOMIC AND SOCIAL ENVIRONMENT, BUCURESTI, 24 - 25 SEPTEMBRIE 2001
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.