Studiu privind metode de efectuare a plăților în comerțul electronic

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 INTERNET - INFRASTRUCTURA COMERTULUI ELECTRONIC
2.1 INTERNET - SCURT ISTORIC
2.2 INTERNET - MEDIU DE AFACERI
2.2.1 INTERNETUL SI RETEAUA INTERNATIONALA
2.2.2 AVANTAJELE UTILIZARII RETELELOR INFORMATIONALE
2.2.3 AVANTAJELE WWW CA MIJLOC COMMERCIAL
2.2.4 INTERNETUL IN ROMANIA, CONTEXTUL SOCIETATII INFORMATIONALE GLOBALE
3 ASPECTE PRIVIND EVOLUTIA COMERTULUI ELECTRONIC
3.1 COMERTUL ELECTRONIC DE - A LUNGUL TIMPULUI
3.2 COMERTUL ELECTRONIC IN CAUTAREA UNEI DEFINITII
3.3 MODELE DE AFACERI IN COMERTUL ELECTRONIC
3.4 TIPURI DE SITE - URI UTILIZATE IN COMERTUL ELECTRONIC
3.5 AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE COMERTULUI ELECTRONIC FATA DE COMERTUL CLASSIC
4 ASPECTE LEGISLATIVE CE REGLEMENTEAZA COMERTUL ELECTRONIC
4.1 REGLEMENTARI IN DOMENIUL COMERTULUI ELECTRONIC PE CONTINENTUL ASIATIC
4.2 REGLEMENTARI IN DOMENIUL COMERTULUI ELECTRONIC PE CONTINENTUL AMERICAN
4.3 REGLEMENTARI IN DOMENIUL COMERTULUI ELECTRONIC IN AUSTRALIA, NOUA ZEELANDA
4.4 REGLEMENTARI IN DOMENIUL COMERTULUI ELECTRONIC PE CONTINENTUL EUROPEAN
4.5 REGLEMENTARI IN DOMENIUL COMERTULUI ELECTRONIC IN ROMANIA
4.6 PROTECTIA CONSUMATORILOR PE INTERNET
5 METODE EFECTUARE A PLATILOR IN COMERTUL ELECTRONIC
5.1 METODE DE EFECTUARE A PLATILOR ELECTRONICE
5.2 SECURITATEA IN COMERTUL ELECTRONIC
6 COMERTUL ELECTRONIC IN ROMANIA: PREZENT SI PERSPECTIVE
6.1 INCEPUTURILE COMERTULUI ELECTRONIC IN ROMANIA
6.2 DIMENSIUNI ALE COMERTULUI ELECTRONIC ROMANESC
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Lumea se schimba. Astazi schimburile sunt si mai rapide datorita evolutiei tehnologiei informationale care transforma realitatea din ce in ce mai mult intr-o realitate virtuala.

Internetul a dus la o reamenajare completa a tuturor pietelor si, prin aceasta, la o accelerare a procesului de modernizare oferind un cyberspatiu, cu multe oportunitati ce nu au mai fost oferite omenirii pana in prezent. Aceasta noua lume este dinamica, plina de concepte, paradigme si planuri de actiune. Informatia este putere si Internetul ofera cea mai mare cantitate de informatie pe care omul a putut s-o acumuleze.

Progresul tehnologic fara precedent la care asistam in ultimele decenii, care a condus la dezvoltarea tehnologiilor de prelucrare a informatiilor, a dat nastere unei noi modalitati de comunicare numita Internet.

Acesta va fi viitorul comunicarii in masa si al afacerilor. El va inlocui treptat telefonul, posta, televiziunea, modul traditional de a face afaceri.

Cu ajutorul Internetului se va putea merge la cumparaturi, la banca, la biblioteca, la muzee, in vacante etc.

Actionand asupra tuturor domeniilor de activitate, aceasta retea imensa de calculatoare a revolutionat si domeniul afacerilor, conducand la aparitia unor noi metode de afaceri (comertul electronic). Astfel, si comertul, una din cele mai vechi ocupatii si profesii ale omului, cunoaste in cel de-al treilea mileniu mutatii profunde, determinate de evolutia dinamica, fara precedent a tehnologiilor informatice si comunicatiilor care conduc la societatea informationala, ca un mod de a munci si gandi al oamenilor.

Internetul este pe punctul de a ne schimba viata, impactul sau asupra noastra fiind mai mare decat influenta pe care a avuto Revolutia Industriala in schimbarea societatii secolului XVIII. Acesta este folosit astazi pentru o varietate de scopuri dintre cele mai diverse.

Toata aceasta realitate, nou creata, pe care inca multi o neaga sau o privesc cu multa neincredere, a reprezentat punctul de plecare pentru lucrarea de fata. De asemenea, s-t tinut cont ca latura cea mai importanta in relatiile economice dintre oameni este comertul. Fara comert nu s-ar fi putut progresa si s-ar fi ramas la o societate austera, domestica, in care grupurile de oameni ar fi produs doar pentru acoperirea propriilor necesitati si nu ar fi fost posibila nici diversificarea productiei. Extinzand aceasta teorie, adaptand-o la realitatea economica prezenta, putem spune ca fara comert prin retele de calculatoare, nu se poate vorbi de un comert eficient.

Iata de ce, pentru Romania, care in conditiile actuale parcurge importante transformari, comertul electronic reprezinta o adevarata provocare si, totodata o solutie pentru rezolvarea multor probleme cu care se confrunta intreaga tranzitie.

Internetul nu este o organizatie cu actionari, presedinte sau consiliu de administratie, ci mai degraba poate fi considerat un set de protocoale de comunicatie, de modalitati de utilizare si functii executate, o biblioteca imensa ...

Bibliografie:

AMAR L. - "VENDEZ SUR INTERNET" - EDITURA LES PRESSES DU MANAGEMENT, PARIS, 1998

ANGHEL L. , ONETE B. , NISTOREANU P. , BONCIU F. - "MARKETING IN INTERNET" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2000

APPLEBY R. C. - "MODERN BUSINESS ADMINISTRATION" - EDITURA PITMAN PUBLISHING, LONDRA, 1993

BOB CONSTANTIN - "SISTEME INFORMATIONALE IN COMERT" - EDITURA EUROPE NOVA, BUCURESTI, 1999

BOB CONSTANTIN - "COMERT ELECTRONIC" - EDITURA DACIA EUROPA NOVA, LUGOJ, 2001

BORNMAN H. VON SOLMS - "HYPERMEDIA, MULTIMEDIA AND HYPERTEXT: DEFINITIONS AND OVERVIEW" - ELECTRONIC LIBRARY, 1997

BRANSON M. , DAVIS C. , ELKO P. , FINLEY T. - "COMMERCE AND THE WORLD WIDE WEB", 1995

BUSE G. - "DICTIONARUL COMPLET AL ECONOMIEI DE PIATA" - INFORMATIA BUSINESS BOOKS, BUCURESTI, 1994

CUILENBURG J. J. VAN, SCHOLTEN O. , NOOMEN G. W. - "STIINTA COMUNICARII" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 2000

EAGER BILL - "UTILIZARE INTERNET. USOR SI REPEDE" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1996

FINGAR P. - "ENTERPRISE E - COMMERCE" - EDITURA MEGHAN - KIFFER PRESS, MONTERAL, 2000

MAYNAR B. H. - "AL PATRULEA VAL - AFACERILE SECOLULUI XXI" - EDITURA ANTET, ORADEA, 1997

NEGROPONTE N. - "BEING DIGITAL" - VINTAGE BOOKS, NEW YORK, 1995

ONETE B. - "INTERNETUL SI COMERTUL ELECTRONIC" - TRIBUNA ECONOMICA, NR. 1 - 4, 1995

PATRICHE D. , BOB C. A. - "COMERT SI DEZVOLTARE" - EDITURA EUROPA NOVA, BUCURESTI, 2000

PATRICHE D. - "ECONOMIE COMERCIALA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

RISTEA A. L. - "TEHNOLOGIE COMERCIALA" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 1999

COLECTIA REVISTEI "CAPITAL" PE ANII 1997 - 2004

COLECTIA REVISTEI "THE ECONOMIST" PE ANII 1999 - 2003

"E - COM - LINE 2000" - FIRST EUROPEAN CONFERENCE ON E - COMMERCE/E - BUSINESS/E - BANKING/ON - LINE SERVICES AND THEIR INFLUENCES, BUCURESTI, 4 - 5 SEPTEMBRIE 2000

"E - COM - LINE 2001" - EUROPEAN CONFERENCE ON E - COMMERCE/E - ACTIVITIES /EWORKING/E - BUSINESS, ON - LINE SERVICES, VIRTUAL INSTITUTES, E - LEARNING/ E - HEALTH AND THEIR INFLUENCES ON THE ECONOMIC AND SOCIAL ENVIRONMENT, BUCURESTI, 24 - 25 SEPTEMBRIE 2001

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind metode de efectuare a platilor in comertul electronic
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
109 pagini
Imagini extrase:
111 imagini
Nr cuvinte:
32 577 cuvinte
Nr caractere:
198 155 caractere
Marime:
1.99MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Calculatoare
Sus!