Studiu privind achiziția de cunoștințe și evaluarea de expresii Fuzzy

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 ANALIZA SISTEMULUI
2.1 STRUCTURA APLICATIEI
2.2 BAZA DE CUNOSTINTE FUZZY - FKB
2.2.1 DOMENII/DOMENII LINGVISTICE
2.2.2 MULTIMI FUZZY
2.2.3 NUMERE FUZZY
2.2.4 MODIFICATORI LINGVISTICI
2.2.5 OPERATORI SI CUANTIFICATORI
2.3 BAZE DE CUNOSTINTE DE CONTEXT
3 CONCEPTIE SI PROIECTARE
3.1 MODELAREA SISTEMULUI
3.1.1 MODELUL OBIECTELOR
3.1.2 MODELUL DINAMIC
3.1.3 MODELUL FUNCTIONAL
3.2 PROIECTAREA SISTEMULUI
3.2.1 SUBSISTEMUL FKB
3.2.2 SUBSISTEMUL FKA
3.2.3 SUBSISTEMUL FEE
4 IMPLEMENTARE
4.1 IMPLEMENTAREA BAZEI DE CUNOSTINTE FUZZY - FKB
4.2 IMPLEMENTAREA SUBSISTEMULUI FKAEE
4.2.1 IMPLEMENTAREA SUBSISTEMULUI FKA
4.2.2 IMPLEMENTAREA SUBSISTEMULUI FEE
4.3 IMPLEMENTAREA FUNCTIILOR SPECIALE
4.3.1 IMPLEMENTAREA MANAGEMENTULUI BAZELOR MULTIPLE DE CUNOSTINTE
4.3.2 IMPLEMENTAREA SUBSISTEMULUI DE ASISTENTA/AJUTOR
4.4 TEHNICI SI TEHNOLOGII AVANSATE
5 TESTARE SI EVALUARE, MENTENANTA
5.1 TESTAREA APLICATIEI IN CONDITII ANORMALE
5.2 EVALUARE
5.2.1 CLASIFICAREA APLICATIEI
5.2.2 STUDIUL CARACTERISTICILOR DE CALITATE
5.3 MENTENANTA
6 ANEXE
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Este cunoscut faptul ca pentru a putea rezolva o problema intr-un anumit context este nevoie de cunostinte care sa descrie contextul respectiv.

Aceste informatii ce descriu contextul, furnizeaza atat elemente referitoare la datele problemei, cat si metode de rezolvare corespunzatoare folosind un rationament adecvat si totodata, furnizeaza informatii despre natura solutiilor ce vor fi obtinute in urma aplicarii unei metode.

Daca acest cuantum de cunostinte poate fi reprezentat avand la baza o anumita structura, atunci se poate spune ca exista o baza de cunostinte, mai mult, daca se poate face o reprezentare a acestor cunostinte sub forma digitizata, atunci se pot cauta metode automatizate care, aplicate pe aceasta structura sa poata genera solutii posibile pentru anumite probleme ce se pot identifica in contextul respectiv.

Un alt aspect legat de aceasta problema il reprezinta natura cunostintelor ce compun baza de cunostinte.

Daca aceste cunostinte sunt exprimate intr-un limbaj mai putin formal, cum este limbajul natural, atunci aceste cunostinte sunt incerte, imprecise, pot avea semnificatii diferite in contexte diferite s. a. m. d., acestea reprezentand unele dintre caracteristicile cunostintelor fuzzy.

Aceste cunostinte sunt specifice contextelor in care este dificil a face o cuantificare a elementelor ce se vehiculeaza ca informatii, si sunt folosite tocmai pentru a putea face o reprezentare a informatiilor intr-un formalism bine definit logica fuzzy, in asa fel incat, aceste cunostinte sa poata fi folosite drept suport pentru rationamente automatizate in sistemele de inteligenta artificiala.

Aplicatia de fata, se doreste a fi un instrument util pentru achizitia de cunostinte si evaluarea de expresii fuzzy.

Necesitatea acestor instrumente s-a facut simtita din momentul in care s-au pus bazele automatizarii rationamentului, odata cu aparitia conceptului de Inteligenta Artificiala.

Una din orientarile in inteligenta artificiala, o reprezinta dezvoltarea sistemelor bazate pe cunostinte exprimate in limbaj natural.

Evident, este problema instrumentului de achizitie de cunostinte ca acestea sa fie preluate de la expert, apoi sa fie reprezentate printr-o baza de cunostinte avand o anumita structura, cu scopul de a servi sistemului in asa fel incat sa poata fi aplicat un anumit tip de rationament in vederea rezolvarii unui anumit tip de probleme.

Acest instrument comporta doua aspecte din punct de vedere functional: un aspect ce se refera la achizitia de cunostinte fuzzy in scopul de a constitui o baza de cunostinte corespunzatoare unui anumit context, iar al doilea aspect se refera la posibilitatea ca pe baza cunostintelor achizitionate de la expert, sa poata fi construite expresii in care apar termeni ce denota imprecizia cu scopul de a evalua gradul de adevar al acestor expresii comparabil cu cel pe care-l are acea expresie in contextul respectiv.

Asadar, aceste instrumente vin in ajutorul constructorilor de sisteme de inteligenta artificiala ca ...

Bibliografie:

CORNELIA ISTODE NOVAC - "INGINERIE SOFTWARE" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1999

L. A. ZADEH - "FUZZY SETS", 1965

TUDORIE C. - "BAZE DE DATE" - UNIVERSITATEA"DUNAREA DE JOS" DIN GALATI, 1994

BOCKMANN C. J. , KLANDER L. , TANG LINGYAN - "VISUAL BASIC PROGRAMMERS LIBRARY" - JAMSA PRESS, 1998

WALNUM C. - "WINDOWS 98 - PROGRAMMING SECRETS" - IDG BOOKS WORLDWIDE, 1999

PETZOLD C. - "PROGRAMMING WINDOWS 95" - MICROSOFT PRESS, 1996

LUERS T. - "ESSENTIAL ORACLE 7" - SAMS PUBLISHING, 1995

MSDN LIBRARY VISUAL STUDIO V6. 0 RELEASE

ROBOHELP HTML 2000 - COPYRIGHT BLUE SKY SOFTWARE CORPORATION, 1997 - 1999

ABOUT - THE HUMAN INTERNET: VISUAL BASIC, VISUALBASIC. ABOUT. COM/

MSDN ONLINE WEB WORKSHOP - MICROSOFT AGENT, MSDN. MICROSOFT. COM/

THE MICROSOFT AGENT RING

MICROSOFT VISUAL BASIC HOME PAGE, MSDN. MICROSOFT. COM/VBASIC/

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind achizitia de cunostinte si evaluarea de expresii Fuzzy
    • Anexe
      • Anexa1.doc
      • Anexa2.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
5 fisiere
Pagini (total):
73 pagini
Imagini extrase:
93 imagini
Nr cuvinte:
14 814 cuvinte
Nr caractere:
87 956 caractere
Marime:
1.12MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate din Galati
Materie:
Calculatoare
Sus!