Modalități de realizare a unui magazin virtual 3D

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 METODE DE AFISARE
2.1 OPENGL
2.2 DIRECTX
3 TEHNICI DE DESENARE 3D
3.1 TRANSFORMARI (TRANSLATIE, SCALARE, ROTATIE)
3.2 CREAREA SUPRAFETELOR
4 METODE DE ORDONARE A OBIECTELOR
4.1 Z - BUFFERING
4.2 BACK FACE REMOVAL
4.3 ARBORI DE PARTITIONARE BINARA A SPATIULUI (BSP TREES)
4.4 TEXTURAREA SUPRAFETELOR
5 TEHNOLOGII WEB
5.1 VRML 2
5.2 DIRECTOR - SHOCKWAVE
5.3 MEDII VIRTUALE DISTRIBUITE
5.3.1 CARACTERIZARE
5.4 MEDII VIRTUALE DISTRIBUITE BAZATE PE VRML
5.4.1 APLICATIE (MAGAZIN VIRTUAL 3D)
5.4.2 PREZENTARE GENERALA
5.4.3 SPECIFICATII
5.4.4 SCREENSHOTS
5.4.5 CERINTE SYSTEM
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Tehnologia computerului produce o mutatie esentiala asupra notiunii de realitate, mutatie care poarta numele de virtualitate. Computerul mijloceste aparitia unui nou tip de realitate, realitate experimentata in cadrul unui spatiu virtual, spatiu care nu se mai supune legilor realului obisnuit, ci legilor proprii. Noul tip de realitate a fost denumit realitate virtuala (Virtual Reality VR), oximoronul avind rolul de a evidentia faptul ca virtualitatea este, in fapt, un nou tip de realitate.

Sintagma a facut cariera in literatura tehnoculturala, stirnind controverse, generind utopii sau distopii, promovind profetii sau critici. Pentru unii cercetatori de specialitate, denumirea de realitate virtuala are incarcatura poetica, gratie asocierii tehnologie-arta-filozofie, sau chiar semnificatie mistica, prin intermediul discursului cybervizionar. O observatie neutra ar putea explica sintagma realitate virtuala prin recursul la tehnologia computationala, ce mediaza constituirea unui spatiu greu de definit, care fie fascineaza, fie ameninta, dar care in orice caz este imposibil de ignorat si, mai mult decit atit, influenteaza perceptia asupra realitatii insesi. Fie ca apare sub denumirea de synthetic environment (in domeniul militar), fie ca e preferata sintagma virtual environment (la MIT sau NASA) sau sintagma virtual world (la The Human Technology Laboratory de la Universitatea Washington din Seatle), realitatea virtuala s-a constituit intr-o disciplina specifica.

Datorita originii sale multiple (contracultura, fictiune a SF cyberpunk, NASA/ domeniu militar, arta pe computer, design si industrie computeristica), realitatea virtuala poate fi studiata din diverse perspective, de unde rezulta atit complexitatea teoretica, cit si aplicabilitatea bogata a domeniului. Diversi futurologi anticipeaza perfectionarea tehnologiei virtualitatii, tehnologie care in prezent are un potential limitat de construire de spatii, si avantajele desprinderii de constringerile lumii fizice. Alti teoreticieni, critici ai tehnologiei virtuale, depling disparitia spatiului real ddin cauza invaziei negative de virtualitate digitala.

Lucrarea de fata isi asuma o pozitie de mijloc intre aceste doua extreme, urmarind sa chestioneze filozofic raportul dintre realitate si virtualitate (realitate virtuala), deopotriva ca spatiu literal-tehnologic si ca spatiu imaginar. De asemenea, eseul nu recurge la disocieri de genul realitate vs. realitate virtuala, natural vs. artificial, prezenta vs. absenta, realitate vs. irealitate, ci la juxtapuneri de tipul realitate si virtualitate, natural si artificial, prezenta si absenta, realitate si irealitate etc.

Inainte de a sintetiza trasaturile realitatii virtuale sub forma conditiei virtualitatii, trebuie avut in vedere faptul ca statutul realitatii a constituit dintotdeauna subiectul unei profunde meditatii filozofice. Realitatea exista obiectiv, indiferent de perceptia simturilor umane sau este o proiectie subiectiva a acestora? ...

Bibliografie:

S. SINGHAL, M. ZYDA - "NETWORKED VIRTUAL ENVIRONMENTS" - ADDISON - WESLEY, NEW YORK, 1999

N. TEROSHIMA - "TELESENSATION - DISTRIBUTED INTERACTIVE VIRTUAL REALITY" - OVERVIEW AND PROSPECTS, L FI P, 1994

Q. WANG - "NETWORKED VIRTUAL REALITY" - MASTER THESIS, UNIVERSITY OF ALBERTA, 1994

D. BRUTZMAN - "THE VIRTUAL REALITY MODELING LANGUAGE AND JAVA" - COMMUNICATIONS OF ACM 41 6, 1998

R. CAMICIOTTOLI, J. M. CORRIDONI, A. DEL BIMBO - "3D NAVIGATION OF GEOGRAPHIC DATA SETS". IEEE MULTIMEDIA. VOL. 5 2, APRIL - JUNE 1998

G. CATTANEO, U. FERRARO, G. F. ITALIANO, V. SCARANO - "CONCURRENT ALGORITHMS AND DATA TYPES ANIMATION OVER THE INTERNET" - PROCEEDINGS OF FUNDAMENTALS AND FOUNDATION OF COMPUTER SCIENCE, 15TH IFIP WORLD COMPUTER CONGRESS, WIEN (AUSTRIA), AUGUST 31, SEPT. 4 1998

OPENGL - SGY. COM/TECHNOLOGY/OPENGL/GLSPECL. L/GLSPEC. HTML

VIRTUAL REALITY UNIVERSE - VRUNIVERSE. COM

DIRECTOR 8. 5 - MACROMEDIA. COM

3D STUDIO MAX - DISCREET. COM

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Modalitati de realizare a unui magazin virtual 3D
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
113 pagini
Imagini extrase:
109 imagini
Nr cuvinte:
22 368 cuvinte
Nr caractere:
142 160 caractere
Marime:
1.35MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Calculatoare
Sus!