Implementarea interfatei VoIP pe o centrală telefonică digitală

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 TEHNOLOGIA "VOICE OVER IP"
1.1 DE CE VOIP
1.2 PROBLEME SI CONSTRANGERI
1.3 ARHITECTURA SISTEMELOR VOIP
1.3.1 MODULUL DE PROCESARE A VOCII
1.3.2 MODULUL DE SEMNALIZARE SI MANAGEMENT
1.4 TIPURI DE CONEXIUNI
1.5 PROTOCOALE SI SOLUTII SOFTWARE
1.5.1 FUNCTIUNILE COMPONENTELOR H. 323
1.5.2 SARCINI OBLIGATORII ALE UNUI GATEKEEPER
2 ARHITECTURA CENTRALEI TELEFONICE DIGITALE"TOPEX 1000D"
2.1 PREZENTARE GENERALA
2.2 ARHITECTURA HARDWARE
2.2.1 PROCESORUL CENTRAL DE TRATARE APELURI
2.2.2 PROCESORUL DE GRUP
2.2.3 UNITATEA DE ABONATI
2.2.4 UNITATEA DE TRUNCHI DIGITAL
2.3 ARHITECTURA SOFTWARE
3 "VOIP CARD" - VOIP GATEWAY
3.1 PREZENTARE GENERALA
3.2 AMPLASAREA CARTELEI IN ARHITECTURA FUNCTIONALA A CENTRALEI
3.3 "VOIP CARD" - EXTENSIE A FUNCTIONALITATILOR CENTRALEI TELEFONICE
4 "VOIP CARD" - IMPLEMENTARE SOFTWARE
4.1 SCURTA PREZENTARE HARDWARE
4.2 SOFTWARE - UL APLICATIEI
4.2.1 SUPORTUL DEZVOTARII APLICATIEI IN PC/104
4.2.2 FUNCTIONAREA SOFTWARE A PC/104
4.2.2.1 TASK - UL DE TRANSMITERE DE PACHETE RTP
4.2.2.2 TASK - UL DE RECEPTIE A PACHETELOR RTP
4.2.3 ZONE DE MEMORIE FOLOSITE PENTRU PRELUAREA PACHETELOR DE ESANTIOANE
5 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE
7 ANEXE

Extras din licența:

Modul de transmisie a vocii prin intermediul telefoniei traditionale a atins o adevarata plafonare, privit din punctul de vedere al inovatiilor, al usurintei de manevrare si, mai ales, al preturilor scazute la care se poate realiza. Componentele de baza ale telefoniei clasice terminalul telefonic, centralele de tip PABX, reteaua de comutatie se straduiesc sa tina pasul cu accelerata rata de inovatii care au la baza Internet-ul. Chiar si serviciile imbunatatite, dintre care amintim call forwarding, call waiting, call ID, nu pot furniza cerintele actuale, ale erei e-commerce. In zilele noastre, utilizatorul de telefonie foloseste telefonul pentru a realiza sau primi apeluri sau pentru a-si asculta mesajele vocale. Dar, in acelasi timp, ar dori ca, in acelasi terminal telefonic, sa aiba integrate si facilitati de navigare pe Internet, verificarea e-mail -ului, etc.

Telefoanele clasice de astazi nu pot furniza aceste facilitati. In contrast cu toate aceste limitari, comunicatiile bazate pe Web au revolutionat modul de viata al fiecaruia dintre noi. Fiecare poate avea prin intermediul Internet-ului acces la servicii de date, multimedia, video, etc.

Numai in ultimii ani, Internet-ul a generat mai multe inovatii si solutii de comunicare decat reteaua telefonica traditionala in intreaga sa existenta. Urmatorul pas pe care trebuie sa-l facem este ca acelasi ritm de inovatii sa-l aplicam si in telefonie si in modul de transmisie a vocii.

Retelele de tip IP (Internet Protocol) devin din ce in ce mai atractive pentru a fi folosite drept suport pentru transportul de voce.

S-a avut in vedere pentru luarea acestei decizii mai ales pretul in continua scadere al transportului de date.

Ne aflam asadar in fata unui pas important catre convergenta vocii, video si comunicatiilor de date prin Internet. S-a demonstrat fezabilitatea transportului de voce si semnalizarii prin Internet, insa furnizarea de servicii publice si produse de inalta calitate, dar mai ales convingerea si atragerea publicului catre noua tehnologie sunt de-abia la inceput.

VoIP (Voice over IP) poate fi definita ca posibilitatea de a realiza apeluri telefonice si de a trimie facsimile folosind reteaua de date IP, cu o calitate sporita si un raport ridicat calitate/pret. Introducerea VoIP pe scara larga poate fi privita ca o fereastra deschisa pentru producatorii care se vor afla intr-o continua competitie, pentru furnizorii de servicii, care vor beneficia de sporirea volumului de trafic transportat, cat si pentru utilizatorii finali care sunt interesati de integrarea aplicatiilor de voce si date in scopul reducerii cheltuielilor. Producatorii de tehnologie VoIP sunt constienti ca nu vor reusi sa inlocuiasca telefonia clasica, nici macar sa realizeze o schimbare dramatica in scurt timp.

Scopul lor imediat ar fi acela de a reproduce calitatile oferite la momentul actual de PSTN (Public Switched Telephone Network) la un pret semnificativ mai scazut si de a oferi o alternativa ...

Bibliografie:

G. NICULESCU, L. IOAN - "SISTEME DE COMUTATIE" - EDITURA MATRIXROM, 2000

A. TANENBAUM - "RETELE DE CALCULATOARE", EDITIA A 3 - A, EDITURA AGORA, 1998

E. BORCOCI - "RETELE DE TELECOMUNICATII 2" - CURS UPB

E. BORCOCI - "SISTEME IN TIMP - REAL IN TELECOMUNICATII" - CURS UPB

JEAN J. LABROSSE - "MICROC/OS - II THE REAL TIME KERNEL" - EDITURA "CMP BOOKS", 2000

ERIC ENGELKE - "WATTCP PROGRAMMERS REFERENCE", EDITIA A 2 - A, 2001

"ADSP - 2100 FAMILY - USERS MANUAL" - ANALOG DEVICES, EDITIA A 3 - A, SEPT. 1995

"TOPEX 1000D, CENTRALA TELEFONICA PUBLICA - MANUAL TEHNIC", 2000

RFC 1889 - "RTP: A TRANSPORT PROTOCOL FOR REAL - TIME APPLICATIONS"

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Implementarea interfatei VoIP pe o centrala telefonica digitala
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
138 pagini
Imagini extrase:
133 imagini
Nr cuvinte:
27 481 cuvinte
Nr caractere:
157 797 caractere
Marime:
2.38MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Calculatoare
Sus!