Analiza tehnologiilor pentru asigurarea securității tranzacțiilor în comerțul electronic

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 COMERTUL ELECTRONIC PRINCIPII GENERALE
2 ASPECTE TEHNICE PRIVIND COMERTUL ELECTRONIC
2.1 ROLUL INTERNET - ULUI IN COMERTUL ELECTRONIC. MODELE DE AFACERI PE INTERNET
2.2 STRUCTURA UNUI SITE PENTRU COMERT ELECTRONIC. SITE - URI DE COMERT ELECTRONIC IN ROMANIA
2.3 INSTRUMENTE DE PLATA IN COMERTUL ELECTRONIC
3 COMBATEREA FRAUDELOR IN COMERTUL ELECTRONIC
3.1 PREVENIREA CRIMINALITATII INFORMATICE
3.2 INFRACTIUNI SI CONTRAVENTII
3.3 INFRACTIUNI CONTRA CONFIDENTIALITATII SI INTEGRITATII DATELOR SI SISTEMELOR INFORMATICE
3.4 INFRACTIUNI INFORMATICE
4 TEHNOLOGII PENTRU ASIGURAREA SECURITATII TRANZACTIILOR
4.1 CRIPTAREA TRANSFERURILOR DE DATE
4.1.1 CRIPTAREA MESAJULUI
4.1.2 DECRIPTAREA MESAJULUI
4.1.3 SEMNAREA UNUI MESAJ
4.1.4 VERIFICAREA UNUI MESAJ SEMNAT
4.2 SECURITATEA LA NIVEL RETEA
4.2.1 ANTETUL DE AUTENTIFICARE
4.2.2 INVELISUL DE SECURITATE
4.3 SECURITATEA LA NIVEL SESIUNE
4.4 SECURITATEA LA NIVEL APLICATIE
4.4.1 ANTETUL DE AUTENTIFICARE
4.4.2 INVELISUL DE SECURITATE
4.4.2.1 SECURITATEA SISTEMELOR DE TRANSFER DE MESAJE
4.4.2.2 SECURITATEA PROTOCOLULUI HTTP
4.4.2.3 SECURITATEA APLICATIILOR EDI
4.5 SECURITATEA PRIN FIREWALLS
4.5.1 FIREWALL DE TIP FILTRU DE PACHETE
4.5.2 FIREWALL DE TIP CALCULATOR GAZDA PROTEJAT
4.5.3 FIREWALL DE TIP SUBRETEA PROTEJATA
5 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Comertul electronic este un concept integrat, creat pentru a unifica o mare varietate de servicii in domeniul afacerilor, plecand de la posta electronica transmisa intre diferite organizatii, registre de adrese, sisteme comerciale comode de la domiciliu, servicii, bunuri si alte produse la alegere, sisteme electronice pentru efectuarea platilor de la distanta, informatii de ordin managerial, rapoarte statistice etc.

Unii oameni folosesc insa acest termen cu un sens mult mai restrictiv, reducandu-l la tranzactii comerciale electronice si magazine electronice; altii folosesc termeni generali, cum ar fi afaceri electronice.

Exista tendinta de a se reduce scopul comertului electronic la achizitionarea de bunuri si servicii; este insa necesar sa generalizam acest scop, pentru a include orice fel de tranzactie ce presupune o afacere, o relatie interorganizationala, ce se realizeaza prin mijloace electronice.

Termenul mai larg de afaceri electronice (in engleza electronic business) desemneaza multimea afacerilor asistate si bazate pe telecomunicatii si informatica. In acest context, comertul electronic (in engleza electronic commerce sau e-commerce) este definit ca multimea activitatilor de vanzare/cumparare a unor bunuri si servicii, folosind mijloace de telecomunicatii si informatice.

Scopul comertului electronic poate fi definit ca fiind tranzactia electronica.

Cea mai mare parte a discutiilor referitoare la comertul electronic raman focalizate in zona achizitionarii, a cumpararii de bunuri si servicii.

Printr-o analiza a comertului, inclusiv cel electronic, identificam urmatoarele patru categorii de produse tranzactionate: a) Produse standard: Revolutia industriala a implicat automatizarea proceselor repetitive si standardizarea bunurilor si serviciilor intr-un numar limitat de forme, cu trasaturi prestabilite. Folosim termenul de produse standard pentru acele articole care au un identificator de produs si care pot fi comandate din cataloagele vanzarilor.

b) Marfurile: Aceasta este o clasa particulara de produse care exista intr-o forma identificabila, in cantitati considerabile si in forme identice, disponibile la surse variate. Exemple cunoscute sunt capitalul, instrumente financiare impartite si derivate, cum sunt contractele, schimbul valutar, precum si produse primare, cum ar fi cafeaua sau uleiul brut.

c) Produse specializate: Acestea sunt proiectate sa satisfaca anumite nevoi, pentru anumiti clienti si pentru anumite scopuri. Fabricile, vapoarele sunt exemple de astfel de bunuri.

d) Produse configurabile: Exista multe cazuri in care produsele de baza sau specificatiile standard trebuie modificate pentru a fi in acord cu nevoile unui anumit cumparator. Se obtin astfel produse semispecializate. Configuratiile care pot fi realizate includ: - obtiuni asupra produsului: culoare, dimensiune: - extensii optionale; - parametrizarii; - specializari; - modificari optionale; - servicii suplimentare.

Comertul electronic poate cuprinde majoritatea ...

Bibliografie:

EVGHENIE VLAD - "IMPLEMENTAREA UNUI SISTEM DE COMERT ELECTRONIC" - RAPORT DE CERCETARE, UPB, 1999

MIRCEA CIOATA - "PLATI ELECTRONICE" - NET REPORT, NR. 101, FEBRUARIE, 2001

PATRICIU V. , ENE - PIETROSANU M. , BICA I. , VADUVA C. , NICOLAE V. - "SECURITATEA COMERTULUI ELECTRONIC" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 2001

PATRICIU V. , ENE - PIETROSANU M. , PETCULESCU C. - "MAI MULTE DESPRE INTERNET" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1996

TEODORU CRISTINA - "COMERTUL ELECTRONIC PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII INTREBARI ESENTIALE"

VICTOR - VALERIU PATRICIU - "SISTEME ELECTRONICE DE PLATI" - PC REPORT NR. 83, AUGUST. 1999

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza tehnologiilor pentru asigurarea securitatii tranzactiilor in comertul electronic
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
51 pagini
Imagini extrase:
59 imagini
Nr cuvinte:
16 570 cuvinte
Nr caractere:
100 689 caractere
Marime:
66.72KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate din Ploiesti
Specializare:
Managementul sistemelor economice turistice si administrative
Materie:
Calculatoare
Sus!