Analiza proiectării produselor software destinate învățări asistate de calculator

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CALCULATORUL - DE LA MIJLOC DE INSTRUIRE LA STRATEGIE DE PROIECTARE SI REALIZARE A MEDIULUI DE INVATARE
1.1 VIITORUL VIITORULUI
1.2 INSTRUIREA ASISTATA DE ORDINATOR (I. A. O. ) EXPERIENTA SI PERSPECTIVE
1.3 IMPLICATIILE FOLOSIRII ORDINATORULUI CA MIJLOC DE INSTRUIRE SI EDUCATIE - COMUNICARE IN LECTIE, RELATIA PROFESOR - ELEV
2 METODA - STATUT SI SEMNIFICATIE
2.1 METODA - DEFINITIE, FUNCTII
2.2 SISTEMUL METODELOR DE INVATAMANT
2.2.1 METODE EXPOZITIVE
2.2.2 METODE INTEROGATIVE CONVERSATIVE SAU DIALOGATE
2.2.2.1 CONVERSATIA, TIPURI DE CONVERSATII
2.2.2.2 CONVERSATIA EURISTICA
2.2.3 METODA DISCUTIILOR SI DEZBATERILOR
2.2.4 METODE ACTIVE
2.2.4.1 METODA ASALTULUI DE IDEI (BRAIN - STORMING - UL)
2.2.4.2 LISTA CHECK (GASITA)
2.2.4.3 TEHNICA PARNES - OSBORN
2.2.4.4 ANALOGIA DIRECTA SAU ANALOGIA EXEMPLU
2.2.4.5 ANALOGIA PERSONALA
2.2.5 METODA PROBLEMATIZARII (ISTRUIREA PRIN PROBLEMATIZARE)
2.2.6 METODA DE COMUNICARE BAZATE PE LIMBAJUL INTERN
2.2.6.1 REFLECTIA PERSONALA
2.2.7 METODE DE COMUNICARE SCRISA
2.2.7.1 LECTURA - TEHNICI DE DECODIFICARE
2.2.8 METODE DE EXPLORARE A REALITATII
2.2.8.1 METODE DE EXPLORARE DIRECTA A REALITATII
2.2.8.2 METODE DE EXPLORARE INDIRECTA A REALITATII
2.2.8.2.1 METODE DEMONSTRATIVE
2.2.8.2.2 METODE DE MODELARE
2.2.9 METODE BAZATE PE ACTIUNE
2.2.9.1 METODA EXERCITIULUI
2.2.9.2 METODA STUDIULUI DE CAZ
2.2.9.3 PROIECTUL SAU TEMA DE CERCETARE - ACTIUNE
2.2.9.4 METODA LUCRARILOR PRACTICE
2.2.9.5 METODE DE SIMULARE BAZATE PE ACTIUNE FICTIVA
2.2.9.6 METODA JOCURILOR
2.2.9.6.1 JOCURILE DE SIMULARE
2.2.9.6.2 INVATAREA PE SIMULATOARE
3 INSTRUIRE PROGRAMATA
3.1 CONCEPTUL DE INSTRUIRE PROGRAMATA - INSTRUIREA PROGRAMATA IN ACTIUNEA DE PERFECTIONARE A PROCESULUI DE INVATAMANT
3.2 PRINCIPIILE INSTUIRII PROGRAMATE
3.3 TIPURI DE PROGRAMME
3.3.1 PROGRAMAREA LINEARA - PROGRAMELE CU RASPUNSURI CONSTRUITE (B. F. SKINNER)
3.3.2 PROGRAMAREA RAMIFICATA - PROGRAMELE CU RASPUNSURI LA ALEGERE (N. CROWDER)
3.4 AVANTAJE SI LIMITE ALE INSTRUIRII PROGRAMATE
4 DESFASURAREA UNEI LECTII INTERACTIVE PE BAZA UNUI PROGRAM DE INSTRUIRE PROGRAMATA SI FOLOSIREA UNUI SOFT SPECIALIZAT PENTRU CREAREA LECTIILOR INTERACTIVE
4.1 CARACTERIZAREA UNEI LECTII
4.2 PROIECTAREA PEDAGOGICA A LECTIEI IN CONDITIILE INVATATII ASISTATE DE CALCULATOR
4.2.1 LECTII PROGRAMATE DESFASURATE CU AJUTORUL CALCULATORULUI
4.3 CERINTELE PROIECTARII SI REALIZARII UNEI TEHNOLOGII DIDACTICE
4.3.1 INSUSIREA DE NOI CUNOSTINTE
4.3.2 FORMAREA DEPRINDERILOR INTELECTUALE
4.3.3 FORMAREA DEPRINDERILOR SENZOMOTORII
4.3.4 FORMAREA DE ATITUDINI
4.4 PREZENTAREA PRODUSUL SOFTWARE FOLOSIT LA CREAREA CURSULUI INTERACTIV
4.5 ARGUMENTE - PUTEREA UNEI TEHNOLOGII A INSTRUIRII
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Ii vor inlocui oare masinile pe profesoriA ? Dimpotriva, ele ofera profesorilor un mijloc de as-i economisi timpul si eforturile.

Incarcand masinile cu lucrari mecanizabile, profesorul isi exercita adevaratul sau rol, ca persoana umana de neinlocuit.

El poate instrui un numar mai mare de elevi aceasta este o necesitate daca dorim sa satisfacem cererea universala de instructie -, dar o va face intr-un timp mai scurt si supunandu-se la mai putine sarcini plicticoase. de la mijloc de instruire la strategie de proiectare si realizare a mediului de invatare Viitorul viitorului Cu multe secole in urma, japonezii au inventat roata, dar au abandonat-o in favoarea chinezilor, intrucat au considerat ca nu era practica si astfel au pierdut cateva secole de progres.

Ordinatorul nu este nici mai mult, nici mai putin decat roata timpurilor moderne.

Dar o roata inaripata, avansata. In vreme ce inaintasa sa nu a putut sa-l duca pe om decat spre dezvoltarea fortei lui fizice, uneltele informatiei il vor ajuta sa-si dezvolte spiritul, nu muschi. Astazi neuronii nostrii isi folosesc decat 20% din capacitate Cel mai groaznic somaj nu este cel care ii afecteaza pe oameni, acest hidos cancer al societatii contemporane, ci somajul creierelor.

Este necesar ca acesta noua masina de gandit, sa ne dubleze intelectul atunci vom putea schimba lumea, la fel cum roata a schimbat natura.

Interactivitatea nu este o idee noua si, pana acum, ea a stiut sa ramana umana: radio sau televizor, scrisoare sau telefon, fax sau telemobil. Interactivitatea de maine va fi altfel si in alta parte: industrializata, robotizata, mediatizata de masini nu de oameni O bulversare la fel de dura ca si cea indurata de stra-stramosii nostri, in urma revolutiei industriale din secolul XIX. In cateva decenii au aparut uzine in mijlocul campului, noduri feroviare in mijlocul oraselor, etc.

Revolutia electronica este un concept centrifug: munca la distanta, cataloage electronice, explozie mass-media, demasificarea industriei. Asistam astazi la o schimbare de civilizatie.

Oare aceasta este o noua lume? In mod sigur se creaza un spatiu facut din retele, cuvinte si imagini, deschis tuturor, intins intre borne electronice, in interiorul caruia fiecare poate gasi dialogul, banii, aventura, iubirea. Sa fie oare Edenul mileniului III, tara fagaduintei, a unui Eu virtual? Un nou narcisism? In fata ecranului, corpul se estompeaza, lasand spiritul sa evadeze, in cautarea unei satisfactii partiale de moment.

Oare acesta sa fie un nou limbaj?

Va aflati la liziera unei limbi care nu este nici scrisa nici vorbita, un esperando electronic, transcriptie spontana a subiectului imediat. O pura descarcare intr-un dialog de biti. Nu mai conteaza decat timpul de raspuns la miscarea partenerului. Bransati la reteaua planetara, ascultand respiratia sa, luandu-i pulsul, veti avea senzatia ca urmati miscarea fara sa va lasati deplasati. Informatia a devenit astazi un mod de viata, un mod de actiune. Incununandu-va ...

Bibliografie:

AUREL BERINDE - "INSTRIUIRE PROGRAMATA" - EDITURA FACLA, TIMISOARA, 1979

AUSUBEL P. - "INVATAREA IN SCOALA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1981

AMEGAN S. - "POUR UNE PEDAGOGIE ACTIVE ET CREATIVE" - PRESSES DE L UNIVERSITE DE QUEBEC, 2 - E EDITION, 1993

ASHA K. - "WORLD WIDE WEB" - EDITURA AQUILA, 1999

V. F. SKINNER - "REVOLUTIA STIINTIFICA A INVATAMANTULUI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1971

BABANSKI I. K. - "OPTIMIZAREA PROCESULUI DE INVATAMANT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1979

BRUNER JEROME S. - "PROCESUL EDUCATIEI INTELECTUALE" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1970

BEJAT M. - "CREATIVITATEA IN STIINTA, TEHNICA SI INVATAMANT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1981

BOGDAN T. - "RETELE DE CALCULATOARE - INTERNET - PAGINI WEB" - NOTE DE CURS, CURS POST UNIVERSITAR, 2001 - 2002

BRETHAUER D. M. - "PROGRAMMED INSTRUCTION" - A MANUAL OF PROGRAMING TEHNIGUE, CHICAGO, 1969

CERGHIT I. - "METODE DE INVATAMANT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1980

CERGHIT I. - "PERFECTIONAREA LECTIEI IN SCOALA MODERNA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURETI, 1983

DUSE D. M. , BOLOGA O. - "TEHNOLOGII DE PRELUCRARE TIPIZARE" - EDITURA UNIVERSITATII DIN SIBIU, 1995

FRAISSE P. - "PSIHILOGIE EXPERIMENTALA" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1970

MUNTEANU F. , SERGIU M. D. - "PROGRAMARE CALCULATOARELOR" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESI, 1995

GAGNE R. M. - "CONDITIILE INVATARII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

GHEORGHIU AL. , POPOVICI M. M. - "ELEMENTE DE TEHNOLOGIE DIDACTICA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1983

GEISSLER E. E. - "MIJLOACE DE EDUCATIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1977

GHIVIRIGA L. - "RELATIA PROFESOR ELEV IN PERSPECTIVA LECTIEI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

HAMELINE D. - "PROFESORI SI ELEVI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1978

IOAN P. - "EDUCATIE SI CREATIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1995

IONESCU M. - "LECTIA INTRE PROIECT SI REALIZARE" - EDITURA DACIA, CIUJ - NAPOCA, 1982

IONESCU M, CHIS V. - "STRATEGII DIDACTICE DE PREDARE SI INVATARE" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1983

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza proiectarii produselor software destinate invatari asistate de calculator
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
130 pagini
Imagini extrase:
92 imagini
Nr cuvinte:
42 294 cuvinte
Nr caractere:
227 529 caractere
Marime:
300.20KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate din Ploiesti
Specializare:
Matematica informatica
Materie:
Calculatoare
Sus!