Ii vor inlocui oare masinile pe profesoriA ? Dimpotriva, ele ofera profesorilor un mijloc de as-i economisi timpul si eforturile.
Incarcand masinile cu lucrari mecanizabile, profesorul isi exercita adevaratul sau rol, ca persoana umana de neinlocuit.
El poate instrui un numar mai mare de elevi aceasta este o necesitate daca dorim sa satisfacem cererea universala de instructie -, dar o va face intr-un timp mai scurt si supunandu-se la mai putine sarcini plicticoase. de la mijloc de instruire la strategie de proiectare si realizare a mediului de invatare Viitorul viitorului Cu multe secole in urma, japonezii au inventat roata, dar au abandonat-o in favoarea chinezilor, intrucat au considerat ca nu era practica si astfel au pierdut cateva secole de progres.
Ordinatorul nu este nici mai mult, nici mai putin decat roata timpurilor moderne.
Dar o roata inaripata, avansata. In vreme ce inaintasa sa nu a putut sa-l duca pe om decat spre dezvoltarea fortei lui fizice, uneltele informatiei il vor ajuta sa-si dezvolte spiritul, nu muschi. Astazi neuronii nostrii isi folosesc decat 20% din capacitate Cel mai groaznic somaj nu este cel care ii afecteaza pe oameni, acest hidos cancer al societatii contemporane, ci somajul creierelor.
Este necesar ca acesta noua masina de gandit, sa ne dubleze intelectul atunci vom putea schimba lumea, la fel cum roata a schimbat natura.
Interactivitatea nu este o idee noua si, pana acum, ea a stiut sa ramana umana: radio sau televizor, scrisoare sau telefon, fax sau telemobil. Interactivitatea de maine va fi altfel si in alta parte: industrializata, robotizata, mediatizata de masini nu de oameni O bulversare la fel de dura ca si cea indurata de stra-stramosii nostri, in urma revolutiei industriale din secolul XIX. In cateva decenii au aparut uzine in mijlocul campului, noduri feroviare in mijlocul oraselor, etc.
Revolutia electronica este un concept centrifug: munca la distanta, cataloage electronice, explozie mass-media, demasificarea industriei. Asistam astazi la o schimbare de civilizatie.
Oare aceasta este o noua lume? In mod sigur se creaza un spatiu facut din retele, cuvinte si imagini, deschis tuturor, intins intre borne electronice, in interiorul caruia fiecare poate gasi dialogul, banii, aventura, iubirea. Sa fie oare Edenul mileniului III, tara fagaduintei, a unui Eu virtual? Un nou narcisism? In fata ecranului, corpul se estompeaza, lasand spiritul sa evadeze, in cautarea unei satisfactii partiale de moment.
Oare acesta sa fie un nou limbaj?
Va aflati la liziera unei limbi care nu este nici scrisa nici vorbita, un esperando electronic, transcriptie spontana a subiectului imediat. O pura descarcare intr-un dialog de biti. Nu mai conteaza decat timpul de raspuns la miscarea partenerului. Bransati la reteaua planetara, ascultand respiratia sa, luandu-i pulsul, veti avea senzatia ca urmati miscarea fara sa va lasati deplasati. Informatia a devenit astazi un mod de viata, un mod de actiune. Incununandu-va ...
AUREL BERINDE - "INSTRIUIRE PROGRAMATA" - EDITURA FACLA, TIMISOARA, 1979
AUSUBEL P. - "INVATAREA IN SCOALA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1981
AMEGAN S. - "POUR UNE PEDAGOGIE ACTIVE ET CREATIVE" - PRESSES DE L UNIVERSITE DE QUEBEC, 2 - E EDITION, 1993
ASHA K. - "WORLD WIDE WEB" - EDITURA AQUILA, 1999
V. F. SKINNER - "REVOLUTIA STIINTIFICA A INVATAMANTULUI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1971
BABANSKI I. K. - "OPTIMIZAREA PROCESULUI DE INVATAMANT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1979
BRUNER JEROME S. - "PROCESUL EDUCATIEI INTELECTUALE" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1970
BEJAT M. - "CREATIVITATEA IN STIINTA, TEHNICA SI INVATAMANT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1981
BOGDAN T. - "RETELE DE CALCULATOARE - INTERNET - PAGINI WEB" - NOTE DE CURS, CURS POST UNIVERSITAR, 2001 - 2002
BRETHAUER D. M. - "PROGRAMMED INSTRUCTION" - A MANUAL OF PROGRAMING TEHNIGUE, CHICAGO, 1969
CERGHIT I. - "METODE DE INVATAMANT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1980
CERGHIT I. - "PERFECTIONAREA LECTIEI IN SCOALA MODERNA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURETI, 1983
DUSE D. M. , BOLOGA O. - "TEHNOLOGII DE PRELUCRARE TIPIZARE" - EDITURA UNIVERSITATII DIN SIBIU, 1995
FRAISSE P. - "PSIHILOGIE EXPERIMENTALA" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1970
MUNTEANU F. , SERGIU M. D. - "PROGRAMARE CALCULATOARELOR" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESI, 1995
GAGNE R. M. - "CONDITIILE INVATARII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975
GHEORGHIU AL. , POPOVICI M. M. - "ELEMENTE DE TEHNOLOGIE DIDACTICA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1983
GEISSLER E. E. - "MIJLOACE DE EDUCATIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1977
GHIVIRIGA L. - "RELATIA PROFESOR ELEV IN PERSPECTIVA LECTIEI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975
HAMELINE D. - "PROFESORI SI ELEVI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1978
IOAN P. - "EDUCATIE SI CREATIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1995
IONESCU M. - "LECTIA INTRE PROIECT SI REALIZARE" - EDITURA DACIA, CIUJ - NAPOCA, 1982
IONESCU M, CHIS V. - "STRATEGII DIDACTICE DE PREDARE SI INVATARE" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1983
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.