O caracteristica importanta a epocii contemporane o reprezinta dezvoltarea in ritm accelerat a tehnicii de calcul si a tehnologiei comunicatiilor. Aceasta a condus la introducerea tehnicii de calcul in tot mai multe domenii de activitate, inclusiv in domeniul activitatilor economice.
Aparitia si dezvoltarea Internet-ului au condus la o modificare a relatiilor economice prin cresterea vitezei de circulatie a informatiilor dar si prin aparitia unor instrumente si modalitati noi de desfasurare a afacerilor (B2B business to business, E-commerce etc.
). Una din aceste noi modalitati de desfasurare a afacerilor este comertul electronic sau comertul on-line. Comertul on-line presupune folosirea exclusiva a calculatorului si a Internetului pentru efectuarea tranzactiilor. Aceasta inseamna ca toate etapele operatiei de vanzare cumparare sa se efectueze prin Internet.
Astazi, in Romania, inca nu sunt disponibile toate instrumentele necesare unor tranzactii on-line complete astfel ca plata produselor se realizeaza, in general, in sistem ramburs.
Conducerea unei afaceri de tipul comertului on-line presupune existenta unui suport puternic din partea instrumentelor software care formeaza ceea ce se numeste un sistem informatic.
Comertul on-line a cunoscut o dezvoltare destul de puternica si in Romania, in ciuda lipsei instrumentelor adecvate pentru plata electronica.
Cu toate acestea el se afla intr-o etapa de cristalizare a tehnicilor si metodelor de lucru.
Internetul este o retea mondiala de zeci de mii de computere de mare capacitate, conectate intre ele. Persoane particulare si oameni de afaceri intra pe Internet prin intermediul unui furnizor local de servicii Internet, care ofera astfel accesul la posta electronica (e-mail) si la sistemul de informare www (World Wide Web). Internetul ofera potentialilor clienti posibilitatea de a vizita afacerea pe web si sa analizeze ofertele online de produse si servicii ale firmelor.
O multitudine de firme utilizeaza Internetul pentru publicitate.
Marketingul prin Internet este o oportunitate pentru a crea imaginea unei firme si pentru a atrage clienti.
Firmele furnizeaza informatii tehnice si utilizeaza pagina de web ca o platforma pentru lansarea noutatilor firmei.
Folosind propriul website ca pe un magazin, ele ofera produse si preiau comenzi.
Dimensiunea economica si siguranta in comertului electronic Tranzactionarea electronica a marfurilor si serviciilor constituie o extensie a comertului actual. Se obtine astfel o eficienta sporita, in sensul reducerii costurilor si in ceea ce priveste efectul marketingului si se imbunatateste relatia beneficiar-client. Comertul electronic faciliteaza si cooperarea intre firme.
Reduce costurile de marketing si de livrare, sustine strategia de marketing a firmei si ofera acces pe noi piete. In viitorul apropiat, comertul electronic va avea un impact puternic asupra competitivitatii firmelor.
Atat clientii cat si firmele sunt foarte preocupati de diferitele ...
VLAD EVGHENIE - "IMPLEMENTAREA UNUI SISTEM DE COMERT ELECTRONIC" - RAPORT DE CERCETARE, UPB, 1999
JANICE REYNOLDS - "THE COMPLETE E - COMMERCE BOOK: DESIGN, BUILD AND MAINTAIN A SUCCESSFUL WEB - BASED BUSINESS" - CMP BOOKS, ISBN: 157820061X
WASIM RAJPUT - "E - COMMERCE SYSTEMS ARHITECTURE AND APLICATIONS"
MIRCEA CIOATA - "PLATI ELECTRONICE" - NET REPORT, NR. 101, WEBMASTER@PCREPORT. RO, FEBRUARIE 2001
MIRCEA MOLDOVAN - "E - COMERTUL INCOTRO " - NET REPORT, NR. 100, IANUARIE 2001
IACOB RADU - "SISTEME DE PLATI IN ROMANIA"
CRISTINA TEODORU - "COMERTUL ELECTRONIC PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII INTREBARI ESENTIALE - RASPUNSURI SIMPLE !" - EURO INFO CENTRE BUCURESTI
VICTOR - VALERIU PATRICIU - "SISTEME ELECTRONICE DE PLATI"
SITURI DE COMERT ELECTRONIC IN ROMANIA
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.