Analiza asupra instruirii asistate de calculator la disciplinele tehnologice

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 INSTRUIRE ASISTATA DE CALCULATOR - ASPECTE GENERALE
2.1 PRINCIPIUL DIVIZARII MATERIEI DE STUDIU IN "PASI" INFORMATIONALI SI ACTIONALI RELATIV MICI
2.1.1 PRINCIPIUL PARTICIPARII SI INVATARII ACTIVE
2.1.2 PRINCIPIUL REPETARII INTEGRATE SI INTARIRII IMEDIATE A CUNOSTINTELOR
2.1.3 PRINCIPIUL RESPECTARII RITMULUI INDIVIDUAL DE INVATARE
2.1.4 PRINCIPIUL ASIGURARII PROGRESULUI GRADAT AL PERFORMANTELOR IN PREGATIRE SI AL INLATURARII TREPTATE A "PUNCTELOR DE SPRIJIN"
2.1.5 PRINCIPIUL CONEXIUNII INVERSE
2.2 INSTITUTIILE DE INVATAMANT
2.3 FURNIZORII
2.4 ECHIPA CE ASIGURA SUPORTUL NECESAR SUSTINERII PROGRAMELOR DE INSTRUIRE
2.5 ADMINISTRATORII
3 PROGRAMAREA IN INSTRUIREA ASISTATA DE CALCULATOR
3.1 ROLUL INSTRUCTORULUI IN INSTRUIREA ASISTATA DE CALCULATOR
3.2 TIPURI DE PROGRAMARE
3.2.1 LINIARA
3.2.2 RAMIFICATA
3.2.3 COMBINATA
3.3 CARACTERISTICI ALE INVATARII ASISTATE DE CALCULATOR
4 INSTRUIREA LA DISTANTA PRIN INTERNET
4.1 INTERNET - MEDIU DE DISTRIBUTIE A INFORMATIILOR IN LUME
4.1.1 CUM SI CAND A APARUT INTERNET - UL
4.1.2 CINE GUVERNEAZA INTERNET - UL
4.1.3 CINE PLATESTE PENTRU SERVICIILE INTERNET
4.1.4 CE INSEAMNA INTERNET PENTRU UTILIZATORUL INDIVIDUAL
4.1.5 CUM FUNCTIONEAZA INTERNET - UL
4.2 SERVICII INTERNET
4.2.1 TELNET
4.2.2 FTP
4.2.3 IRC
4.2.4 INTERNET PHONE, INTERNET FAX
4.2.5 WWW (WORLD WIDE WEB)
4.2.6 E - MAIL
4.2.7 LISTE DE DISTRIBUIRE
4.2.8 STIRI USENET
4.3 CE ESTE SI CUM A APARUT WWW
4.4 CUM FUNCTIONEAZA WWW
4.5 UTILIZAREA WWW IN INVATAREA ASISTATA DE CALCULATOR
4.6 INSTRUMENTE PENTRU DEZVOLTAREA DE APLICATII IAC IN INTERNET
4.6.1 LIMBAJUL HTML
4.6.2 JAVASCRIPT
4.6.3 JAVA
5 APLICATIE - CURS ELECTRONIC DE BAZE DE DATE
6 BIBLIOGRAFIE
7 ANEXE

Extras din licența:

Instruirea asistata de calculator este un domeniu al informaticii aflat in plina dezvoltare. Procesul de instruire presupune existenta celor doua elemente principale: instructorul, care este posesorul unui sistem de cunostinte pe care trebuie sa le prezinte intr-un mod care sa permita intelegerea si asimilarea de catre destinatarii acestora (studentii), si studentii (sau cursantii), care trebuie sa inteleaga informatiile primite si sa le foloseasca la rezolvarea problemelor de evaluare a cunostintelor acumulate.

Forma clasica de instruire este un proces fata-in-fata care presupune coexistenta in spatiu a instructorului si a studentilor la un anumit moment de timp. In acest tip de proces de instruire, instructorul utilizeaza, pentru a-si transmite cunostintele, comunicarea orala si scrisa, precum si o serie de materiale didactice cum sunt: desene, harti, fotografii, grafice, machete, mulaje etc.

Folosirea materialelor didactice este o necesitate pentru a permite intelegerea materiei predate de catre instructor deoarece multe cunostinte specifice unor domenii diverse nu pot fi prezentate si intelese doar prin cuvinte, iar alte cunostinte pot fii interpretate si intelese mai usor daca sunt prezentate intr-o forma grafica.

Procesul de instruire prezinta doua etape distincte, una este cea de prezentare a cunostintelor noi de catre instructor, iar a doua este cea de fixare si intelegere deplina a acestora prin intermediul exercitiilor si al aplicatiilor practice executate de catre student sub supravegherea si indrumarea instructorului. In cazul domeniilor de cunoastere puternic formalizate prima etapa de instruire devine practic o activitate de rutina, in care instructorul repeta periodic aceleasi informatii.

Apare astfel riscul instalarii unor stereotipii in modul de prezentare al instructorului si o ingreunare a procesului de intelegere de catre studenti a cunostintelor noi.

Totodata, modul de lucru fata-in-fata nu permite reluarea integrala a unei lectii pe care studentul nu a inteles-o (sau de la care a lipsit) ci doar a eventualelor notite sau prin consultarea bibliografiei recomandate.

Utilizarea calculatorului in procesul de instruire aduce avantajul ca permite fiecarui student sa adopte un ritm propriu de studiu si sa reia fiecare lectie ori de cate ori are nevoie, pana la intelegerea deplina a problemelor prezentate.

Un alt avantaj apare din faptul ca multe materiale didactice clasice nu sunt disponibile tuturor celor care doresc sa studieze (datorita dimensiunilor, datorita faptului ca sunt legate de un anumit loc, datorita lipsei de pe piata etc.

), lucru pe care calculatorul il suplineste cu succes folosind tehnicile multimedia care permit manevrarea combinata a textului, imaginilor si sunetului.

Instruirea asistata de calculator asigura o invatare individualizata, oferind posibilitatea realizarii concomitente si imediate a mai multor evenimente si obiective didactice receptarea, intelegerea, intarirea (stocarea), aplicarea si evaluarea. ...

Bibliografie:

BONTAS IOAN - "PEDAGOGIE, TRATAT" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 2001

DOBRE I. , DOBRE D. - "SISTEME EDUCATIONALE ALTERNATIVE - INSTRUIREA LA DISTANTA. O PRIVIRE DE ANSAMBLU" - VOL. SESIUNII DE COMUNICARI "CERCETAREA STIINTIFICA IN PRAGUL SECOLULUI XXI, REALIZARI SI PERSPECTIVE", PLOIESTI, 25 - 26 MAI 2000

DOBRE I. , DOBRE D. - "DEZVOLTAREA SISTEMELOR INTELIGENTE DE INSTRUIRE ASISTATA DE CALCULATOR (INTERFETELE CURSANT - CALCULATOR)" - VOL. SESIUNII DE COMUNICARI "CERCETAREA STIINTIFICA IN PRAGUL SECOLULUI XXI, REALIZARI SI PERSPECTIVE", PLOIESTI, 25 - 26 MAI 2000

MARIAN S. - "FOLOSIREA TEHNICII DE CALCUL IN PROCESUL DE INVATAMANT" - BUCURESTI, EDITURA MILITARA, 1991

IAN THOMAS - "PRINCIPLES OF INSTRUCTIONAL DESIGN" - VOL. "THE APPLICATION OF COMPUTER - ASSISTED TRAINING PROGRAMS IN ENGINEERING EDUCATION", MONASH ENGINEERING EDUCATION SERIES, MELBOURNE, 1996

J. D. FENTON - "TEACHING ENGINEERING USING MATHEMATHICAL PACKAGES" - VOL. "THE APPLICATION OF COMPUTER - ASSISTED TRAINING PROGRAMS IN ENGINEERING EDUCATION", MONASH ENGINEERING EDUCATION SERIES, MELBOURNE, 1996

Z. J. PUDLOWSKI, R. G. HADGRAFT - "THE APPLICATION OF COMPUTER - ASSISTED TRAINING PROGRAMS IN ENGINEERING EDUCATION - A COURSE OVERVIEW" - VOL. "THE APPLICATION OF COMPUTER - ASSISTED TRAINING PROGRAMS IN ENGINEERING EDUCATION", MONASH ENGINEERING EDUCATION SERIES, MELBOURNE, 1996

KRIS JAMSA, KEN COPE - "PROGRAMAREA APLICATIILOR INTERNET" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1995

DAVE TAYLOR - "CREAREA PAGINILOR WEB CU HTML 4" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1999

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza asupra instruirii asistate de calculator la disciplinele tehnologice
    • Anexe
      • Anexa.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
4 fisiere
Pagini (total):
67 pagini
Imagini extrase:
102 imagini
Nr cuvinte:
30 925 cuvinte
Nr caractere:
180 111 caractere
Marime:
253.15KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate din Ploiesti
Specializare:
Informatica
Materie:
Calculatoare
Sus!