Politici promoționale ale instituțiilor bancare

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

CAPITOLUL I : ASPECTE CONCEPTUALE SI METODOLOGICE PRIVIND POLITICILE PROMOTIONALE ALE INSTITUTILOR BANCARE4
1.1 Structura activitatii promotionale4
1.2 Operationalizarea politicii promotionale:11
1.3 Stabilirea obiectivelor si selectia mijloacelor si a agentilor de piata vizati:12
1.4 Determinarea bugetului promotional:14
1.5 Elaborarea mix-ului promotional:15
1.6 Controlul si evaluarea rezultatelor:18
1.7 Mixul promotional bancar19
1.7.1 Esenta si elementele promovarii serviciilor bancare:19
1.7.2 Mijloacele politicii de promovare:23
1.7.3 Obtinerea avantajului concurential:28
CAPITOLUL 2 : PREZENTARE GENERALA A BCR31
2.1 Scurt istoric al Bancii Comerciale Romane:31
2.2 Viziunea si misiunea Bancii Comerciale Romane:33
2.3 Obiectivele calitative strategice:34
2.4 Responsabilitate sociala:36
2.5 Premii castigate de B.C.R.:41
CAPITOLUL 3 : ANALIZA STRATEGIILOR PROMOTIONALE PE PIATA BANCARA42
3.1 Analiza site-urilor bancare din Romania:42
3.2 Motto-urile bancare - marketing si publicitate prin slogan si branding:46
3.3 Publicitatea pe Internet versus publicitatea TV:47
3.4 Promovarea ca element al mixului de marketing: 49
CAPITOLUL 4 : CONCLUZII SI PROPUNERII58
BIBLIOGRAFIE60

Extras din licența:

Vanzarea uniui produ sau al unui serviciu in conditiile unei concurente acerbe pe piata produselor bancare ,implica alegere a unei strategii bine conturate.In fond scopul pentru care vindem anumite produse sau servicii il reprezinta obtinerea de profit.Pentru a obtine rezultatele scontae in cazul produselor si serviciilor bancare trebuie sa luam in considerare pe langa costuri si marja de profit si legatura din cadrul mix-ului de marketing bancar(produs,promovare,plasare).Eforturile de marketing ale intreprinderii moderne nu se pot limita doar la producerea si distributia de bunuri si servicii,ele implica o permanenta comunicare cu mediul extern,cu piata care presupune o informare atenta a consumatoriilor potentiali si a intermediarilor,actiuni specifice de influentare a comportamentului de cumparare si de consum,de sprijinire a procesului de vanzare.Toate aceste activitati alcatuiesc politica promotionala - componenta importanta a politicii de marketing a intreprinderii moderne. Activitatea promotionala se structureaza astfel:

a)publicitatea

b)promovarea vanzarilor

c)relatiile publice

d)utilizarea marcilor

e)manifestarile promotionale

f)fortele de vanzare

Operationalizarea politicii promotionale implica adoptarea unui sir de decizii cu privire la organizarea si desfasurarea unor activitatii practice convertite in alcatuirea mixului promoti-nal si integrarea acestuia in strategia de marketing a intreprinderii.

Prin continutul lor ,obiectivele activitatii promotionale pot fi diferitede la o intreprindere la alta,vor viza aspecte generale sau concrete ale activitatilor de piata si imbraca forme variate.

Alcatuirea mix-ului promotional implica selectia,asamblarea si incadrarea intr-un program distinct al modalitatiilor de organizare si desfasurare a activitatiilor promotionale si integrarea acestuia in strategia de piata a intreprinderii.

Strategia promotionala va reprezenta ,in toate cazurile ,o combinatie de actiuni si mijloace subordonate obiectivelor politicilor globale de marketing a intreprinderiisi menite sa contribuie la realizarea lor.

Intensificarea concurentei pe piata financiara a condus la diminuarea nivelului rentabilitatii.In aceste conditii bancile s-au vazut nevoite sa-si diversifice gama de produse si sa utilizeze toate metodele de promovare ale acestora.In prima etapa marketingul bancar era concentrat pe cercetarea cererii de piata,precum si pe masurile de stimulare si atragere a nevoilor clientilor.Cererea de servicii bancare exprima necesitatea ce apare pe piata la un monent dat.Cresterea cerintelor clientilor fata de serviciile bancare si intensificarea concurentei conduc bancile catre elaborarea unor planuri strategice de marketing.

Prin urmare ,rolul promovarii este complex,incepind cu facilitatea comunicarii pana la informarea si educarea publicului.O banca nu poate supravietui la nesfarsit cu aceasi consumatori de aceea recrutarea de noi clienti este foarte importanta pentru mentinerea cifrei de afaceri a bancii pe termen lung.Noii consumatori pot fi atrasi de regula prin doua modalitati :atragerea clientilor de la bancile concurente sau lansarea unor produse care sa corespunda prin oferta si/sau pret unui nou segment.

Un rol important al promovarii in sectorul bancar il reprezinta creearea si proiectarea unei imagini de organizatie stabila in randul consumatorilor si a tuturor celor cu care banca are relatii.

Succesul unei banci depinde in mod evident de modul in care este capabila sa creeze o diferenta intre produsele si serviciile sale si cele ale concurentei.Posibilitatiile de inovare si diversificare a gamei de produse si servicii bancare sunt limitate insa de faptul ca ele nu pot fi brevetate ceea ce conduce la copierea lor rapida de concurenta.Tot odata produsele si serviciile bancarre sunt supuse unor reglementari stricte de catre autoritatiile din domeniu.

In promovarea serviciilor lor bancile trebuie sa se ghideze dupa motto-ul:,,Promite numai ce poti oferii si ofera mai mult deciat ai promis,,Relatia dintre banca si client e foarte importanta,scopul principal si de altfel cheia fidelizarii clientilor il constituie pastrarea unui grad mare de multumire din partea acestora. Un client multumit de serviciile ce i se ofera nu va schimba o banca ,mai mult o va recomanda si altor persoane.,de unde rezulta ca mentinerea unui client este mai putin costisitoare decat atragerea unui client nou

CAPITOLUL I : ASPECTE CONCEPTUALE SI METODOLOGICE PRIVIND POLITICILE PROMOTIONALE ALE INSTITUTILOR BANCARE

Eforturile de marketing ale intreprinderii moderne nu se pot limita doar la producere

Bibliografie:

1.Baker J. M - "Marketing", Societatea stiinsifica & Tehnica S.A., Bucuresti, 1996.

2. Balaure V (coordonator) - "Marketing", Editura Uranus, Bucuresti, 2000

3.Bruhn M "Marketing", Editura Economica,Bucuresti, 1999. 4. Buse. L Editura Sitech, Craiova 2009

5. Catoiu I., Teodorescu N. Comportamentul consumatorului. Teorie si practica, EdituraEconomica,Bucuresti,1997 6.Cetina.I Marketingul serviciilor. Teorie si aplicatii, Editura Uranus 2006

7.Dumitrescu.L-Marketing finaciar-bancar/,note de curs, Sibiu, 2007 8 Florescu.C. (coordonator) Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 20018. 9.Foltean.F., Ladan. L (co21.Cetina.I Marketingul serviciilor. Teorie si aplicatii, Editura Uranus 2006

10. Guyot J , L'Ecrain publicitaire, Paris: L'Hartman, 1992

11. Kotler.P, Armstrong.G, Saunders. J, Wong V - "Principiile marketingului", Editia Europeana, Editura Teora, Bucuresti, 1998.

12. Kotler. P - "Managementul marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1997

13. Malcomete.P., Marketing, Fundatia Academica "Gheorghe Zane", Iasi, 1993;

14. Meghisan Ghe N, Bazele marketingului, Editura Economica, Bucuresti, 1998;

15. Maxim E, Gherasim T- "Marketing", Editura Economica, Bucuresti, 2000.

16.Mcdonald.M - "Marketing strategic",Editura Codecs, Bucuresti, 1998

17.Meffert H- "Marketing- EinfuhrungindieAbsatzpolitik",Gabler-Verlag, Wiesbaden,1997. 18.Oancea-Negescu M, Editura Economica, Bucuresti 2009

19.Odobescu E, Strategii de marketing bancar, Editura Sigma, Bucuresti 2007

20.Pop Al. N (coordonator) - "Marketing strategic", Editura Economica, Bucuresti, 2000.

21.Thomas.J.M- "Manual demarketing",Editura Codecs, Bucuresti, 1998.

2009

22. www.zf.ro

23. www.bcr.ro

24. www.treeworks.ro

25. www.smartfinancial.ro

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politici promotionale ale institutiilor bancare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
67 pagini
Imagini extrase:
67 imagini
Nr cuvinte:
22 508 cuvinte
Nr caractere:
123 932 caractere
Marime:
190.80KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Bănci
Tag-uri:
banci, Economie, politici bancare
Predat:
Facultatea de Finante, Banci si Contabilitate din Brasov , Universitatea Crestina "Dimitrie Cantemir" din Bucuresti
Materie:
Bănci
Profesorului:
Lect. univ. dr Constantin Cristinel Petrisor
Sus!