Perfecțiunea Mixului de Marketing în Activitatea Bancară

Previzualizare licența:

Extras din licența:

Introducere

Termenul de marketing este de origine anglo-saxona si sugereaza deopotriva un mod de gandire si unul de actiune.

In literatura de specialitate, notiunii de marketing i se ataseaza mai multe acceptiuni si de aici tot atatea definitii. In definirea marketingului, trebuie avute in vedere urmatoarele elemente:

- marketingul presupune orientarea agentului economic fie el producator , fie el distribuitor sau prestator de servicii, spre exterior. Acest lucru inseamna ca pe piata sa ajunga numai produsele si serviciile pe care acesta le cere efectiv. In acest scop, agentul economic va trebui sa cunoasca cerintele pietei, sa anticipeze evolutia acesteia, sa se adapteze permanent la mediul exterior, in general, la piata, in special.

- marketingul reprezinta un ansamblu de activitati practice ce au in vedere utilizarea eficienta a resurselor disponibile, cu o anumita finalitate economica. Principalele asemenea activitati au in vedere: investigarea pietei si a consumului, testarea accesibilitatii bunurilor si a serviciilor, actiuni promotionale, urmarirea produselor in consum.

- utilizarea unui sistem de marketing, a unui instrumentar stiintific adecvat.

Marketingul urmareste cunoasterea pietei potentiale actuale si viitoare pentru adaptarea productiei potrivit cererii consumatorilor si realizarii de profit prin conceperea, promovarea, schimbul si distribuirea rationala si eficienta a bunurilor si serviciilor catre cumparator.

MARKETINGUL MIX

CONCEPT SI ALCATUIRE

Cu o istorie de aproape o jumatate de secol, mix-ul de marketing, desi contestat de unii autori, ramine, in opinia noastra, cel mai valoros instrument specific de marketing, intreaga teorie fiind dezvoltata si fundamentata pe baza sau in legatura cu conceptul de "mix" de marketing. Fara intelegerea corecta a acestui concept este practic imposibila intelegerea mecanismului de actiune a firmei, modul concret in care se realizeaza legatura acesteia cu mediul extern.

Marketingul mix reprezinta orientarea activitatii de marketing a firmei in functie de resursele interne si de conditiile pietei, prin combinarea intr-un tot unitar, coerent, sub forma unor programe, a elementelor politicii de produs, de pret, de distribuire si promovare.

Nota caracteristica a mixului va fi data, pe de o parte, de conditiile si resursele interne ale firmei, iar apoi de piata in care aceasta ar urma sa se inscrie.

O problema importanta in alcatuirea mixului o reprezinta optimizarea alocarii resurselor, in conditiile in care relatia dintre eforturi si rezultate nu este una liniara, determinata de interactiunea elementelor mixului.

MIXUL DE MARKETING FINANCIAR - CONTABIL

In acceptiunea sa clasica, mixul presupune combinarea judiciara a celor patru elemente de ale sale (produs, pret, promovare si distributie). Natura distinctiva a serviciilor, in general, a celor financiar - bancare, in special, face necesara includerea in cadrul mixului si a altor elemente legate de implicarea clientului in procesul de prestatie, de factorul de timp. In aceste conditii, mixul de maketing financiar - bancar cuprinde opt elemente, respectiv produsul - serviciul, distributia, prestarea serviciului, productivitatea si calitatea, participantii la prestare, promovarea si educarea, evidenta fizica si pretul.

In domeniul financiar - bancar, mixul de marketing va aparea diferentiat pe doua niveluri, respectiv:

- la nivel central, fiind format din produse si servicii financiar - bancare, dobinzi si comisioane ( pret, promovare, la nivelul intregii institutii si distributie, reteaua de unitati operative);

- la nivel operativ, functional, in cadrul marketingului interactiv, alcatuit din produse si servicii create si prestate, dobanzi si comisioane incasate, promovarea la nivel local si livrarea (prestarea) efectiva;

In concluzie, mixul de marketing in domeniul financiar - bancar are atat un rol strategic ( la nivel central), cit si unul tactic, operativ (la nivelul retelei de unitati).

In acest context putem deosebi deci, un mix-strategic si un mix tactic (operativ).

Bibliografie:

1. Gheorghe Pistol, Marketing, ed. A III -a, Editura Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 2004

2. Virgil Balaure (coordonator), Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2002

3. Emanuel Odobescu, Marketingul bancar national si international, Editia a II-a, Editura Primex, Bucuresti 1999

4. Valerica Olteanu, Marketing financiar bancar, Editura Ecomar, Bucuresti, 2003

5. Pop N. Al. Marketing international, Editura Uranus, Bucuresti, 2002

Dumitru I. Marketing international, Editura Uranus, Bucuresti, 2002

6. Valerica Olteanu, Marketingul serviciilor, Editura Ecomar, Bucuresti, 2003

7. Valerica Olteanu, Management - Marketing, Editura Ecomar, Bucuresti, 2003

8. Florescu C., Marketing, Editura Independenta Economica, Braila, 1997

9. Eiglier P., Servuction - Le marketing des services, Me Graw Hill, 1987

Laugearde E., Servuction - Le marketing des services, Mc Graw Hill, 1987

10. Bitrer M. Y. - Services marketing, Mc Graw Hill, 1996

Zeithanl V. - Services marketing, Mc Graw Hill, 1996

11. Berz L. L. - Marketing Financial Services

Donnely Y. H. - A strategie vision, Dow

Thompson Th. W. - Jones - Irwin, Illinois, 1985

12. Anghel D. L. - Business to Business

Ioneica E.C. Marketing, Editura Teora, Bucuresti, 2000

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Perfectiunea Mixului de Marketing in Activitatea Bancara.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
6/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
49 pagini
Imagini extrase:
49 imagini
Nr cuvinte:
10 617 cuvinte
Nr caractere:
59 756 caractere
Marime:
51.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Bănci
Tag-uri:
marketing, bancar
Predat:
la facultate
Materie:
Bănci
Sus!