Strategii de utilizare a lianților în pictură pe diferite suporturi

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 STRATIGRAFIA OPEREI DE ARTA
2.1 SUPORTURI
2.1.1 SUPORTURI RIGIDE
2.1.2 SUPORTURI SEMIRIGIDE
2.1.3 SUPORTURI FLEXIBILE
2.2 PREPARATIA
2.3 PELICULA DE CULOARE
2.4 STRAT PROTECTOR SAU VERNIS
3 TEHNICI DE LUCRU FOLOSITE PE SUPORTURI DE LEMN, PANZA SI CARTON
4 LIANTUL IN PICTURA DE SEVALET
4.1 DEFINITII ALE LIANTULUI
4.2 ASPECTE GENERALE, SCURT ISTORIC SI COMPOZITIA LIANTILOR
4.3 CLASIFICARE
5 ELEMENTE CARACTERISTICE SI METODE DE UTILIZARE SI IDENTIFICARE A LIANTILOR
5.1 PRELEVAREA PROBELOR PENTRU IDENTIFICAREA LIANTILOR
5.2 IDENTIFICAREA CHIMICO - ANALITICA A LIANTILOR PROTEICI
5.3 IDENTIFICAREA LIANTILOR LIPIDICI
6 TEHNICI UTILIZATE IN IDENTIFICAREA LIANTILOR DIN MATERIALELE PICTURALE
7 CONCLUZII

Extras din licența:

Pictura - ca orice arta - este in primul rand meserie, scria marele pictor roman Tonitza, iar meseria presupune prelucrarea materiei. Daca opera de arta ramane etern tanara in ceea ce priveste creatia artistica, ea nu este la fel atunci cand este vorba de materialitatea sa.

Imaginea picturala reprezinta efectul de suprafata al picturilor, in realitate aceasta are o alcatuire complexa, fiecare component avand un rol bine determinat in ansamblul operei. Din punct de vedere fizic, orice pictura este o structura constituita dint-o serie de straturi, fiecare avand la randul lui o compozitie mai mult sau mai putin complicata.

De-a lungul timpului au existat diferite incercari de descriere a aspectelor materiale si tehnice privind realizarea unei picturi. Scrierile calugarului german TEOFILIUS (De Diversis Artibus - sec. XII) si MANUSCRISUL de la STRASBURG (sec. XV) sunt printre primele tratate referitoare la structura picturii. In Evul Mediu rasaritean se elaboreaza, de asemenea, adevarate manuale de pictura pentru zugravii iconari - acele erminii sau podlinnik-uri. Acestea, pe langa elementele de tipologie iconografica necesare pentru zugravirea icoanelor si peretilor interiori ai bisericilor crestine, au indicatii privind categoriile de materialele utilizate, modul si principiile aplicarile lor.

Destinatia sacra a icoanelor mobile sau iconostaselor, dar si experienta predecesorilor impuneau folosirea unor anumite materiale, cu proprietati specifice, capabisle sa slujeasca cel mai bine conditiilor si necesitatilor impuse de tehnica temperei. Tot astfel, in orice alta tehnica, ca de exemplu tehnica uleiului, tehnica frescei, acuarela guasa si altele, este indicat sa se respecte compatibilitatile intre materialele specifice si regulile de baza de la punerea in opera.

Realizarea operei de arta este deci de neconceput in afara materiei chiar daca opera este conceputa de cel mai mare geniu.

Prin materiale se inteleg toti constituientii materiali ai obiectului, inclusiv aceia care nu participa in mod direct la aspectele sale voluntar artistice.

Pictura de sevalet constituie o unitate organica la care contribuie fiecare din elementele lui: suportul, preparatia, pigmentii, liantii, verniurile., toate acestea se interconditioneaza, toate influenteaza intr-un fel sau altul stratul de culoare, intre ele stabilindu-se o stare de echilibru fizic si chimic. Ruperea acestuia altereaza rezultanta finala - pictura - purtatoare a mesajului artistic.

In trecut, conditii pecuniare impuneau uneori si inovatii de moment chiar daca materialele nu erau cele mai potrivite. In aceasta lucrare ne vom referi la unul dintre elementele constitutive ale operei de arta si anume liantul - tinand cont detehnica de lucru pe diferite suporturi, mai precis pe lemn, panza si carton si respectiv liantii pentru tempera, ulei, acuarela si guasa.

CAPITOLUL 1 STRATIGRAFIA OPEREI DE ARTA Opera de arta, este constituita in mod normal din patru elemente principale si anume. suport ...

Bibliografie:

CENNINI CENNINO - "TRATATUL DE PICTURA", EDITURA MERIDIANE, BUCURESTI, 1977

BRANDI CESARE - "TEORIA RESTAURARII", EDITURA MERIDIANE, BUCURESTI, 1995

SANDU ION; SANDU IRINA CRINA ANCU; ANTONIA VAN SAANEN - "EXPERTIZA STIINTIFICA A OPERELOR DE ARTA", VOL. 1, AUTENTIFICAREA, STABILIREA PATERNITATII SI EVALUAREA PATRIMONIALA, EDITURA UNIVERSITATII "AL. I. CUZA, IASI, 1998

MIHALCU MIHAIL - "VALORI MEDIEVALE ROMANESTI", EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1984

MIHALCU MIHAIL - "CONSERVAREA OBIECTELOR DE ARTA SI A MONUMENTELOR ISTORICE", EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1970

HAVEL MARC - "TEHNICA TABLOULUI", BUCURESTI, 1980

KIPLIK D. I. - "MATERIALELE COLORANTE ALE PICTURII", E. S. P. L. A. , BUCURESTI, 1952

LAZARESCU LIVIU - "PICTURA IN ULEI", EDITURA SIGMA PLUS, 1996

THOMPSON D. V. - "THE MATERIALS AND TEHNIQUES OF MEDIEVAL PAINTING", LONDRA, 1949

VAN MANDER CAREL - "CARTEA PICTORILOR", EDITURA MERIDIANE, BUCURESTI, 1977

VERONA A. G. - "PICTURA - STUDIU TEHNIC", EDITURA SCOALA SUPERIOARA DE PICTURA MONUMENTALA A ARHIEPISCOPIEI, BUCURESTI, 1943

HOURS M. - "SECRETELE CAPODOPERELOR", EDITURA MERIDIANE, BUCURESTI, 1982

SLANSKI BUHOSLAV - "TEHNICA PICTURII (MATERIALE FOLOSITE IN PICTURA)", VOL. I - II, EDITURA ACADEMIEI DE ARTE FRUMOASE A U. R. S. S. , MOSCOVA

MIHALCU MIHAI - "FATA NEVAZUTA A FORMEI SI CULORII", EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1996

KIPLIK I. - "TEHNICA PICTURII VECHILOR MAESTRI", EDITURA ACADEMIEI DE ARTE FRUMOASE, U. R. S. S. , MOSCOVA

DICTIONAR DE ARTA; VOL. I SI II, EDITURA MERIDIANE, 1995

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategii de utilizare a liantilor in pictura pe diferite suporturi
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
1999
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
35 pagini
Imagini extrase:
36 imagini
Nr cuvinte:
13 131 cuvinte
Nr caractere:
67 264 caractere
Marime:
62.98KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Artă
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
Patrimoniu cultural
Materie:
Artă
Sus!