Aspecte privind reperele cronologice și stilistice în creația muzicală

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 JOHANNES BRAHMS
1.1 REPERE CRONOLOGICE SI STILISTICE IN CREATIA MUZICALA
1.2 SONATA OP. 120 NR. 1 PENTRU VIOLA SI PIAN
1.2.1 ANALIZA FORMALA
1.3 TEMA PRINCIPALA
1.3.1 PUNTEA
1.3.2 DEZVOLTAREA
1.3.3 REEXPOZITIA
1.4 ANALIZA STILISTICO - INTERPRETATIVA
2 JOHANN SEBASTIAN BACH
2.1 REPERE CRONOLOGICE IN CREATIA SA
2.2 REPERE STILISTICE IN CREATIA LUI BACH
2.2.1 SONATELE SI PARTITELE PENTRU VIOARA SOLO
2.2.2 ANALIZA FORMALA. PARTEA A TREIA - ANDANTE - DIN SONATA A DOUA
2.2.3 ANALIZA STILISTICO - INTERPRETATIVA
3 PAUL HINDEMITH
3.1 REPERE CRONOLOGICE IN CREATIA MUZICALA
3.2 REPERE STILISTICE CARACTERISTICE CREATIEI
3.3 ANALIZA FORMALA SI STILISTICO - INTERPRETATIVA A LUCRARII
3.3.1 SONATA OP. 25 NR. 1 PARTEA A IV - A
3.3.2 ANALIZA STILISTICA A LUCRARII
4 STAN GOLESTAN
4.1 REPERE CRONOLOGICE IN CREATIE
4.2 REPERE STILISTICE ALE CREATIEI
4.2.1 ANALIZA FORMALA A LUCRARII
4.2.1.1 INTRODUCEREA (LENTO)
4.2.1.2 ARIOSO, IN TEMPO LENTO
4.2.2 ANALIZA FORMALA A PIESEI
5 DAN DEDIU
5.1 REPERE CRONOLOGICE ALE CREATIEI
5.2 MIKROBENMUSIK PENTRU PIAN, VIOLA SI CLARINET
5.3 ANALIZA FORMALA A LUCRARII
5.4 ANALIZA STILISTICO - INTERPRETATIVA
6 WOLFGANG AMADEUS MOZART
6.1 REPERE CRONOLOGICE IN CREATIA SA
6.2 REPERE STILISTICE ALE CREATIEI
6.3 ANALIZA FORMALA A TRIO - ULUI NR. 7 K. V. 498 - "KEGELSTADT"
6.4 ANALIZA STILISTICA A LUCRARII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

S-a nascut la 7mai 1833 in Hamburg si a fost al doilea copil din cei trei ai lui Johann Jakob Brahms si ai Johannei Christiane Nissen. Tatal sau la varsta de 15 ani paraseste oraselul natal Heide pentru a deveni muzician, iar in 1826 se stabileste in Hamburg. Copilaria lui Johannes a fost influentata de muzica; a invatat sa cante la vioara, violoncel, flaut si corn - instrumente la care canta tatal sau - si a studiat pianul cu Otto Friedrich Cossel si mai tarziu cu pianistul si compozitorul Eduard Marxen. Inca din copilarie, a fost atras de lectura. Biblioteca personala (pastrata la Viena) cuprinde peste 800 de titluri din cele mai variate domenii: arta, drama, poezie, filosofie, fictiune, istorie, religie, geografie.

Dintre toate domeniile artei, istoria muzicii este cea mai bogata in copii minune, interpreti si creatori inca de la o varsta frageda: Bach, Mozart, Beethoven, Liszt, G. Enescu, carora li se alatura si Brahms.

La varsta de 8 ani este inscris la scoala lui Johann Friedrich Hoffmann, unde va descoperi muzica lui Bach si Beethoven. Astfel ca in 1843, la varsta de 10 ani, canta pentru prima oara intr-un concert de muzica de camera o fuga de Bach si sonata Waldstein de Beethoven. Mai tarziu, la varsta de 15 ani sustine primele concerte ca solist si compozitor.

In 1848 il cunoaste pe violonistul ungar Eduard Remeny, care ii va deveni un bun prieten; datorita acestuia Brahms cunoaste coloritul si ritmurile specifice muzicii ungare, transpuse mai tarziu in 13 variatiuni pe o tema ungara, op. 21. In aprilie1853 paraseste orasul Hamburg si impreuna cu Remeny sustine numeroase turnee si recitaluri in Germania, unde il cunoaste pe violonistul Joseph Joachim si mai tarziu pe Robert Schumann, care ii va influenta evolutia si creatia artistica. La sfarsitul anului pleaca spre Leipzig cu scrisori de recomandare semnate de Schumann, unde editura Breitkopf &Hartel ii publica primele compozitii. Acest sfarsit al anului 1853 reprezinta momentul consacrarii publice a lui Brahms (avea 20 de ani). Deceniul afirmarii in calitate de compozitor si interpret (1853-1863) este dominat de creatii camerale si simfonice cu un suflu romantic, primavaratic si o privire exuberanta asupra vietii, creatii bogat inserate cu lucrari corale.

Lista lucrarilor cuprinde 122 de opusuri (ultimul publicat postum) si este deschisa de sonate si scherzo-uri pentru pian dar si numeroase lied-uri, incununate de Trio pentru vioara, violoncel si pian - op. 8. Mai tanar decat R. Schumann si mai varstnic decat Hugo Wolf, Brahms a fost martorul innoirilor aduse de acestia lied-ului, domeniu in care excelase Franz Schubert. Creatia personala de lied-uri, bazata pe modelele renascentiste si baroce ale polifoniei vocale, a fost strans legata de profunda afinitate pentru poezie si literatura, manifestata pe tot parcursul vietii. Bun prieten cu J. Joachim si Clara Schumann, Brahms obisnuia sa ii consulte inainte de a-si prezenta publicului o noua compozitie. Dupa anul 1860 ...

Bibliografie:

"LUMEA COMPOZITORULUI", PG. 90, ATLANTIS - VERLAG, 1959

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte privind reperele cronologice si stilistice in creatia muzicala
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
33 pagini
Imagini extrase:
42 imagini
Nr cuvinte:
11 718 cuvinte
Nr caractere:
59 892 caractere
Marime:
500.30KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Artă
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Artă
Sus!