Studiul asupra tehnologiilor și proceselor fotografice în poligrafie

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CONSIDERATII GENERALE PRIVIND FUNDAMENTELE PROCESULUI FOTOGRAFIC
2 GENERALITATI DESPRE LUMINA. MARIMI SI UNITATI FOTOMETRICE
2.1 GENERALITATI DESPRE LUMINA
2.2 MARIMI SI UNITATI FOTOMETRICE
3 PROCESUL DE FORMARE AL IMAGINII OPTICE PRIN LENTILE
4 FORMAREA IMAGINII PRIN OBIECTIVUL APARATULUI DE FOTOGRAFIAT MECANIC
4.1 ELEMENTELE CONSTRUCTIVE ALE APARATULUI DE FOTOGRAFIAT
4.1.1 DISTANTA FOCALA
4.1.2 LUMINOZITATEA OBIECTIVULUI. DIAFRAGMA
4.1.3 PUTEREA DE SEPARARE
4.2 FORMAREA IMAGINII PRIN OBIECTIVUL APARATULUI DE FOTOGRAFIAT MECANIC (CU FILM)
5 FOTOREPRODUCEREA
5.1 APARATE DE FOTROREPRODUCERE. GENERALITATI SI CLASIFICARE
5.2 APARATE DE MARIT
6 SURSE DE LUMINA
6.1 ILUMINAREA OBIECTULUI IN TIMPUL FOTOGRAFIERII
6.2 ELEMENTELE LUMINII FORMATE IN TIMPUL ILUMINARII OBIECTULUI
7 MATERIALE FOTOGRAFICE
7.1 CLASIFICAREA MATERIALELOR FOTOGRAFICE
7.2 MATERIALE FOTOGRAFICE UTILIZATE IN POLIGRAFIE
7.2.1 HARTIA FOTOGRAFICA
7.2.2 PLACILE CU COLODIU
8 STRUCTURA FILMELOR FOTOTEHNICE UTILIZATE IN DOMENIUL POLIGRAFIC
8.1 STRUCTURA FILMELOR FOTOTEHNICE UTILIZATE IN DOMENIUL POLIGRAFIC
8.2 OBTINEREA IMAGINILOR COLORE PE MATERIALE CU STRATURI SUPRAPUSE. STRUCTURA MATERIALULUI FOTOGRAFIC CU STRATURI SUPRAPUSE DE EMULSII
8.3 CARACTERISTICILE SENSITOMETRICE ALE FILMELOR IN CULORI
9 MECANISMUL FORMARII IMAGINII LATENTE
9.1 NOTIUNI DE FOTOCHIMIE
9.2 MECANISMUL FORMARII IMAGINII LATENTE
10 OBTINEREA IMAGINII FOTOGRAFICE
10.1 DEVELOPAREA IMAGINII FOTOGRAFICE
10.1.1 COMPOZITIA REVELATORILOR
10.1.2 FACTORI CARE INFLUIENTEAZA VITEZA DE DEVELOPARE
10.2 FIXAREA IMAGINII FOTOGRAFICE
10.2.1 COMPOZITIA SOLUTIILOR DE FIXARE
10.3 RECUPERAREA ARGINTULUI DIN SOLUTIILE DE FIXARE
10.4 SPALAREA SI USCAREA MATERIALELOR FOTOGRAFICE
11 NOTIUNI DE SENSITOMETRIE. EFECTUL FOTOGRAFIC AL LUMINII
11.1 TRASAREA CURBEI CARACTERISTICE
11.2 PRINCIPALELE PROPRIETATI ALE MATERIALELOR FOTOGRAFICE (MARIMI DEDUSE DIN CURBA CARACTERISTICA)
12 ORIGINALE PENTRU FOTOREPRODUCERE
12.1 CLASIFICAREA ORIGINALELOR PENTRU FOTOREPRODUCERE
12.2 FOTOREPRODUCEREA ORIGINALELOR MONOCROME LINIARE
12.3 FOTOREPRODUCEREA ORIGINALELOR MONOCROME, IN SEMITONURI
12.4 FOTOREPRODUCEREA ORIGINALELOR POLICROME
13 PUNCTELE DE RASTER. NOTIUNI GENERALE
13.1 RASTERUL DE PROIECTIE
13.2 RASTERUL DE CONTACT
14 FOTOGRAFIA DIGITALA
14.1 APARATE DIGITALE DE FOTOGRAFIAT
14.2 PROCESUL DE EXPUNERE DIGITAL
14.3 SISTEME DE STOCARE A IMAGINII LA APARATELE DIGITALE DE FOTOGRAFIAT
14.4 COMPRESIA IMAGINILOR DIGITALE
14.5 PARTICULARITATI SPECIFICE ALE APARATELOR DE FOTOGRAFIAT DIGITALE SI CELOR MECANICE
15 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Fotografia reusita rezulta din interventia fotografului asupra elementelor compozitiei lumina, culoare., pana la realizarea armoniei. Arta fotografica poate fi deprinsa lucrand, studiind, imitand, examinand critic, daca se poate impreuna cu cineva cu experienta. Formarea gustului prin educatie artistica va accelera procesul. Astfel regulile si principiile estetice ale fotografiei se vor fixa destul de repede. Nu prezinta ceva nou pentru noi toti faptul ca, din cele mai vechi timpuri omenirea incerca sa transmita printr-o modalitate sau alta ideile, gandurile generatiilor viitoare. La inceput tainele dobandirii focului si a hranei se transmiteau verbal din tata in fiu. Mai tarziu, informatia avea sa se transmita prin intermediul figurilor rupestre de pe peretii pesterilor a+' prin imaginile expuse pe cojile copacilor a+' pe tablitele din lut a+' pe papirus, etc.

Obiectivul tinand de tendinta spre perfectiune, cea ce a generat aparitia descoperirilor si elaborarea solutiilor noi. Cum se produc descoperirile? Cu referinta catre aceasta, au fost inaintate mai multe ipoteze, cea mai raspandita bazandu-se pe ideia conform careia majoritatea descoperirilor au la baza elementul intamplarii Newton si marul cazator, Arhimede si cada cu apa si altele. Multe din descoperiri erau cunoscute cu mult inainte de demonstrarea si confirmarea lor teoretica. Odata cu extragerea minereurilor oamenii au si inceput sa-si faureasca unelte de munca ce erau mesterite din minereu crud si nu demonstrau durabilitate.

Insa odata. sa ne imaginam o poiana inconjurata de paduri. Doua legiuni se intalnesc pe campul de lupta. Dueleaza doi ostasi. Dupa cateva incrucisari de sabie arma unuia se rupe, iar a altuia se incovoaie. Lupta se opreste si ostasul cu palosul rupt merge la un ferar pentru a-si face a noua arma. Ferarul ia de pe nicovala un palos inrosit si-l inmana ostasului in asteptare. Dar timpul nu asteapta si ostasul alearga la rau pentru a raci metalul. Palosul in apa nu numai ca se raceste dar si se inegreste. Palosul nou s-a dovedit a fi mai rezistent, si minune, luptatorul invinge lupta, alearga apoi la ferar sa-l multumeasca. Ferarul intelege atunci, ca metalul la racire in apa se caleste. Desigur, aceasta istorioara nu este altceva decat o scena imaginara si se pot alcatui o multitudine de astfel de istorioare, atribuindu-le diferitor descoperiri.

Acum sa urmarim imaginabil calea evaluarii proceselor fotografice ceea ce este mai facil sursele bibliografice vechi detin astfel de date [9]. Filozoful Aristotel in anul 350 i. e. n. a descris urmatorul fenomen: intr-o zi insorita razele solare strecurandu-se prin orificiile perdelei deseneaza pe peretele camerei conturul obiectelor din fata ferestrei. Cu cat mai mare este distanta de la fereastra la perete cu atat conturul obiectului este mai mare [1]. Acest fenomen a fost observat si de un sir de cercetatori si pictori care utilizau/experimentau procedeul dat in desen. Mai tirziu acest principiu a fost descris ...

Bibliografie:

A. CONSTANTIN, P. STANESCU - "MATERIALE POLIGRAFICE", BUCURESTI, 1965

M. NICOLAIE, A. CERBU - "CHIMIA PROCESELOR FOTOGRAFICE", BUCURESTI, 1965

S. ALBAIU, N. STANICA - "UTILAJUL SI TEHNOLOGIA POLIGRAFICA", BUCURESTI, 1978

JULIE ADAIR KING - "FOTOGRAFIA DIGITALA PENTRU AMICI" - ED. TEHNICA, 2001

REVISTA "POLIGRAFIA 3- 1989"

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiul asupra tehnologiilor si proceselor fotografice in poligrafie
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
80 pagini
Imagini extrase:
96 imagini
Nr cuvinte:
22 224 cuvinte
Nr caractere:
122 932 caractere
Marime:
3.71MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Alte domenii
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Alte domenii
Sus!