Studiu privind transportul gazelor naturale și petroliere

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 GAZELE NATURALE SI GAZELE PETROLIERE (DE SONDA)
2.1 ASPECTE GENERALE
2.2 REZERVELE, PRODUVTIA SI CONSUMUL DE GAZE NATURALE PE PLAN MONDIAL
2.3 GAZELE PETROLIERE
2.4 GAZELE LICHEFIATE TRANSPORTATE PE MARE
3 NAVE SPECIALIZATE PENTRU TRANSPORTUL GAZELOR LICHEFIATE
3.1 TIPUL DE NAVE PENTRU TRANSPORTUL GAZELOR PE MARE
3.2 TIPURI DE CARGOTANCURI
3.3 ECHIPAMENTE SPECIFICE
4 PREGATIREA PENTRU INCARCARE SI INCARCAREA GAZELOR LICHEFIATE
4.1 PREGATIREA PENTRU TRANSFERUL MARFII
4.2 PERGATIREA PENTRU INCARCAREA MARFII
4.3 DESCARCAREA MARFII
4.4 DEBALASTAREA NAVEI
4.5 ALTE MASURI. TERMINAREA INCARCARII
4.6 CALCULUL CANTITATII DE MARFA
5 MARSUL CU NAVA INCARCATA
5.1 CONDITIONAREA MARFII
5.2 RELICHIFIEREA SI CONTROLUL EVAPORARII
5.3 PREGATIREA PENTRU DESCARCARE SI DESCARCAREA MARFII
5.4 METODA DE DESCARCARE
5.5 INCEPEREA DESCARCARII
5.6 STIPUIREA MARFII
5.7 PURJAREA TANCULUI
5.8 SPALAREA CU APA DUPA TRANSFERUL DE AMONIAC
5.9 OPERATIUNEA DE GAS - FREE
5.10 VENTILAREA PE MARE SI IN PORT
5.11 LUAREA PROBELOR DE MARFA
5.12 PUNEREA SUB AER
5.13 INSPECTIA CARGOTANCURILOR
6 SISTEME DE MENTINERE SI DE CONTROL
6.1 POMPELE DE INCARCARE
6.2 SUPAPELE DE SIGURANTA
6.3 CONDUCTELE DE TRANSPORT MARFA
6.4 INSTALATII DE PREVENIRE SI DE CONTROL
6.5 PROCEDURI IN CAZ DE URGENTA
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE
9 CUPRINS

Extras din licența:

Prin denumirea generala de gaze naturale se defineste in general gazul metan deoarece metanul reprezinta un procent ridicat de cca. 70-99 % din totalul gazelor naturale care se gasesc in zonele potential exploatabile. Celelalte hidrocarburi care se gasesc alaturi de metan, si care sunt numite si gaze asociate sunt in majoritate formate din etan, propan, si butan. Alte componente care se afla in amestec cu metannul sunt azotul, bioxidul de carbon, hidrogenul sulfurat, heliul, argonul, si alte gaze inerte. Gazul natural se afla acumulat in zacaminte similare celor petroliere, cantitati mici gasindu-se asociate cu petrolul si cu carbunele. In general zacamintele sunt independente, putand avea, dupa originea geologica, urmatoarea provenienta: degradarea biochimmica a materiei organice din rocile sedimentare, de mica adancime, si care dateaza in general din ere geologice recente, sau au provenit prin degradarea chimica a reziduurilor organice din rocile profunde si vechi, procese ce constituie originea celei mai mari parti a gazului metan. Din aceasta ultima categorie fac parte zacamintele din Marea Nordului, Olanda, Romania, etc.

Compozitia gazelor naturale depinde ingeneral de trei factori, si anume: conditiile de temperatura si de presiune ale zacamantului, structura geologica a zonei de extractie si gradul de saturatie la temperatura de iesire din zacamant. In general zacamintele de gaze naturale se pot imparti in functie de compozitie in doua mari categorii si anume: gaze neasociate sau uscate care contin in special metan in proportie de 99, 9 %, si gaze asociate care pe langa metan au un continut de hidrocarburi care poate varia in limite foarte largi intre 1-60 %. Hidrocarburile superioare C2-C4 sunt separate chiar la iesirea din zacamantul respectiv deoarece la presiunea de transport s-ar lichefia si ar produce perturbatii in timpul transptortului prin conducte. In ceeace priveste alti componenti, prezinta importanta conpusii cu sulf care sunt cei mai nedoriti deoarece in procesele de prelucrare inhibeaza catalizatorii si produuc substante toxice si corozive, cceace impune inlaturarea lor inainte de utilizarea gazelor in procesele tehnologice. Compusii inerti sunt nepoluanti dar conduc la diminuarea potentialului caloric sau tehnologic. Din aceasta categorie heliul prezinta un interes economic deosebit deorece are o gama din ce in ce mai larga de utilizari si pana in prezent constituie singura sursa de preparare industriala. In functie de natura si numarul componentilor asociati cu metanul din zacamintele naturale, gazul brut este supus unor procese variate de separare, purificare si prelucrare.

De remarcat este faptul ca, in conceptia moderna a valorificarii complexe a componentelor din gazul natural se consideraca se pot valorifica tehnologic integral toate aceste componnente, iar eficienta economica a utilizarii acestei pretioase materii prime depinde in special de randamentul cu care se transforma ...

Bibliografie:

BEZIRIS A. , BAMBOI GHE. - "TRANSPORTUL MARITIM" - VOL. II, EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1988

FLORESCU M. - "RESURSELE MONDIALE SI LIMITELE LOR" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1975

MAIER V. - "MECANICA SI CONSTRUCTIA NAVEI" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1989

OROVEANU T. , STAN AL. , TALLE V. - "TRANSPORTUL PETROLULUI" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1985

PARAUSANU V. , MUSCA G. , COROBEA M. - "ECONOMIA HIDROCARBURILOR" - EDITURASTIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI 1980

PANAITESCU V. , PANAITESCU M. , STANESCU L. - "NAVE SI INSTALATII PENTRU TRANSPORTUL GAZELOR PETROLIERE LICHEFIATE" - EDITURA SAGUNA, CONSTANTA, 2000

POPA D. - ""NAVE PENTRU TRANSPORTUL GAZELOR LICHEFIATE" - BULETINUL TEHNIC R. N. R. , NR. 2 SI 3, 1986

TOACA I. - "EXPLOATAREA NAVELOR TRANSPORTOARE DE GAZE LICHFIATE" - EDITURA EX. PONTO, CONSTANTA, 2001

CONVENTIA INTERNATIONALA PENTRU OCROTIREA VIETII UMANE PE MARE, 1994

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind transportul gazelor naturale si petroliere
    • Anexe
      • Poze
        • fig 2.JPG
        • fig 3.JPG
        • fig 6.JPG
        • fig 7.6.JPG
        • fig4.JPG
        • fig5.JPG
        • fig8.JPG
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, jpg
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
10 fisiere
Pagini (total):
76 pagini
Imagini extrase:
81 imagini
Nr cuvinte:
22 784 cuvinte
Nr caractere:
134 410 caractere
Marime:
2.96MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Alte domenii
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Alte domenii
Sus!