Studiu privind proiectarea optimală a unui sistem eterogen, mecanic și pneumatic

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 SISTEMUL DE AMBREIERE
2.1 SITUATIA ACTUALA
2.2 PROIECTAREA OPTIMALA
2.3 REZULTATELE OPTIMIZARII
2.4 COMPARAREA VALORILOR MASELOR SI MOMENTELOR DE INERTIE
3 SISTEMUL DE FRANARE
3.1 SITUATIA ACTUALA
3.2 PROIECTAREA OPTIMALA
3.3 REZULTATELE OPTIMIZARII
3.4 PREZENTAREA REZULTATELOR DETALIATE ALE OPTIMIZARII
3.5 COMPARAREA GRAFICA A VARIANTELOR SISTEMULUI DE FRANARE
4 CONCLUZII SI CONTRIBUTII
5 BIBLIOGRAFIE
6 LISTA FIGURILOR
7 LISTA TABELELOR
8 OPIS

Extras din licența:

Metoda folosita pentru optimizare este cea a algoritmilor genetici. Acest lucru presupune definirea unei functii obiectiv, a unor variabile care sa descrie complet si unic sistemul in cauza si a unui set de restrictii, care pot fi de ordin geometric sau de rezistenta a materialelor, in urma carora sa fie eliminate solutiile nefavorabile.

Programul folosit pentru optimizare (Genetikos) este conceput in cadrul Centrului de Consultanta si Proiectare Optimala de la catedra de Organe de Masini si ruleaza sub C Builder 6. Auxiliar pentru modelarea matematica a sistemului s-a folosit programul MathCAD, iar pentru modelarea virtuala, geometrica a sistemului s-a folosit programul Solid Works.

Pentru sistemul de actionare problema de optimizare este constituita din functia obiectiv masa, insotita de 15 restrictii: 8 de natura geometrica, 4 legate de rezistenta materialelor, 3 legata de buna functionare a sistemului.

Programul de optimizare este complet si coerent descris de 12 variabile (gene). Rezultatul obtinut in urma optimizarii este scaderea in greutate a sistemului cu o tona ceea ce reprezinta 11 % din masa initiala, in conditia in care momentul de inertie nu numai ca s-a pastrat, ba chiar a crescut cu 1 %. In cazul sistemului de franare functia obiectiv este tot de ordin gabaritic, ea fiind volumul coroanei rotii de frana.

Si pentru aceasta avem definite tot 12 variabile, dar de data aceasta numarul restrictiilor sub care este supus sistemul, este in numar de 22: 16 de natura geometrica si 6 legate de rezistenta materialelor. Rezultatul obtinut in urma optimizarii este scaderea fortei de actionare a franei cu 14 kN, ceea ce reprezinta 48 % din forta initiala.

Acestea, in conditiile in care volumul coroanei rotii de frana a scazut cu 19 %, iar volumul general a crescut doar cu un procent.

Optimizarea cu algoritmi genetici s-a dovedit a fi un real succes, putand obtine solutii si variatii de-a dreptul spectaculoase si cat se poate de viabile.

ENGLISH SUMMARY The purpose of this project is the redesigning of two heterogeneous systems (pneumatical and mechanical system): - the entrainment system (fly-wheel + clutch) - the brake system both parts from the same mechanical system of a maxi-pres. The method used for optimization is that of genetics algorithms. This means that we have to define an objective function, a variable witch have to describe completely and unique the system in question and in the end, some constraints, that may be geometrical or connected to strength of material. These last ones are needed to eliminate unwanted solutions.

The software Genetikos used in the optimization process belongs to Optimal Design and Consulting Center of the Department of Machine Elements and Tribology, and it s working under C Builder 6. In addition, for the mathematical model we used MathCAD and for virtual and geometrical design we used Solid Works.

For the driving system, the optimization program encompasses the objective function i. e. mass, as well as 15 ...

Bibliografie:

BEJAN M - REZISTENTA MATERIALELOR. VOL. I. EDITURA MEGA, CLUJ - NAPOCA, 2004.

CHISIU AL. , S. A. - ORGANE DE MASINI. CURS, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1981.

DRAGHICI I. , S. A - ORGANE DE MASINI. PROBLEME, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1980.

GHINDOVEAN D - SISTEMUL DE ANTRENARE SI FRANARE LA MAXI - PRESA. PROIECT DE DIPLOMA, CLUJ - NAPOCA, 2003.

HULPE GH. S. A - DESEN INDUSTRIAL. LITO. I. P. C. N. , 1980.

ISPAS V. , S. A - MECANICA. CURS. EDITURA DACIA, CLUJ - NAPOCA, 1997.

MOLDOVAN V - CALCULUL SI CONSTRUCTIA PRESELOR. EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1975.

SEGALL H - MASINI DE RIDICAT SI TRANSPORTAT PENTRU CONSTRUCTII. EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1966.

SEGALL H. , S. A - MASINI DE RIDICAT SI TRANSPORTAT. EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1960.

SPIVACOVSKI C - MASINI DE RIDICAT SI TRANSPORTAT. COMBINATUL POLIGRAFIC CASA SCANTEII L. V. STALIN, BUCURESTI, 1953.

TUDOSE L. , POP D - PROIECTARE OPTIMALA CU ALGORITMI GENETICI. EDITURA MEDIAMIRA, CLUJ - NAPOCA, 2002.

TUDOSE L. , S. A. - OPTIMAL DESIGN WITH GENETIC ALGORITHMS OF A SINGLE - DISK CLUTCH. TECHNICAL UNIVERSITY OF CLUJ - NAPOCA

COLECTIA DE STANDARDE DIN

COLECTIA DE STANDARDE ISO

CATALOG V - RING SKF

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind proiectarea optimala a unui sistem eterogen, mecanic si pneumatic
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
74 pagini
Imagini extrase:
61 imagini
Nr cuvinte:
11 463 cuvinte
Nr caractere:
67 223 caractere
Marime:
3.67MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Alte domenii
Predat:
la facultate din Cluj-Napoca
Materie:
Alte domenii
Sus!