Studiu privind motivația și satisfacția muncii angajaților dintr-o firmă de servicii

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Introducere5
Lista tabelelor si a figurilor7
Capitolul 1. Motivatia si satisfactia angajatilor in managementul resurselor umane9
1.1.Motivatia angajatilor ca reper managerial9
1.1.1 Consideratii generale privind motivatia angajatilor9
1.1.2 Factorii motivationali10
1.1.3 Forme ale motivatiei in munca11
1.1.4 Dimensiuni ale motivatiei13
1.1.5 Modalitati alternative sau complementare de motivatie15
1.2 Satisfactia in munca16
1.2.1 Abordarea conceptului de satisfactie16
1.2.2 Dimensiuni ale satisfactiei profesionale18
1.2.3 Satisfactia in munca si performanta19
1.2.4 Modalitati de crestere a satisfactiei muncii20
1.3 Relatia dintre motivatie si satisfactie20
Capitolul 2. Teorii privind motivatia si satisfactia angajatilor22
2.1 Teorii de continut22
2.1.1 Teoria ierarhiei nevoilor23
2.1.2 Teoria achizitiei succeselor25
2.1.3 Teoria ERG26
2.1.4 Teoria X si teoria Y28
2.1.5 Teoria factorilor duali29
2.2 Teorii de proces ale motivatiei30
2.3.1 Teoria performantelor asteptate (Victor Vroom)30
2.3.2 Teoria echitatii (Adams)32
2.3 Teorii de consolidare33
2.3.1 Teoria conditionarii operante33
2.4 Integrarea teoriilor motivatiei - satisfactia in munca35
Capitolul 3. Primaria municipiului Botosani: descriere si functionalitate37
3.1 Aspecte privind organizarea Primariei Municipiului Botosani37
3.2 Strategii privind resursele umane40
3.3 Structura organizatorica a Primariei Municipiului Botosani43
3.3.1 Sistemul de management. Activitati desfasurate de Departamentul Resurse Umane44
3.3.2 Functionarii publici si personalul contractual din Primaria municipiului Botosani45
Capitolul 4. Metode moderne de motivare folosite in Primaria Municipiului Botosani46
4.1. Metode moderne de motivare prin recompensare pe baza de competente46
4.2. Metode moderne de motivare prin recompensare pe baza de performante49
Capitolul 5. Studiu de caz privind motivatia si satisfactia angajatilor din cadrul Primariei Municipiului Botosani53
5.1 Metodologia cercetarii53
5.2 Obiective53
5.3 Ipoteze53
5.4 Instrumentul folosit53
5.5 Alegerea esantionului54
5.6 Desfasurarea efectiva a cercetarii55
5.7 Rezultatele obtinute55
Concluzii65
Bibliografie:66
Anexe 70

Extras din licența:

Multi oameni trec prin viata fara sa-si descopere "adevarata chemare", fara a fi constienti de ceea ce au nevoie pentru a fi motivati. Acestia isi abandoneaza prea repede visele in fata greutatilor vietii, modelandu-si comportamentul dupa regulile prestabilite de societate, de familie si de alte institutii. insa, cel mai bun mod de a obtine rezultatele dorite de la o persoana este sa o faci sa creada in fortele proprii.

Felul cum reuseste o persoana sa motiveze poate fi un factor decisiv in toate domeniile. De exemplu, asa cum un student poate fi motivat de modul de predare a unui profesor, asa si un muncitor este impulsionat de managerul sau. Acesta este unul din motivele pentru care am ales sa tratez aceasta tema.

Studierea motivatiei si satisfactiei mi-a atras atentia inca din primul an de facultate, lucru care m-a facut sa imi doresc sa aprofundez aceste cunostinte. Consider ca o cercetare asupra motivatiei si satisfactiei personalului unei institutii publice este de mare folos, poate chiar indispensabila oricarui manager care doreste sa aiba o eficienta maxima a firmei sale.

Prezenta lucrare este formata din doua parti: partea teoretica si partea practica. Partea teoretica cuprinde doua capitole. in primul capitol, se urmareste definirea conceptelor "motivatie" si "satisfactie" prezentarea rolului, a caracteristicilor esentiale, a dimensiunilor, a formelor, a factorilor si a componentelor motivatiei si satisfactiei. Cel de-al doilea capitol din partea teoretica este o sinteza a celor mai cunoscute teorii motivationale: de continut, de proces si de consolidare.

Urmatoarele doua capitole fac parte din partea practica si prezinta descrierea si functionaliataea Primariei Municipiului Botosani si urmatorul capitol abordeaza tema recompensarii (recompensarea pe baza de competente si cea pe baza de performante) in Primaria Municipiului Botosani.

Ultimul capitol este o analiza a gradului de motivatie si satisfactie a angajatilor din cadrul Primariei din Municipiul Botosani.

De-a lungul timpului, diversele abordari pentru intelegerea motivatiei vizeaza diferite puncte de vedere, fiecare teorie explicand comportamentul uman in organizatii. Conform acestora, conducerea resurselor umane ale unei firme depinde de puterea de a capta energia creatoare si productiva, si de gradul de influentare a performantelor angajatilor.

Managerii sunt in permanenta preocupati de modul in care isi pot motiva angajatii sa lucreze mai bine, insa decizia de schimbare apartine pana la urma persoanei al carui comportament incearca sa il modifice conducerea. Motivarea este deci un proces care se desfasoara in interiorul unei persoane. in incercarea managerilor de a influenta aceasta stare interioara, cea mai potrivita abordare este sa creeze mediul ideal in care fiecare angajat sa se simta motivat si atunci productivitatea, eficienta si performantele lui vor fi maxime.

Aproape in toate lucrarile de specialitate se apreciaza ca managementul are urmatoarele functii: previziunea, organizarea, coordonarea, antrenarea si control-reglarea. in cadrul procesului de management, ele trebuiesc vazute ca un intreg, dar in acelasi timp fiecare dintre ele prezinta importanta sa si modalitatile proprii de manifestare. Functia de antrenare prezinta o complexitate deosebita dupa cum apreciaza si Robert B. Reich, ca intr-o institutie cele mai importante bunuri sunt oamenii ingeniosi si talentati. in cadrul acestei functii, motivatia joaca un rol fundamental, deoarece performantele angajatilor pot fi evaluate in functie de cat de bine stiu managerii sa motiveze.

Capitolul 1

Motivatia si satisfactia angajatilor in managementul resurselor umane

1.1Motivatia angajatilor ca reper managerial

1.1.1.Consideratii generale privind motivatia angajatilor

Managementul, ca stiinta, a inceput sa se contureze recent, ca raspuns la necesitatile impuse de dezvoltarea economiei si presiunile sociale generate de stadiul evolutiei relatiilor de munca.

Derivat din latinescul "movere", care inseamna miscare sau a pune in miscare. Pentru a pune lucrurile ,,in miscare", orice manager trebuie mai intai sa inteleaga ce anume ii determina

Bibliografie:

1.Alexescu, I. (1998), Munca si protectie sociala. Managementul resurselor umane, Editura Almarom, Ramnicu Valcea.

2.Amadieu, J.F., Igalens J., Rojot, J., Sire, B. (1999), Gestion des ressources humaines, in Encyclopedie de la gestion et du management EGM, sous la direction de Robert Le Duff, Edition Dalloz, Paris.

3.Amblard, H. (1988), Management des ressources humanies, Eyrolles, Paris.

4.Armstrong, M. (2001) , A Handbook of Human Resource Management Practice, 8th ed., Kogan Page Limites, London, versiunea romaneasca: Managementul resurselor umane - manual de practica, Ed. CODECS, Bucuresti, 2003.

5.Androniceanu, A. (1998), Managementul schimbarilor. Valorificarea potetialului creativ al resurselor umane, Editura All Educational, Bucuresti.

6.Aubert, N. (2002), Diriger et motiver. Art et pratique du management, Editure D'Organisation, Paris.

7.Barker A., traducerea: Leca, I.C., Nataletu D.C. (2005), Cum sa devii un sef mai bun, Editura ALL Beck, Bucuresti.

8.Bedrule-Grigoruta, M.V. (2007), Managementul serviciilor publice, Editura Tehnopress, Iasi.

9.Bergeron P. (2001), La gestion dynamique. Concepts, methods et applications, 3e edition, Gaetan Morin Editeur, Quebec.

10.Bogathy, Z. (2007), Manual de tehnici si metode in Psihologia Muncii si organizationala, Editura POLIROM, Bucuresti.

11.Burloi, P. (1997), Managementul resurselor umane, Editura Lumina Lex, Bucuresti.

12.Certo, S. (1997), Modern Management, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.

13.Ciobanu, I., Coste, V., Iftimescu, A., Nica, C. P., Sasu, C. (1994), Managementul firmei, Editura Condor Chisinau.

14.Chisu, V.A. (2002), Manualul specialistului in resurse umane, Casa de Editura IRECSON, Bucuresti.

15.Constantin, T., Constantin A.S. (2002), Managementul resurselor umane: ghid practic si instrumente pentru responsabilii de resurse umane si manageri, Editura Institutul European, Iasi.

16.Constantinescu, D.A., Dobren, M., Nita, S.,Nita, A. (1999), Managementul resurselor umane, Tiparit la Semie`94 , Bucuresti.

17.Crainer, S. (2002), 75 dintre cele mai bune decizii manageriale luate vreodata si 21 dintre cele mai proaste, traducere de Violeta Limona, Editura TEORA, Bucuresti.

18.Drucker, P.F. (1998), Peter Drucker on the Profession of Management, Harvard Business School Press, versiunea romaneasca: Criste, D., Despre profesia de manager, Ed. Meteor Press, Bucuresti.

Observații:

Lucrarea a fost sustinuta in cadrul UAIC, Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, Iasi

Nota 9

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind motivatia si satisfactia muncii angajatilor dintr-o firma de servicii
    • Cuprins.doc
    • FINAL FINAL FINAL capitolu 1 1 final.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
6.5/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
72 pagini
Imagini extrase:
72 imagini
Nr cuvinte:
21 666 cuvinte
Nr caractere:
120 177 caractere
Marime:
489.24KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Alte domenii
Tag-uri:
firma, servicii, angajati
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Materie:
Alte domenii
Profesorului:
Bedrule Viorica
Sus!