Studiu privind influenta vantului asupra elementelor de navigatie

Previzualizare licenta:

Cuprins licenta:

1 INTRODUCERE
2 INFLUENTA VANTULUI ASUPRA ELEMENTELOR DE NAVIGATIE
2.1 ACTIUNEA VANTULUI ASUPRA ZBORULUI AERONAVELOR
2.2 DERIVA SI CORECTIA DE DERIVA
2.2.1 VARIATIA DERIVEI
2.3 TRIUNGHIUL DE NAVIGATIE AL VITEZELOR
2.4 CONTROLUL ZBORULUI IN DIRECTIE
2.4.1 COMPONENTELE LONGITUDINALE SI TRANSVERSALE ALE VANTULUI
3 MIJLOACE MODERNE DE LA BORDUL AERONAVELOR CAPABILE SA DETERMINE INFLUENTA VINTULUI ASUPRA ELEMENTELOR ZBORULUI
3.1 NAVIGATIA RADIOELECTRONICA
3.2 RADARUL OMNIDIRECTIONAL VOR
3.2.1 GENERALITATI
3.2.2 DETERMINAREA CU AJUTORUL RADIOFARULUI VOR A INFLUENTEI VANTULUI ASUPRA ZBORULUI
3.3 SISTEMUL DE APROPIERE LA ATERIZARE ILS
3.3.1 GENERALITATI
3.3.2 DETERMINAREA INFLUENTEI VANTULUI CU AJUTORUL SISTEMULUI ILS
3.4 RADARUL PANORAMIC DE BORD
3.4.1 GENERALITATI
3.4.2 DETERMINAREA DERIVEI CU AJUTORUL RADARULUI PANORAMIC DE BORD
3.4.2.1 DETERMINAREA DERIVEI PRIN DOUA POZITII ALE AVIONULUI
3.4.2.2 DETERMINAREA DERIVEI DUPA DEPLASAREA RADIALA A REPERELOR
3.4.2.3 DETERMINAREA DERIVEI PRIN VIZAREA SI URMARIREA UNUI REPER OARECARE
3.5 RADARUL DE BORD BAZAT PE EFECTUL DOPPLER
3.5.1 GENERALITATI
3.5.2 UTILIZAREA RADARULUI PANORAMIC PE BAZA EFECTULUI DOPPLER PENTRU DETERMINARE DERIVEI
3.6 UTILIZAREA HUD IN DETERMINAREA INFLUENTEI VANTULUI
3.6.1 GENERALITATI
3.6.2 DETERMINAREA INFLUENTEI VANTULUI FOLOSIND HUD-UL
4 UTILIZAREA INFORMATIILOR IN EXECUTAREA ZBORURILOR
4.1 ZBORUL DE INDEPARTARE SI APROPIERE DUPA RADIOFARUL OMNIDIRECTIONAL VOR
4.1.1 ZBORUL DE INDEPARTARE DE LA RADIOFARUL VOR
4.1.2 ZBORUL DE APROPIERE DE RADIOFARUL VOR
4.2 EFECTUAREA PROCEDURII DE APROPIERE DUPA SISTEMUL ILS
4.2.1 ZBORUL IN SECTORUL RADIOFARULUI DE DIRECTIE
4.2.2 ZBORUL IN SECTORUL RADIOFARULUI DE PANTA
4.3 NECESITATEA REALIZARII UNEI PREGATIRI PRELIMINARE MODERNE FOLOSIND CALCULATORUL
5 CONCLUZII

Extras din licenta:

Odata cu dezvoltarea aviatiei, atat civile cat si militare in toate statele, s-a dezvoltat si traficul aerian. De asemenea, s-a impus necesitatea executarii misiunilor de zbor in orice conditii meteorologice, ziua si noaptea, in orice anotimp. Normal, creste necesitatea asigurarii de navigatie a acestor, creste pretentia de exactitate si corectitudine a fiecarei iesiri. Pentru a realiza acest deziderat in conditiile in care se pune accent pe micsorarea numarului membrilor din echipaj, pilotii au nevoie de o mare precizie in determinarea elementelor de navigatie.

Concluzionand, se poate afirma ca precizia determinarii elementelor de navigatie aeriana este absolut necesara, ea fiind impusa de: Cresterea continua a traficului aerian pe caile aeriene interne si internationale, in zonele terminale si de aerodrom, precum si in spatiul aerian necontrolat; Viteza de croaziera a avioanelor militare si civile care a depasit clasicul etalon - viteza sunetului; Necesitatea de a asigura aterizarea si decolarea aeronavelor in deplina siguranta, chiar si in conditii de vizibilitate si plafon de zero metrii; Asigurarea cu maxima rapiditate si suficienta exactitate a elementelor de navigatie se poate realiza prin utilizarea mijloacelor de radionavigatie. Aceste mijloace reprezinta, de fapt, aparate sau sisteme de aparate radio-electronice, amplasate la sol sau la bordul aeronavelor, si au rolul de a determina automat sau de a usura determinarea unor elemente de navigatie radioelectronica.

Diferenta distantelor de la un punct de la sol pana la alte doua puncte; Pozitia unui punct de la sol fata de aeronava; Determinarea influentei vantului asupra elementelor de navigatie, etc.

In prezent exista o complexitate de mijloace si sisteme de radionavigatie, proiectate si construite de diverse firme.

Lucrarea de fata se ocupa de prezentarea si exemplificarea modului de utilizare a acestor mijloace in timpul zborului pentru determinarea influentei vantului asupra elementelor de navigatie.

De asemenea am considerat necesara prezentarea unei pregatiri preliminare in conditiile utilizarii unor mijloace de navigatie moderne.

Pilotul in cadrul acestei pregatiri, folosind toate elementele necesare in timpul zborului, isi reduce efortul pentru determinarea elementelor de navigatie si a influentei anumitor factori asupra acestuia. Toate acestea fiind rezolvate, pilotului i se permite utilizarea cat mai precisa a mijloacelor de navigatie si executarea unui zbor in cele mai bune conditii.

In prezent exista o complexitate de mijloace si sisteme de radionavigatie, proiectate si construite de diverse firme.

Acestea sunt cunoscute si utilizate in intreaga lume, si sunt omologate de Comisia Federatiei Internationale de Aviatie (C. F. I. A) si sunt trecute in normele si recomandarile O. A C. I. CAPITOLUL 1 INFLUENTA VANTULUI ASUPRA ELEMENTELOR DE NAVIGATIE Actiunea vantului asupra zborului aeronavelor Notiunea de vant se foloseste pentru orice deplasare a masei de aer in special cand ...

Download licenta

Primești licenta în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
54 pagini
Imagini extrase:
50 imagini
Nr cuvinte:
14 998 cuvinte
Nr caractere:
82 391 caractere
Marime:
502.08 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licenta
Domeniu:
Alte domenii
Data publicare:
29.11.2009
Structură de fișiere:
  • Studiu privind influenta vantului asupra elementelor de navigatie
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Alte domenii

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Cu cateva decenii in urma, inainte ca avionul sau nava cosmica sasi faca aparitia, prin navigatie...
PROIECTAREA UNUI SUPORT SOFTWARE A MODULULUI DE INFORMARE PENTRU NAVIGATIE IN CADRUL...
Orice afacere incepe cu investitiile. Apoi se dezvolta tot prin intermediul acestora. Fiecare...
Originile navigatiei se pierd in negura timpurilor. Oamenii primitivi, in cautare de hrana si...
Omenirea este astazi mai convinsa ca oricand ca planeta noastra este in pericol. Motive...
Sus!