Odata cu dezvoltarea aviatiei, atat civile cat si militare in toate statele, s-a dezvoltat si traficul aerian. De asemenea, s-a impus necesitatea executarii misiunilor de zbor in orice conditii meteorologice, ziua si noaptea, in orice anotimp. Normal, creste necesitatea asigurarii de navigatie a acestor, creste pretentia de exactitate si corectitudine a fiecarei iesiri. Pentru a realiza acest deziderat in conditiile in care se pune accent pe micsorarea numarului membrilor din echipaj, pilotii au nevoie de o mare precizie in determinarea elementelor de navigatie.
Concluzionand, se poate afirma ca precizia determinarii elementelor de navigatie aeriana este absolut necesara, ea fiind impusa de: Cresterea continua a traficului aerian pe caile aeriene interne si internationale, in zonele terminale si de aerodrom, precum si in spatiul aerian necontrolat; Viteza de croaziera a avioanelor militare si civile care a depasit clasicul etalon - viteza sunetului; Necesitatea de a asigura aterizarea si decolarea aeronavelor in deplina siguranta, chiar si in conditii de vizibilitate si plafon de zero metrii; Asigurarea cu maxima rapiditate si suficienta exactitate a elementelor de navigatie se poate realiza prin utilizarea mijloacelor de radionavigatie. Aceste mijloace reprezinta, de fapt, aparate sau sisteme de aparate radio-electronice, amplasate la sol sau la bordul aeronavelor, si au rolul de a determina automat sau de a usura determinarea unor elemente de navigatie radioelectronica.
Diferenta distantelor de la un punct de la sol pana la alte doua puncte; Pozitia unui punct de la sol fata de aeronava; Determinarea influentei vantului asupra elementelor de navigatie, etc.
In prezent exista o complexitate de mijloace si sisteme de radionavigatie, proiectate si construite de diverse firme.
Lucrarea de fata se ocupa de prezentarea si exemplificarea modului de utilizare a acestor mijloace in timpul zborului pentru determinarea influentei vantului asupra elementelor de navigatie.
De asemenea am considerat necesara prezentarea unei pregatiri preliminare in conditiile utilizarii unor mijloace de navigatie moderne.
Pilotul in cadrul acestei pregatiri, folosind toate elementele necesare in timpul zborului, isi reduce efortul pentru determinarea elementelor de navigatie si a influentei anumitor factori asupra acestuia. Toate acestea fiind rezolvate, pilotului i se permite utilizarea cat mai precisa a mijloacelor de navigatie si executarea unui zbor in cele mai bune conditii.
In prezent exista o complexitate de mijloace si sisteme de radionavigatie, proiectate si construite de diverse firme.
Acestea sunt cunoscute si utilizate in intreaga lume, si sunt omologate de Comisia Federatiei Internationale de Aviatie (C. F. I. A) si sunt trecute in normele si recomandarile O. A C. I. CAPITOLUL 1 INFLUENTA VANTULUI ASUPRA ELEMENTELOR DE NAVIGATIE Actiunea vantului asupra zborului aeronavelor Notiunea de vant se foloseste pentru orice deplasare a masei de aer in special cand ...
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.