Studiu privind drumul inițial pe hârtie de navigație

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 PROIECTAREA, STUDIUL SI TRASAREA DRUMULUI INITIAL PE HARTILE DE NAVIGATIE
2.1 PLANIFICAREA RUTEI DE MARS
3 STUDIUL GEOGRAFIC SI DE NAVIGATIE AL ZONEI
3.0.1 MAREA NEAGRA
3.0.2 STRAMTORILE BOSFOR - DARDANELE
3.0.3 MAREA MARMARA
3.0.4 MAREA MEDITERANA
3.0.5 STRAMTOAREA GIBRALTAR
3.0.6 OCEANUL ATLANTIC
3.1 DESCRIEREA PORTURILOR PRINCIPALE
3.1.1 PORTUL CONSTANTA
3.1.2 PORTUL REYKJAVIK
4 CONDITII HIDROMETEOROLOGICE SPECIFICE ZONELOR DE NAVIGATIE
4.1 FENOMENE FIZICO - GEOGRAFICE IN ZONELE DE NAVIGATIE, DESCRIEREA CURENTILOR MARINI, CURENTI DE MAREE, CONDITII METEOROLOGICE
4.2 CURENTII SI VANTURILE IN MAREA NEAGRA
4.3 CURENTII IN MAREA MEDITERANA
4.4 OCEANUL ATLANTIC DE NORD
5 PREGATIREA NAVEI PENTRUCALATORIE
5.1 EXECUTAREA CONTRACTULUI DE TRANSPORT MARITIM PREGATIREA NAVEI SI A MARFURILOR PENTRU INCARCARE
5.1.1 ANUNTUL DE SOSIRE A NAVEI IN PORT
5.1.2 LIBERA PRACTICA
5.1.3 NOTICE OF READINESS
5.1.4 CANCELING DATE
5.2 INCARCAREA SI STIVUIREA MARFURILOR PE NAVA
5.2.1 OBLIGATIILE ARMATORULUI
5.2.2 PLANUL DE INCARCARE (CARGO PLAN)
5.2.3 ORDINUL DE IMBARCO (MATES RECEIPT)
5.2.4 STIVUIREA (STORAGE)
5.3 STALII, CONTRASTALII, DEMURRAGE SI DESPATCH
5.3.1 STALII
5.3.2 MODUL DE CALCUL AL STALIILOR
5.3.3 DOCUMENTE CARE STAU LA BAZA CALCULARII STALIILOR
5.3.4 CONTRASTALIILE
5.3.5 DEMURRAGE
5.3.6 DESPATCH MONEY
5.3.7 RATA DE DESPATCH/ DEMURRAGE
5.3.8 DECONTAREA DESPATCH SI DEMURRAGE
5.3.9 DESCARCAREA MARFURILOR IN PORTUL DE DESTINATIE
5.4 CARACTERIZAREA GENERALA A NAVEI
5.4.1 TIPUL SI DESTINATIA NAVEI
5.4.2 CLASA NAVEI
5.4.3 DIMENSIUNILE PRINCIPALE ALE NAVEI
5.4.4 RAPOARTE INTRE DIMENSIUNILE PRINCIPALE
5.4.5 COEFICIENTII DE FINETE
5.5 CONDITII DE STABILITATE SI DE BORD LIBER
5.5.1 SITUATIILE PREVAZUTE DE RNR
5.5.2 CONSIDERATII AUPRA STABILITATII INITIALE
5.6 CONDITII IMPUSE NAVELOR PRIVIND BORDUL LIBER
5.6.1 BORDUL LIBER - MARCA DE BORD LIBER
5.6.2 SCARI DE PESCAJ
5.7 DESCRIEREA MARFII CU CARACTERISTICILE EI
5.8 INTOCMIREA PLANULUI DE INCARCARE
5.9 CALCULUL STABILITATII TRANSVERSALE
5.10 CALCULUL ASIETEI
5.11 CONCLUZII
6 PREGATIREA, VERIFICAREA SI UTILIZAREA ECHIPAMENTELOR DE NAVIGATIE PE TIMPUL VOIAJULUI
6.1 DESCRIEREA SI EXPLOATAREA GIROCOMPASELOR
6.1.1 DESCRIEREA GIROCOMPASULUI KURS 4
6.1.2 EXPLOATAREA GIROCOMPASELOR
6.2 DESCRIEREA SI EXPLOATAREA LOCHULUI
6.2.1 EXPLOATAREA LOCHULUI
6.3 DESCRIEREA SI EXPLOATAREA SONDEI ULTRASON
6.3.1 PRINCIPIUL MASURARII ADANCIMILOR CU SONDA ULTRASON
6.3.2 COMPUNEREA UNEI SONDE ULTRASON
6.3.3 SONDA UNITRA
6.4 DESCRIEREA SI EXPLOATAREA PILOTILOR AUTOMATI
6.4.1 PILOTUL AUTOMAT ANSCHUTZ
6.4.2 PILOTUL AUTOMAT SPERRY
6.5 OPERATIUNI PENTRU EXECUTAREA PRACTICA A COMPENSARII COMPASULUI
6.5.1 INTOCMIREA TABLEI CU DEVIATIILE RAMASE PENTRU DRUMURI COMPAS DIN 10O IN 10O
6.5.2 INTOCMIREA ALE DE DEVIATII PIN COMPARAREA DRUMURILOR
6.6 RADIOGONIOMETRIA IN NAVIGATIA MARITIMA
6.7 APLICATII ALE RADARULUI IN NAVIGATIA MARITIMA
6.7.1 PERFORMANTE IMPUSE SISTEMELOR ARPA
7 ANEXE
8 BILIOGRAFIE

Extras din licența:

Cu cateva decenii in urma, inainte ca avionul sau nava cosmica sasi faca aparitia, prin navigatie se intelegea, implicit, navigatia maritima, deoarece era unica. Astazi, stiinta navigatiei cuprinde trei discipline distincte: navigatia maritima, navigatia aeriana si navigatia cosmica; desi obiectul de studiu determinarea pozitiei vehiculului si a directiei de urmat in siguranta spre destinatie, cat si unele principii ce stau la baza metodelor de rezolvare le sunt comune, domeniul si modul de aplicare sunt considerabil diferite.

Navigatia maritima este stiinta care se ocupa cu studiul metodelor de determinare a pozitiei navei pe mare si a drumului de urmat in siguranta dintr-un punct in altul pe suprafata Pamantului. Denumirea isi are originea in cuvantul latin navigatio.

In practica, primul si al treilea element sunt implicate in navigatie, in special in fixarea pozitiei. Manevrele si coliziunile sunt considerate parte a cunostintelor nautice.

Tehnicile de fixare a pozitiei se studiaza intens in scolile de profil.

Istoria navigatiei maritime, cu inceputurile ei din perioada fenicienilor, grecilor antici si a romanilor, este istoria unei evolutii lente de-a lungul multor secole care au urmat, cu progrese moderne dar continue incepand din secolul al XV lea si cu realizari de performante deosebit de impresionante in ultimele decade.

Realizarea instrumentelor de bord pentru masurarea directiilor (compasul magnetic) a unghiurilor (sextantul) si a timpului (cronometrul) precum si progresele dobandite in cunoasterea Pamantului, in domeniile matematicii si astronomiei au constituit bazele transformarii treptate a navigatiei din arta in stiinta. Pentru marinari aceste realizari au redus nivelul de nesiguranta in navigatia dinspre coasta la un grad acceptabil reducand riscul si oferind un avantaj comercial. Deoarece navigatia nu poate avea succes fara hartile marine, aceste noi descoperiri au asigurat cartografii cu detalii semnificative. Cea de a doua jumatate a secolului al XIX lea a marcat inceputul navigatiei moderne, care a continuat apoi in ritm sustinut in secolul XX. In conditiile progresului general al stiintei si tehnologiei, remarcam realizarea unor mijloace si sisteme de navigatie de performante superioare. Sistemele de navigatie electronica, realizare a stiintei si tehnologiei secolului XX, creeaza posibilitatea rezolvarii problemei de pozitie cu precizie, indiferent de conditiile de vizibilitate.

Navigatia electronica cuprinde in prezent urmatoarele sisteme principale: radiogoniometria, radarul, sistemele hiperbolice, navigatia cu satelit si navigatia inertiala. Cu exceptia navigatiei inertiale, celelalte sisteme ale navigatiei electronice folosesc proprieta- tile radioundelor pentru rezolvarea problemei de pozitie. In ansamblu, ele se considera sisteme de navigatie electronica, deoarece realizarea lor este, in principal, de domeniul tehnologiei electronice. Aceste sisteme nou create sunt de o valoare inestimabila pentru siguranta ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind drumul initial pe hartie de navigatie
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
108 pagini
Imagini extrase:
120 imagini
Nr cuvinte:
29 017 cuvinte
Nr caractere:
168 235 caractere
Marime:
719.03KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Alte domenii
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Alte domenii
Sus!