Studiu privind creșterea randamentului de utilizare a combustibililor fosili prin hidratare

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 COMBUSTIBILI. COMBUSTIBILI LICHIZI
2.1 NOTIUNEA DE COMBUSTIBIL. CLASIFICAREA COMBUSTIBILILOR
2.2 COMPOZITIA COMBUSTIBILILOR
2.3 CALDURA DE ARDERE A COMBUSTIBILILOR
2.4 COMBUSTIBIL CONVENTIONAL
2.5 CERINTE GENERALE CATRE COMBUSTIBILI
2.6 COMBUSTIBIL LICHIZI
2.7 CARACTERISTICILE ENERGETICE ALE COMBUSTIBILILOR LICHIZI
2.8 LUAREA PROBELOR DE COMBUSTIBILI LICHIZI
3 PROPRIETATILE EMULSIILOR APA - COMBUSTIBIL
3.1 STABILITATEA
3.2 VISCOZITATEA
3.3 DENSITATEA
3.4 CALDURA MASICA
3.5 CONDUCTIVITATEA TERMICA
3.6 CALDURA DE ARDERE
3.7 TEMPERATURILE DE CONGELARE, DE INFLAMABILITATE SI DE APRINDERE
4 PARTICULARITATILE PROCESULUI DE ARDERE A EMULSIILOR APA - COMBUSTIBIL
4.1 MECANISMUL DE ARDERE A HIDROCARBURILOR
4.2 PREMIZELE ELABORARII TEHNOLOGIEI DE ARDERE A COMBUSTIBILILOR LICHIZI IN EMULSIE CU APA
4.3 PARTICULARITATILE PROCESULUI DE ARDERE A EMULSIILOR APA - COMBUSTIBIL
4.4 TEHNOLOGIA DE PREPARARE A EMULSIILOR APA - PACURA
4.5 INDICI ECONOMICI SI ECOLOGICI AI PROCESULUI DE ARDERE A EMULSIILOR APA - PACURA
5 REZULTATE OBTINUTE LA TESTAREA PRELIMINARA A INSTALATIEI PILOT
5.1 ABORDAREA PROBLEMEI
5.2 DESCRIEREA INSTALATIEI PILOT
5.3 REZULTATE EXPERIMENTALE
6 APLICATIE PRACTICA
6.1 INTRODUCERE
6.2 DESCRIEREA STANDULUI EXPERIMENTAL DE DETERMINARE A INDICELUI DE NEGRU AL CORPURILOR
6.3 METODOLOGIA DE MASURARE SI DE PRELUCRARE A DATELOR EXPERIMENTALE
6.4 REZULTATELE TESTARII STANDULUI EXPERIMENTAL
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Catre anul 2010 extractia de petrol va atinge nivelul maxim, dupa care, in urmatorii 40 de ani, rezervele de petrol se vor epuiza. La nivelul anului 2060 se vor epuiza si rezervele de gaze naturale.

Astfel, principalele resurse de energie in viitorul apropiat vor ramane carbunii si energia nucleara. In aceste conditii, alaturi de cautarea unor surse noi de energie, pe prim plan ca abordare actuala si prioritara in energetica de tranzitie, se ridica si problema valorificarii energetice maxime a combustibililor fosili existenti cu impact ecologic minim [1-31]. Apa a fost intotdeauna satelitul petrolului, problema deshidratarii acestuia aparand simultan cu utilizarea petrolului in calitate de combustibil.

Pacura poate acumula apa prin diferite moduri. Dupa prelucrarea petrolului, pacura contine pana la 1, 5% apa (STAS 51/1983). In timpul transportarii fluviale sau maritime, continutul de apa creste pana la 3-5%. De mentionat ca hidratarea cea mai puternica a pacurii are loc in urma scurgerii sau incalzirii, deoarece procedeul cel mai frecvent utilizat de incalzire a pacurii este cel cu abur direct. In acest caz, continutul de apa poate sa creasca pana la 10-15% [13]. In perioada incalzirii, mai ales in depozitele subterane de pacura, cantitatea de apa in pacura poate sa creasca pana la 30-40% si din contul apelor subterane. Acest fapt duce la o scadere si mai mare a eficientii arderii.

Inlaturarea apei din combustibil se intreprinde prin folosirea unor deemulgatoare statice, dinamice etc.

In acest scop se utilizeaza de asemenea si diverse preparate chimice, care separa apa de pacura.

Asfaltenele si rasinele de petrol, prezente in pacura, asigura stabilitatea EAP.

Acestea sunt substante tensioactive naturale (STA), pe langa care prezenta particulelor solide (alcanelor normale, argilei, sarurilor) asigura o stabilitate suplimentara a EAP, crescand insa si dificultatea deshidratarii pacurii.

Cantitatea cea mai mare de apa este acumulata de pacura chiar in depozitele de combustibil ale centralelor termoelectrice si intreprinderilor industriale, in urma curatirii rezervoarelor, filtrelor incalzitoarelor formandu-se ape reziduale continand pana la 60-70% de produse petroliere.

Asadar, se poate afirma ca una dintre metodele radicale de ardere a combustibililor lichizi grei hidratati si de utilizare a apelor reziduale ce contin componente de ardere si lubrifianti, este cea bazata pe prepararea in mod special a EAP.

Aceasta reprezinta o specie noua de combustibil lichid sintetic care se deosebeste de pacura atat prin proprietatile sale fizico-chimice, cat si prin particularitatile de ardere si schimb de caldura.

In EAP apa nu mai este un balast, dar un catalizator specific care optimizeaza si accelereaza procesul de ardere a combustibilului.

Astfel, obiectivele acestei lucrarii sunt urmatoarele: studiul proprietatilor emulsiilor apa-pacura; optimizarea indicilor economici si ecologici ai procesului de ardere a emulsiei apa-pacura in raport cu continutul de ...

Bibliografie:

PANOIU N. A. - "CAZANE DE ABUR" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1982

NIEDERKORN I. , LEMNARU G. - "COMBUSTIBILI NUCLEARI" - BUCURESTI, EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, 1980

MERINCAS D. , NEGRUS E. - "COMBUSTIBILI, LUBRIFIANTI SI MATERIALE SPECIALE PENTRU AUTOMOBILE" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1997

DOBRESCU C. , PETROF M. , FLOREA F. - "LUBRIFIANTI PENTRU ANGRENAJE" - BUCURESTI, EDITURA TEHNICA, 1984

GRIGORAS P. - "LUBRIFIANTI PLASTICI. FABRICARE SI UTILIZARE" - BUCURESTI, S. C. XYZ S. A.

PANTURU D. , BRANZESCU IU. - "LUBRIFIANTI SI SISTEME DE UNGERE A UTILAJELOR DIN INDUSTRIA MORARITULUI SI PANIFICATIEI (CURS POSTUNIVERSITAR)" - GALATI, UNIVERSITATEA, DUNAREA DE JOS, 1994

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind cresterea randamentului de utilizare a combustibililor fosili prin hidratare
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
56 pagini
Imagini extrase:
60 imagini
Nr cuvinte:
14 276 cuvinte
Nr caractere:
85 288 caractere
Marime:
301.17KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Alte domenii
Predat:
la facultate din Bacau
Specializare:
Energetica industriala
Materie:
Alte domenii
Sus!