Studiu privind construirea batiurilor. Aspecte ale proiectării broșei pentru prelucrarea canalului de pană

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ROLUL SI IMPORTANTA BATIULUI
2 CLASIFICAREA BATIURILOR
3 BAZELE BATIURILOR
4 PREGATIREA BATIURILOR PENTRU PRELUCRAREA MECANICA
5 PRELUCRAREA MECANICA A BATIURILOR
5.1 PRELUCRAREA SUPRAFETELOR ASEZATE PARALEL FATA DE GHIDAJE
5.2 PRELUCRAREA SUPRAFETELOR GHIDAJELOR SI ALTOR BAZE AUXILIARE DISPUSE PARALEL CU ACESTEA
5.3 PRELUCRAREA SUPRAFETELOR ASEZATE PERPENDICULAR PE GHIDAJE
5.4 PRELUCRAREA SUPRAFETELOR GAURILOR PENTRU LAGARELE ARBORELUI PRINCIPAL SI ALE CELORLALTI ARBORI
5.5 PRELUCRAREA FOARTE FINA A SUPRAFETELOR GHIDAJELOR BATIURILOR
5.5.1 PRELUCRAREA GHIDAJELOR CU AJUTORUL PRIMEI METODE
5.5.2 PRELUCRAREA FOARTE FINA A GHIDAJELOR PRIN RAZUIRE
5.5.3 FINISAREA GHIDAJELOR CU AJUTORUL RECTIFICARII
5.5.4 FINISAREA GHIDAJELOR CU AJUTORUL RODARII
6 CONTROLUL BATIURILOR
6.1 CONTROLUL GHIDAJELOR
6.1.1 VERIFICAREA PRIN PROCEDEELE CARE MASOARA ABATERILE UNGHIULARE
6.1.2 VERIFICAREA PRIN PROCEDEELE CARE MASOARA ABATERILE LINIARE
6.2 VERIFICAREA POZITIEI RECIPROCE A SUPRAFETELOR GHIDAJELOR
7 UNELE PARTICULARITATI ALE PRELUCRARII BATIURILOR CU GHIDAJE APLICATE, TRATATE TERMIC
8 PROIECTAREA BROSEI PENTRU PRELUCRAREA CANALULUI DE PANA
8.1 ALEGEREA SCHEMEI DE PRELUCRARE LA BROSARE
8.2 ALEGEREA MATERIALULUI SI A TRATAMENTULUI TERMIC
8.3 STABILIREA PARAMETRILOR GEOMETRICI FUNCTIONALI OPTIMI AI SCULEI
8.4 STABILIREA PRIN CALCUL A REGIMULUI DE ASCHIERE
8.5 CALCULUL CONSTRUCTIV AL SCULEI
8.6 STABILIREA TIPULUI DE POZITIONARE - FIXARE A SCULEI
8.7 CALCULUL DE REZISTENTA SI RIGIDITATE A SCULEI
8.8 CONDITII TEHNICE GENERATE DE CALITATE

Extras din licența:

Dintre toate piesele care forma masina unealta, batiul indeplineste una din cele mai importante functiuni, atat in timpul construirii masinii unelte, cat si in timpul exploatarii ei; el indeplineste rolul piesei de baza a masinii unelte; cu ajutorul lui se unesc si se coordoneaza, cu precizia necesara pentru functionarea masinii unelte, majoritatea ansamblurilor si un numar insemnat de subansambluri, complete si piese, care formeaza masina unealta; mentinerea preciziei pozitiei lor reciproce sau a deplasarilor lor in timpul functionarii masinii unelte depinde de asemenea, in mare masura, de batiu.

Fiecare eroare in pozitia reciproca a suprafetelor batiului care apare in urma prelucrarii, uzurii, deformatiei, montarii sau asezari necorecte, este o cauza pentru care masina unealta, pierde una din calitatile ei principale: precizia si totodata cu ea productivitatea.

Drept criteriu pentru determinarea calitatii batiului se ia precizia lui initiala, calitatea suprafetelor in frecare si capacitatea de a mentine aceste proprietati in timpul exploatarii masinii unelte.

O calitate constanta a batiului ca si a oricarei alte piese, se asigura prin normele de precizie respective si prin conditiile tehnice elaborate conform normelor de precizie pentru masina finita si pe baza cerintelor care apar in timpul elaborarii tehnologiei asamblarii acestei masini in concordanta cu metodele adoptate pentru rezolvarea lanturilor de dimensiuni.

O parte din aceste conditii sunt stabilite in anumite standarde pentru masinile unelte respective, sub forma de norme de precizie, care asigura mai ales rectilinitatea si pozitia reciproca a ghidajelor batiului.

Ca exemplu se dau in tabela 1 standarde referitoare la precizia batiurilor de strung.

Pretul de cost al construirii unui batiu, care corespunde intocmai normelor de precizie si conditiilor tehnice, depinde in mare masura de regularitatea formelor constructive, de materialul ales si de tehnologia turnarii, prelucrarii mecanice si controlului.

Batiurile, A la majoritatea masinilor unelte moderne, se executa din fonta. La intreprinderile constructoare de masini unelte, batiurile se toarna de obicei din fonta. Compozitia chimica si proprietatile mecanice, conform standardelor, sunt aratate in pag. 4 tabela 1. In timpul solidificarii materialului, dupa turnare, batiul se raceste neuniform. La inceput se solidifica de obicei partile mai subtiri (peretii, nervurile picioarelor, etc.

), apoi se solidifica partile care au o sectiune mai masiva, adica o masa mai mare de metal (ghidajele batiurilor, adaosurile si ingrosarile care servesc la crearea rigiditatii, etc.

). Partile subtiri, care se solidifica mai intai, impiedica micsorarea normala a volumului si in consecinta se opun micsorarii dimensiunilor liniare ale partilor mai masive in timpul racirii lorA ; astfel iau nastere in piesa turnata tensiunile interne.

Existenta tensiunilor interne este cauza deformarii piesei turnate in decursul unui timp mai mult sau mai putin ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind construirea batiurilor. Aspecte ale proiectarii brosei pentru prelucrarea canalului de pana
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
113 pagini
Imagini extrase:
102 imagini
Nr cuvinte:
22 332 cuvinte
Nr caractere:
115 032 caractere
Marime:
28.46MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Alte domenii
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Alte domenii
Sus!