Studiu asupra instalatiilor si stabilirea caracteristicilor principale ale corpului navei

Previzualizare licenta:

Cuprins licenta:

1 STABILIREA CARACTERISTICILOR PRINCIPALE ALE CORPULUI NAVEI SI VERIFICAREA LOR
1.1 STABILIREA CARACTERISTICILOR PRINCIPALE ALE CORPULUI NAVEI
1.2 VERIFICAREA CARACTERISTICILOR PRINCIPALE ALE CORPULUI NAVEI
2 ALEGEREA FORMELOR SI INTOCMIREA PLANULUI DE FORME
3 CALCULUL CURBELOR HIDROSTATICE SI AL CURBELOR BONJEAN
3.1 CONSIDERATII GENERALE
3.2 CALCULUL PARAMETRILOR NECESARI LA TRASAREA DIAGRAMEI DE CARENE DREPTE CU AJUTORUL METODEI TRAPEZELOR
3.2.1 DETERMINAREA ARIEI UNEI PLUTIRI "J"
3.2.2 DETERMINAREA ARIILOR PORTIUNILOR DE CUPLE SITUATE SUB LINIA PLUTIRII "M"
3.2.3 DETERMINAREA VOLUMULUI DE CARENA
3.2.4 DETERMINAREA COORDONATELOR CENTRELOR PLUTIRILOR
3.2.5 DETERMINAREA COORDONATELOR CENTRELOR DE CARENA CORESPUNZATOARE PLUTIRILOR CONSIDERATE
3.2.6 DETERMINAREA VOLUMURILOR DE CARENA SI DEPLASAMENTELOR CORESPUNZATOARE PLUTIRILOR CONSIDERATE
3.2.7 DETERMINAREA MOMENTELOR DE INERTIE ALE PLUTIRILOR FATA DE AXELE LONGITUDINALE SI TRANSVERSALE ALE SISTEMULUI DE AXE
3.2.8 DETERMINAREA RAZELOR METACENTRICE CORESPUNZATOARE PLUTIRILOR CONSIDERATE
3.3 SCARA BONJEAN
3.3.1 CONSIDERATII GENERALE
3.3.2 CALCULELE NECESARE TRASARII SCARII BONJEAN
4 DESCRIEREA GENERALA A CONSTRUCTIEI CORPULUI NAVEI
4.1 DESTINATIA NAVEI
4.2 TIPUL NAVEI
4.2.1 DIMENSIUNI PRINCIPALE
4.2.2 DEADWEIGHT
4.2.3 CAPACITATEA DE INCARCARE
4.2.4 CAPACITATEA TANCURILE DE BALAST, COMBUSTIBIL SI APA
4.3 MOTOR PRINCIPAL
4.3.1 RAZA DE ACTIUNE
4.3.2 VITEZA
4.4 CLASIFICAREA NAVEI
4.5 CONSTRUCTIA CORPULUI NAVEI
4.5.1 SISTEMUL DE OSATURA
4.5.2 MATERIALE
4.5.3 DUBLU FUND
4.5.4 PERETI TRANSVERSALI ETANSI PRINCIPALI
4.5.5 PERETII LONGITUDINALI AI TANCURILOR SUB PUNTE
4.5.6 PERETI LONGITUDINALI IN COMPARTIMENTUL MASINI
4.5.7 PERETI DESPARTITORI DIN OTEL
4.5.8 BORDAJ, CENTURA, PARAPET SI NARI DE ANCORA
4.5.9 PUNTI SI INTERPUNTI
4.5.9.1 PUNTEA PRINCIPALA
4.5.9.2 RAMELE GURILOR DE MAGAZII
4.5.9.3 PUNTI INTERMEDIARE
4.5.10 STRUCTURA PUPA
4.5.10.1 STRUCTURA PROVA
4.5.11 SUPRASTRUCTURI SI RUFURI
4.5.11.1 TEUGA
4.5.11.2 SUPRASTRUCTURA PUPA
4.5.11.3 COS FUM
4.5.11.4 INTARITURI SUPLIMENTARE
4.5.12 SCARI DE PESCAJ SI MARCI DE BORD LIBER
4.5.13 AMENAJARI INTERIOARE
4.5.13.1 MOBILIER
4.5.13.2 ACCESORII DE CORP SI SUPRASTRUCTURA
4.5.13.2.1 USI METALICE
4.5.13.2.2 USI DE CLASA
4.5.13.2.3 FERESTRE SI HUBLOURI
4.5.13.3 IZOLATII SI CAPTUSELI
4.5.13.3.1 IZOLATII
4.5.13.3.2 ACOPERIRI PUNTI
4.5.13.3.3 CAPTUSELI PERETI SI PLAFOANE
4.5.14 PROTECTIA ANTICOROZIVA
4.5.14.1 PITURAREA
4.5.14.2 PROTECTIA CATODICA
4.5.14.3 CIMENTAREA
4.5.15 INSTALATII DE PUNTE SI CORP
4.5.15.1 INSTALATIA DE ANCORARE
4.5.15.2 INSTALATIA DE LEGARE SI REMORCARE
4.5.15.3 INSTALATIA DE GREEMENT SI LUMINI
4.5.15.4 INSTALATIA DE RIDICARE CU MACARALE
4.5.15.5 INSTALATIA DE BALAST - SANTINA
4.5.15.6 INSTALATIA DE AMBARCAT SI TRANSFER COMBUSTIBIL
4.5.15.7 INSTALATIA DE STINS INCENDIUL CU APA
4.5.15.8 INSTALATIA DE STINS INCENDIUL CU CO2
4.5.15.9 INSTALATIA DE STINS INCENDIUL CU ABUR, ABURIRE SI SPALARE TANCURI
4.5.15.10 INSTALATIA DE ALIMENTARE CU APA POTABILA, APA TEHNICA SI APA DE MARE A TUTUROR CONSUMATORILOR DE PE NAVA
4.5.15.11 INSTALATIA DE VENTILARE MAGAZII
4.5.15.12 INSTALATIA DE ABUR SERVICIU
4.5.15.13 INSTALATIA DE AER CONDITIONAT
4.5.15.14 INSTALATIA DE GUVERNARE
4.5.15.15 INSTALATIA DE SALVARE
4.5.15.16 INSTALATIA DE MANEVRA SCARA DE BORD
4.5.15.17 INSTALATIA DE SCURGERI DE PE PUNTILE DESCHISE
4.5.15.18 INSTALATIA DE SCURGERI CONDENS
4.5.16 INSTALATIA DE PROPULSIE
4.5.16.1 INSTALATII DIN COMPARTIMENTUL MASINI
4.5.16.1.1 DIESEL - GENERATOARELE
4.5.16.1.2 DIESEL - GENERATORUL DE AVARIE
4.5.16.1.3 DIESEL - GENERATORUL DE STATIONARE
4.5.16.1.4 INSTALATIA DE RACIRE CU APA DULCE
4.5.16.1.5 INSTALATIA DE RACIRE CU APA DE MARE
4.5.16.1.6 INSTALATIA DE COMBUSTIBIL
4.5.16.1.7 INSTALATIA DE UNGERE
4.5.16.1.8 INSTALATIA DE AER COMPRIMAT
4.5.16.1.9 INSTALATIA DE EVACUARE GAZE
4.5.16.1.10 INSTALATIA DE VENTILATIE A COMPARTIMENTULUI MASINI
4.5.16.1.11 COMANDA LA DISTANTA A MOTORULUI PRINCIPAL
4.5.16.2 LINIA DE ARBORI
4.5.16.3 INSTALATIA CALDARINELOR
4.5.17 INSTALATIA ELECTRICA
4.5.17.1 INSTALATII DE FORTA. SURSE DE ENERGIE. GENERATOARE ELECTRICE PRINCIPALE
4.5.17.2 TRANSFORMATOARE
4.5.17.3 BATERII DE ACUMULATOARE
4.5.17.4 TABLOURI ELECTRICE SI PUPITRE
4.5.17.5 CABLURI ELECTRICE
4.5.17.6 INSTALATIA DE ILUMINAT
4.5.18 INSTALATIA ELECTROCOMUNICARI, SEMNALIZARI SI INDICATOARE
4.5.18.1 INSTALATIA TELEFOANE FARA BATERII
4.5.18.2 INSTALATIA DE TELEFOANE AUTOMATA
4.5.19 INSTALATII DE ELECTRONAVIGATIE
4.5.20 INSTALATIA DE RADIOCOMUNICATII
5 COMPARTIMENTAREA NAVEI
5.1 COMPARTIMENTAREA NAVEI
5.2 EVALUAREA EFICIENTEI COMPARTIMENTARII
6 INSTALATII DE PUNTE, CORP SI DE MASINI
6.1 INSTALATIA DE ANCORARE
6.1.1 GENERALITATI
6.1.2 BREVIAR DE CALCUL
6.1.3 CALCULUL PARTICULARIZAT AL INSTALATIEI
6.2 INSTALATIA DE UNGERE A MOTORULUI PRINCIPAL
6.2.1 GENERALITATI
6.2.2 BREVIAR DE CALCUL
6.2.3 CALCULUL PARTICULARIZAT AL INSTALATIEI
6.3 INSTALATIA DE VENTILATIE
6.3.1 GENERALITATI
6.3.2 BREVIAR DE CALCUL
6.3.3 CALCULUL PARTICULARIZAT AL INSTALATIEI
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licenta:

T = 12, 09 m 1. 2. Verificarea caracteristicilor principale ale corpului navei Domeniile de variatie ale rapoartelor dintre valorile diferitelor caracteristici principale ale corpurilor de nava de dimensiuni medii, obtinute pe cale statistica, se inscriu in anumite limite. Acestea sunt: Pentru navele maritime cu zona de navigatie nelimitata, R. N. R. prevede Pentru nava de proiectat, rapoartele considerate au valorile: Se observa ca valorile rapoartelor se incadreaza in domeniile de variatie indicate.

In literatura de specialitate sunt indicate[1] valorile uzuale pentru coeficientii de finete corespunzatori carenelor diferitelor tipuri de nave.

Astfel, pentru navele medii, se gasesc valorile: Pentru nava de proiectat, coeficientii de finete indicati inregistreaza urmatoarele valori: Capitolul 2 Alegerea formelor si intocmirea planului de forme La trasarea planului de forme al navei de proiectat se va utiliza metoda derivarii cu un coeficient k, plecand de la planul de forme al unei nave vrachier de 55000 tdw.

Aceasta nava prezinta urmatoarele caracteristici principale: I"r = 55000 tdw Lmax r=221, 4 m LCWL r=207, 83 m Lpp r=203, 26 m Bxr = 31, 5 m Dr = 17, 8 m Tr = 12, 6 m Existand diferente intre dimensiunile principale ale corpurilor celor doua nave de referinta si de proiectat se vor calcula coeficientii de derivare corespunzatori: pentru dimensiunile longitudinale: pentru dimensiunile transversale: pentru dimensiunile verticale: Se poate astfel determina si valoarea Lpp pentru nava de proiectat: Se va putea trasa in consecinta planul de forme al navei de proiectat plecand de la cel al navei de referinta, cunoscand valorile coeficientilor de derivare ai diferitelor tipuri de dimensiuni.

Putem intocmi planul de forme in conformitate cu una din scarile de reprezentare standardizate: 1: 1, 1: 5, 1: 10, 1: 20, 1: 25, 1: 50, 1: 100, 1: 200. -scara de reprezentare ce va fi utilizata la trasarea planului de forme este 1: 200. Reprezentarea geometrica a corpului teoretic al navei obtinuta prin sectionarea acestuia cu un sistem de trei plane ortogonale denumite astfel: constituie planul de forme -planul diametral (sectioneaza nava simetric longitudinal); -planul transversal al cuplului maestru (sectioneaza nava in dreptul cuplului maestru); -planul plutirii (coincide cu planul suprafetei libere a apei linistite la linia de vara de plina incarcare). Utilizam si planul de baza al navei in scopul obtinerii de proiectii auxiliare, pe langa planul orizontal de sectionare al plutirii.

Se numeste cuplu maestru sectiunea transversala a navei, de arie maxima. Planul cuplului maestru va fi planul ce va sectiona nava transversal in dreptul cuplului maestru.

Se numeste plan de baza planul paralel cu suprafata libera a apei si care contine punctul de intersectie inferior al planelor diametral si al cuplului maestru.

In urma proiectarii corpului navei pe cele trei plane mai sus amintite, vor rezulta trei proiectii denumite, respectiv: longitudinal, transversal ...

Bibliografie:

VIOREL MAIER - "MECANICA SI CONSTRUCTIA NAVEI" - VOL. I - "STATICA NAVEI"

VIOREL MAIER - "MECANICA SI CONSTRUCTIA NAVEI" - VOL. II - "DINAMICA NAVEI"

VIOREL MAIER - "MECANICA SI CONSTRUCTIA NAVEI" - VOL. III - "CONSTRUCTIA NAVEI"

ISAAK FREIDZON - "ACTIONAREA ELECTRICA A MECANISMELOR NAVALE"

NANU DUMITRU - "ACTIONAREA ELECTRICA A MECANISMELOR NAVALE"

STANISLAV NICOLAEVICI VESENEVSKI - "CARACTERISTICILE MOTOARELOR UTILIZATE IN ACTIONARI ELECTRICE"

IONITA ION - "INSTALATII NAVALE DE BORD"

JULIETA FLOREA - "MECANICA FLUIDELOR SI MASINI HIDROPNEUMATICE"

REGISTRUL NAVAL ROMAN - "REGULI GENERALE DE SUPRAVEGHERE", 1990

Download licenta

Primești licenta în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
85 pagini
Imagini extrase:
76 imagini
Nr cuvinte:
19 292 cuvinte
Nr caractere:
110 655 caractere
Marime:
160.46 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licenta
Domeniu:
Alte domenii
Data publicare:
29.09.2009
Structură de fișiere:
  • Studiu asupra instalatiilor si stabilirea caracteristicilor principale ale corpului navei
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Predat:
la facultate din Constanta
Specializare:
Instalatii si echipamente navale
Materie:
Alte domenii

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Avantul economic inregistrat de societatea umana in ultima perioada a implicat o crestere fara...
Asigurarea ca sistem de protectie a intereselor patrimoniale ale cetatenilor, organizatiilor si...
Cu cateva decenii in urma, inainte ca avionul sau nava cosmica sasi faca aparitia, prin navigatie...
Prin denumirea generala de gaze naturale se defineste in general gazul metan deoarece metanul...
Omenirea este astazi mai convinsa ca oricand ca planeta noastra este in pericol. Motive...
Sus!