Stabilirea principalelor caracteristici constructive și funcționale la motoarele cu ardere internă

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 NOTIUNI GENERALE DESPRE MOTOARELE CU ARDERE INTERNA
1.1 PARAMETRII CONSTRUCTIVI
1.2 PARAMETRII FUNCTIONALI
1.3 INDICI TEHNICO - ECONOMICI
1.4 MODUL DE FORMARE AL AMESTECULUI
1.5 APRINDEREA AMESTECULUI CARBURANT
1.6 CLASIFICAREA MOTOARELOR
1.7 PRINCIPIUL DE FUNCTIONARE AL MOTORULUI IN PATRU TIMPI
1.8 TEORIA FUNCTIONARII MOTOARELOR DE DIFERITE SISTEME
2 DETERMINAREA PRINCIPALILOR PARAMETRII GEOMETRICI SI FUNCTIONALI AI MOTORULUI
2.1 ALEGEREA COMBUSTIBILULUI
2.2 ALEGEREA ARHITECTURII CAMEREI DE ARDERE
2.3 ALEGEREA DIAMETRULUI CILINDRULUI
2.4 ALEGEREA RAPORTULUI DE COMPRESIE
2.5 ALEGEREA NUMARULUI DE CILINDRII
2.6 ALEGEREA EXCESULUI DE AER
2.7 ALEGEREA MODULUI DE FORMARE A AMESTECULUI CARBURANT
2.8 INFLUENTA FACTORILOR FUNCTIONALI
2.9 INFLUENTA FACTORILOR DE STARE
3 STABILIREA PRINCIPALELOR CARACTERISTICI CONSTRUCTIVE SI FUNCTIONALE
3.1 ALEGEREA PRINCIPALILOR PARAMETRI CONSTRUCTIVI SI FUNCTIONALI
3.2 OPTIMIZAREA PERFORMANTELOR MOTORULUI
3.2.1 CARACTERISTICILE FLUIDULUI DE LUCRU
3.2.2 DETERMINAREA RELATIILOR DE CALCUL PENTRU OPTIMIZAREA PARAMETRILOR FUNCTIONALI
3.2.3 OPTIMIZAREA PERFORMANTELOR MOTORULUI
4 CALCULUL EVOLUTIILOR CICLULUI REAL AL MOTORULUI
4.1 GENERALITATI
4.2 COMPRESIA
4.3 ARDEREA
4.4 ELEMENTE DIN TEORIA APRINDERII SI PROPAGARII FLACARILOR
4.4.1 PROPAGAREA FLACARILOR IN AMESTECUL OMOGEN
4.4.2 TURBULENTA
4.5 DATELE GEOMETRICE ALE CILINDRULUI
4.6 STUDIUL FLUIDULUI DE LUCRU
4.7 CALCULUL CICLULUI REAL AL MOTORULUI
4.7.1 CALCULUL COMPRIMARII
4.7.2 CALCULUL ARDERII
4.7.3 CALCULUL DESTINDERII
4.7.4 DATELE FINALE. TRASAREA GRAFICA A CICLULUI
5 CINEMATICA SI DINAMICA MOTORULUI CU PISTON
5.1 ELEMENTE DE CINEMATICA
5.2 CALCULUL FORTELOR DIN ANSAMBLUL PISTON - BIELA - MANETON
5.2.1 CALCULUL MASELOR PIESELOR
5.2.2 CALCULUL FORTELOR DE INERTIE
6 ORDINEA LA APRINDERE. ECHILIBRAREA MOTORULUI
6.1 ECHILIBRAREA MOTORULUI
6.2 ECHILIBRAREA FORTELOR DE INERTIE ALE MASELOR AFLATE IN MISCARE DE TRANSLATIE
6.3 ECHILIBRAREA FORTELOR DE INERTIE ALE MASELOR IN MISCAREA DE ROTATIE
7 INSTALATII AUXILIARE
7.1 SISTEMUL DE UNGERE
7.2 SISTEMUL DE FILTRARE
7.3 SISTEMUL DE RACIRE
7.4 SISTEME DE SUPRAALIMENTARE
7.5 SISTEMUL DE DISTRIBUTIE A GAZELOR
7.6 INSTALATIA DE ALIMENTARE CU COMBUSTIBIL PRIN INJECTIE
7.7 INSTALATII DE INJECTIE DE COMBUSTIBIL
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Un motor dat se caracterizeaza printr-un set de parametri pe baza carora se pot preciza principalele sale caracteristici.

parametri constructivi, care caracterizeaza constructia motorului si care raman neschimbati pentru un motor dat; parametri functionali, care precizeaza regimul de functionare, modificandu-se odata cu acesta in timpul functionarii.

Dimensiunile fundamentale ale unui motor sunt precizate de alezajul D, adica diametrul nominal al cilindrului si cursa pistonului S, ambele exprimate in mm.

Cilindreea totala, Vt, a unui motor este suma cilindreelor individuale ale tuturor cilindrilor.

Cum cilindreea unui motor se realizeaza la dimensiuni identice rezulta: Vt = i (VS [dm3] (1. 2. ) unde cu i este notat numarul de cilindrii ai motorului.

Volumul minim al cilindrului, poarta de numirea de volumul camerei de ardere VC. Raportul care se stabileste intre volumul maxim al cilindrului si volumul minim reprezinta raportul de comprimare al motorului Iu. Iu = Va / Vc. (1. 3. ) Parametrii functionali Precizarea regimului de functionare al unui motor reclama indicarea simultana a doi parametri turatia si sarcina.

Prin turatie, n intelegem numarul de rotatii efectuat de arborele cotit al motorului in unitatea de timp si se exprima in rot / min.

In ceea ce priveste sarcina motorului precizarea acesteia este ceva mai complexa. Sarcina motorului poate fi apreciata in ultima instanta prin lucrul mecanic pe care il produce pe ciclu si cilindru.

Acest lucru mecanic poate fi evaluat pornind de la diagrama de variatie a presiunii in cilindrul motorului, fig. 1. 1. Intrucat o asemenea diagrama nu poate fi obtinuta decat pe cale experimentala prin ridicarea ei la bancul de proba cu ajutorul aparatelor denumite indicatoare de presiune, ea este numita in consecinta diagrama indicata a motorului.

Toate marimile determinate pe baza acestei diagrame se definesc ca atare drept marimi indicate. Lucrul mecanic indicat, Li, obtinut intr-un ciclu real este dat de aria diagramei acestui ciclu, si prin urmare depinde de volumul de lucru al cilindrului VS si de diferenta dintre presiunile din timpul destinderii si din timpul compresiei, diferenta care influenteaza grosimea ciclului.

Diferenta de presiune dintre destindere si compresie este o urmare a transformarilor care au loc in cilindrul motorului.

La motoarele de avion este de dorit ca aceasta diferenta de presiune sa fie cat mai mare deoarece in acest caz un motor cu cilindrii de dimensiuni date va dezvolta puterea cea mai mare.

Diferenta dintre presiuni pe diagrama variaza continuu datorita carui fapt este mai comod sa se ia drept caracteristica a calitatii ciclului valoarea medie a diferentei de presiune dintre destindere si compresie, valoare care constituie presiunea medie indicata. Presiunea medie indicata pi, poate fi exprimata prin urmatorul raport: pi= Li / VS [N/m2] (1. 4. ) Asadar presiunea medie indicata poate fi considerata ca o suprapresiune oarecare, constanta care actionand asupra ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Stabilirea principalelor caracteristici constructive si functionale la motoarele cu ardere interna
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
92 pagini
Imagini extrase:
108 imagini
Nr cuvinte:
1 004 287 cuvinte
Nr caractere:
7 572 810 caractere
Marime:
1.65MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Alte domenii
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Alte domenii
Sus!