Nava si echipamentul livrate de constructor vor corespunde cu urmatoarele reguli si norme care sunt tiparite si valabile la data efectiva a contractului.
Nava este un petrolier destinat transportului de diverse categorii de marfuri (produse finite, titei, motorina) avand un punct de inflamabilitate mai mic de 60 C si este construita sub supraveghere si in conformitate cu regulile RNR pentru clasa: -Conventia Internationala pentru ocrotirea vietii umane pe mare 1974, inclusiv Protocolul din 1978 si 1981; -Conventia Internationala pentru prevenirea poluarii de la nave 1973, TSPP 1978 si Protocolul 1981 (RNR); -Normele administratiei si pazei coastei SUA pentru navele straine 1981; -Conventia Internationala pentru telecomunicatii 1979; -Reguli pentru navigatie pe Canalul de Suez, 1081; -Reguli pentru navigatie pe Canalul Panama, 1977; -Conventia Conferintei Internationale a muncii privind amenajarile pentru echipaj la bordul navelor, Geneva, 1949; -Reguli pentru navigatia pe Canalul Kiel.
Descriere Nava este un petrolier din otel, cu o singura elice, de tip cu balast separat, prova cu bulb si pupa oglinda.
La prova fata de peretele de coliziune sunt amplasate picul prova, diverse magazii si puturile de lant. Doi pereti longitudinali si sase pereti transversali impart spatiul zonei marfa in sapte tancuri centrale si patrusprezece tancuri laterale, din care patru tancuri laterale de balast.
Doua tancuri de reziduuri sunt dispuse suplimentar la extremitatea pupa a zonei tancurilor de marfa, in anumite situatii acestea putand servi si ca tancuri de marfa. Este prevazut de asemenea, dublu fund in zona tancurilor centrale, in care sunt prevazute tancuri de balast si tunelul pentru tubulaturi.
In pupa zonei tancurilor de marfa sunt prevazute: compartimentul de pompe si compartimentul masini cu tancuri laterale si un dublu fund pentru balast, combustibil greu si motorina, tancuri de decantare si serviciu, tancuri pentru apa dulce, tancuri de ulei, etc.
In pupa peretelui presetupa sunt amplasate picul pupa, doua magazii de punte, compartimentul masinii de carma, compartimentul agregate hidraulice, compartimentul pompa incendiu de avarie, precum si tancurile de apa dulce. Suprastructura pentru amenajari este dispusa, de asemenea, la pupa navei.
Sahtul masinii este separat de suprastructura destinata amenajarilor pentru echipaj.
Sunt prevazute, de asemenea, un catarg combinat pentru lumini de semnalizare si pentru antene radar pe puntea etalon si un catarg pentru lumini de semnalizare prova, pe puntea teuga.
O pasarela centrala face legatura intre puntea barci suprastructura si puntea teuga.
Carasteristicile navei -Lungimea maxima. . 190, 00 m -Lungimea intre perpendiculare. . 180, 00 m -Latimea de calcul.
28, 00 m -Inaltimea de constructie. . 16, 80 m -Pescaj de esantionaj. 12, 00 m -Inaltimea etajului de suprastructura de deasupra puntii principale (inclusiv coferdam de 700 mm) ...
ION BIDOAE, NICOLAE SARBU, IONEL CHIRICA, OVIDIU IONAS - INDRUMAR DE PROIECTAREA NAVEI, GALATI, 1986
POPOVICI OVID, MANOLACHE LUCIAN, IOAN ALEXANDRU, DOMNISORU LEONARD - PROIECTAREA NAVEI, CURS PRACTIC,
GALATI, 1993
POPOVICI OVID, IOAN ALEXANDRU, DOMNISORU LEONARD - CONSTRUCTIA, AMENAJAREA SI EXPLOATAREA NAVEI, GALATI, 1991
REGISTRUL NAVAL ROMAN - BUCURESTI, 1990
CURSURILE SI PROIECTELE DIN ANII DE STUDIU
EFICIENTA ECONOMICA A NAVEI - BUCURESTI, 1992
CEANGA VALERIU, PARASCHIVESCU C - TIN, LUNGU ADRIAN, BIDOAIE RAZVAN - INSTALATII DE BORD SI PUNTE, GALATI, 1993
POPOVICI OVID - CONSTRUCTIA NAVEI, GALATI
DOCUMENTATIE DIN SNDG GALATI
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.