Aspecte privind funcția publică în administrația publică locală

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 NOTIUNEA, REGIMUL JURIDIC SI CLASIFICAREA FUNCTIILOR SI FUNCTIONARILOR PUBLICI
1.1 NOTIUNEA FUNCTIEI PUBLICE
1.2 FUNCTIA PUBLICA ADMINISTRATIVA
1.3 NOTIUNEA FUNCTIONARULUI PUBLIC
1.4 REGIMUL JURIDIC AL FUNCTIEI PUBLICE
1.5 DREPTURILE SI INDATORIRILE FUNCTIONARILOR PUBLICI (CONTINUTUL RAPORTULUI DE SERVICIU)
1.6 CLASIFICAREA FUNCTIILOR PUBLICE SI CATEGORIILOR DE FUNCTIONARI PUBLICI
2 PROBLEME DE PERSONAL SI ALE RASPUNDERII IN ADMINISTRATIE A FUNCTIONARILOR PUBLICI
2.1 PREGATIREA (FORMAREA) PROFESIONALA A FUNCTIONARILOR
2.2 SELECTIA SI NUMIREA PERSONALULUI ADMINISTRATIV
2.3 REPARTIZAREA SI INTEGRAREA FUNCTIONARILOR
2.4 PERFECTIONAREA PREGATIRII FUNCTIONARILOR
2.5 EVALUAREA FUNCTIONARILOR PUBLICI
2.6 STABILITATEA SI CARIERA FUNCTIONARILOR
2.7 PROMOVAREA SI AVANSAREA FUNCTIONARILOR
2.8 RASPUNDEREA FUNCTIONARILOR
3 CONCLUZII

Extras din licența:

Autoritatile publice, inclusiv cele administrative, sunt inzestrate cu atributii necesare indeplinirii sarcinilor care le revin in conformitate cu care exercita competente determinate participand in baza capacitatii juridice pe care o au la raporturi juridice de autoritate in nume propriu.

Desigur, nu toate atributiile unui organ de stat implica si exercitiul autoritatii sau puterii publice, intrucat exista si atributii - insotite de competentele corespunzatoare necesare doar asigurarii bunei functionari a institutiei respective indeplinite de si in cadrul compartimentelor reprezentand structuri functionale de genul secretariat, registratura, contabilitate, financiar, arhiva, etc.

Totusi, capacitatea juridica abstracta a unei autoritati sau institutii trebuie sa se materializeze si sa se concretizeze in serviciul public prestat efectiv prin intermediul functiei concrete exercitate de catre o persoana fizica in mod individualizat.

In studiul nostru intereseaza numai acele functii care implica exercitarea atributiilor publice (de putere) prin care se infaptuieste activitatea executiva a statului, nu si celelalte functii nepublice din chiar structura autoritatilor sau institutiilor publice (casier, dactilograf, curier, bibliotecar, etc.

), dar nici functiile publice din cadrul asociatiilor, fundatiilor, partidelor, sindicatelor ori cele de conducere ale societatilor comerciale indiferent de capitalul lor (inclusiv integral sau majoritar de stat). Functia publica se poate defini in sensul cel mai larg al conceptului ca reprezentand o situatie juridica predeterminata normativ constituita dintr-un complex unitar de drepturi si obligatii prin a caror realizare se infaptuieste in mod specific competenta unui organ de stat exercitandu-se puterea publica in conformitate cu atributiile ce revin autoritatii respective.

In primul rand, functia publica este obiectiv predeterminata, fiind reglementata legal astfel incat drepturile si obligatiile care ii alcatuiesc continutul sunt prestabilite neputand fi create, modificate sau suprimate de catre titularul ei sau de catre alte subiecte de drept, chiar superioare ierarhic, daca legea nu le-a conferit o asemenea prerogativa.

In al doilea rand, functia publica este o situatie juridica, adica un complex unitar si interdependent de drepturi si obligatii ce revin titularului ei, caruia ii confera un adevarat statut propriu, iar nu un simplu continut de raport juridic format intre functionar si superior ori intre primul si cel administrat in care partile se disting doar prin opozabilitatea, uneori reciproca, a drepturilor si obligatiilor ce le revin ca participanti in respectiva relatie juridica.

Daca intr-un raport juridic obisnuit drepturile si obligatiile sunt strans legate de formarea, modificarea si desfiintarea relatiei, in cazul functiei drepturile si obligatiile (care-i alcatuiesc continutul) preexista raporturilor propriu-zise, iar formarea, modificarea si incetarea acestora in urma producerii unui ...

Bibliografie:

M. STOICA - DREPT ADMINISTRATIV, TIPOGRAFIA INVATAMANTULUI, BRASOV, 1958, PAG. 125

AL. NEGOITA - DREPT ADMINISTRATIV SI STIINTA ADMINISTRATIEI, EDITURA ATLAS LEX S. R. L. , BUCURESTI, 1993, PAG. 78 - 79

A. IORGOVAN - DREPT ADMINISTRATIV, VOL. IV, EDITURA ACTAMI, BUCURESTI, 1994, PAG. 313

M. PREDA - TRATAT ELEMENTAR DE DREPT ADMINISTRATIV ROMAN, LUMINA LEX, BUCURESTI, 1996, PAG. 78 - 79

V. PRISACARU - TRATAT DE DREPT ADMINISTRATIV ROMAN, EDITURA LUMINA LEX, BUCURESTI, 1993, PAG. 141; R. M. PETRESCU, DREPT ADMINISTRATIV, VOL. II, EDITURA CORDIAL LEX, CLUJ - NAPOCA, 1996, PAG. 99

GH. T. ZAHARIA - DREPT ADMINISTRATIV ROMAN, EDITURA ANKAROM, IASI, 1949, PAG. 311

M. T. OROVEANU - TRATAT DE DREPT ADMINISTRATIV, UNIVERSITATEA CRESTINA "DIMITRIE CANTEMIR" BUCURESTI, 1994; PAG. 196

M. PREDA, G. STECOZA - UNELE CONSIDERATII SI OBSERVATII CRITICE ASUPRA STATUTULUI FUNCTIONARILOR PUBLICI, IN "DREPTUL", NR. 8/2000, PAG. 63

C. CALINOIU, V. VEDINAS - TEORIA FUNCTIEI PUBLICE COMUNITARE, EDITURA LUMINA LEX, BUCURESTI, 2000, PAG. 11 - 13

JEAN MARIE AUBY, JEAN BERNARD AUBY - INSTITUTIONS ADMINISTRATIVES. ORGANISATION GENERALE. CONTENTIEUX ADMINISTRATIF. INTERVENTIONS DE LADMINISTRATIONS DANS LECONOMIE. PRIX. PLANIFICATIONS. AMENAGEMENT DU TERITOIRE. DALLOZ, PARIS, 1996, ED. A VII - A, PAG. 383

JEAN BOULOUIS - DROIT INSTITUTIONNEL DE LUNION EUROPEENE, EDITIA A VI - A, MONTCHRESTEIN, 1997, PAG. 192

T. DRAGANU - DREPT CONSTITUTIONAL, 1972, OP. CIT. , PAG. 189

AL. NEGOITA - DREPT ADMINISTRATIV, OP. CIT. , PAG. 160

S. GHIMPU, I. TR. STEFANESCU, S. BELINGRADEANU, GH. MOHANU - DREPTUL MUNCII, TRATAT, VOL. I, EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI, 1978, PAG. 302 - 303

S. BELIGRADEANU - ASPECTE PROCEDURALE ALE INCETARII CONTRACTULUI DE MUNCA IN REGLEMENTAREA NOULUI COD AL MUNCII, IN R. R. D. , NR. 11/1973, PAG. 21

AL. NEGOITA - DREPT ADMINISTRATIV, OP. CIT. , PAG. 171

S. BELINGRADEANU - CONSIDERATII TEORETICE SI PRACTICE, OP. CIT. , PAG. 4 - 14

V. VEDINAS - STATUTUL FUNCTIONARULUI PUBLIC, EDITURA NEMIRA, BUCURESTI, 1998, PAG. 41 - 42

A. IORGOVAN - DREPT ADMINISTRATIV, VOL. II, EDITURA NEMIRA, BUCURESTI, 1996, PAG. 629; I. ALEXANDRU, DREPT ADMINISTRATIV, EDITURA OMNIA, BRASOV, 1999, PAG. 383; I. T. STEFANESCU, TRATAT ELEMENTAR DE DREPT AL MUNCII, EDITURA LUMINA LEX, BUCURESTI, 1999, PAG. 28

M. OROVEANU - ELEMENTE ALE STIINTEI ADMINISTRATIEI DE STAT, EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI, 1982, PAG. 68 - 97

G. MIHUTA - REPERTORIU DE PRACTICA JUDICIARA IN MATERIE CIVILA, PE ANII 1969/1975, PAG. 317

AL. NEGOITA - STIINTA ADMINISTRATIEI, OP. CIT. , PAG. 93 - 94

AL. NEGOITA - STIINTA ADMINISTRATIEI, OP. CIT. , PAG. 90

C. STATESCU, C. BIRSANV - TRATAT DE DREPT CIVIL, TEORIA GENERALA A OBLIGATIILOR, ED. ACADEMIEI, BUCURESTI, 1981, PAG. 130

ORDONANTA DE GUVERN NR. 129/2000 PRIVIND FORMAREA PROFESIONALA A ADULTILOR, PUBLICATA IN "MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI", PARTEA I - A, NR. 430/02. 09. 2000 ORDONANTA NR. 102/1998 PRIVIND FORMAREA PROFESIONALA CONTINUA PRIN SISTEMUL EDUCATIONAL, PUBLICATA IN "MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI", PARTEA I - A, NR. 321/28. 08. 1998

ORDINUL NR. 8/2002 PENTRU APROBAREA CRITERIILOR DE PERFORMANTA PE BAZA CARORA SE FACE EVALUAREA PERFORMANTELOR PROFESIONALE INDIVIDUALE ALE FUNCTIONARILOR PUBLICI PENTRU ANUL 2002, PUBLICAT IN "MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI", PARTEA I - A, NR. 76/31. 01. 2002

HOTARAREA GUVERNULUI NR. 1209/2003 PRIVIND ORGANIZAREA SI DEZVOLTAREA CARIEREI FUNCTIONARILOR PUBLICI

LEGEA NR. 12/1971 PRIVIND INCADRAREA SI PROMOVAREA IN MUNCA A PERSONALULUI DIN UNITATILE SOCIALISTE DE STAT (ABROGATA)

LEGEA PRIVIND SOLUTIONAREA CONFLICTELOR DE MUNCA NR. 168/1999, PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA I - A, NR. 582/29. 11. 1999

ART. 34, 35 DIN CONSTITUTIE, SI ART. 5 DIN LEGEA PRIVIND ALEGERILE LOCALE NR. 70/1991 (REPUBLICATA IN 1996)

ART. 10 SI 11 DIN CODUL DE PROCEDURA PENALA

ART. 1/1 DIN HOTARAREA GUVERNULUI NR. 667/1991 PRIVIND UNELE MASURI PENTRU ASIGURAREA PRESTIGIULUI SOCIAL AL FUNCTIONARILOR PUBLICI (ABROGATA IMPLICIT PRIN STATUT)

"CLASIFICAREA OCUPATIILOR DIN ROMANIA" ELABORATA DE MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE SI COMISIA NATIONALA DE STATISTICA, EDITURA LUMINA LEX, BUCURESTI, 2000

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte privind functia publica in administratia publica locala
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
106 pagini
Imagini extrase:
83 imagini
Nr cuvinte:
43 325 cuvinte
Nr caractere:
228 344 caractere
Marime:
131.11KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Administrație Publică
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Administrație Publică
Sus!