Administrația publică din România ca factor important în integrarea europeană

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 ADMINISTRATIA PUBLICA IN ROMANIA
3 STRUCTURA ADMINISTRATIEI PUBLICE IN ROMANIA
3.1 SCURT ISTORIC AL ADMINISTRATIEI PUBLICE IN ROMANIA
3.2 ADMINISTRATIA PUBLICA DIN PERSPECTIVA CONSTITUTIEI DIN 1991 SI A LEGII 215/2000
4 ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA. REALITATI
4.1 REGLEMENTARILE CONSILIULUI EUROPEI SI UNIUNII EUROPENE PRIVIND AUTORITATILE PUBLICE LOCALE
4.2 PERFORMANTE ALE COMUNITATILOR LOCALE DIN TARILE UNIUNII EUROPENE
4.3 MODELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE EUROPENE
5 RELATIILE EXTERNE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE IN ROMANIA
5.1 UNITATILE ADMINISTRATIV-TERITORIALE SI REPREZENTAREA LOR PUBLICA
5.2 IMBUNATATITEA ORGANIZARII ADMINISTRATIV TERITORIALE. NOTIUNI. CONCEPTE. PERSPECTIVE
5.3 ACTIVITATEA DE RELATII EXTERNE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE IN ROMANIA IN CONTEXTUL PREVEDERILOR CONSTITUTIONALE SI ALE AUTONOMIEI LOCALE
5.4 LOCUL SI ROLUL ACTIVITATII DE RELATII EXTERNE IN CADRUL UNEI PRIMARII
6 UNIUNEA EUROPEANA
6.1 TENDINTE POLITICE CARE PRIVESC FEDERALIZAREA UNIUNII
6.1.1 EUROPA, CA O CONTRAPONDERE A CELORLALTI ACTORI POLITICO-ECONOMICI
6.1.2 CAUTARILE IN DIRECTIA UNEI CARTE A DREPTURILOR FUNDAMENTALE
6.1.3 EVOLUTIILE ECONOMICE DIN UNIUNE SI PRIMII PASI AI UNEI CONSTRUCTII FEDERALE STRUCTURATE
6.2 EVOLUTIILE ECONOMICE DIN UNIUNE SI PRIMII PASI AI UNEI CONSTRUCTII FEDERALE STRUCTURATE
6.2.1 PIATA ECONOMICA COMUNA
6.2.2 BUGETUL UNIUNII
6.2.3 POLITICA EXTERNA, DE SECURITATE SI DE APARARE
6.3 PLETORA DECIZIILOR, LIMITELE TEHNICO-FUNCTIONALE ALE ACTUALULUI ARANJAMENT UNIONAL
7 INTEGRAREA EUROPEANA
7.1 REFORMA INSTITUTIONALA IN ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA DIN PERSPECTIVA ADERARII ROMANIEI LA UNIUNEA EUROPEANA
7.1.1 EXIGENTE ALE UNIUNII EUROPENE PRIVIND PRIMIREA DE NOI MEMBRII
7.1.2 CANDIDATURA ROMANIEI LA UNIUNEA EUROPEANA
7.1.3 REFORMA ADMINISTRATIEI PUBLICE IN PERSPECTIVA ADERARII ROMANIEI LA UNIUNEA EUROPEANA
7.1.4 ECONOMIA LOCALA DIN ROMANIA IN PERSPECTIVA ADERARII LA UNIUNEA EUROPEANA
7.1.5 ROLUL BIROULUI DE INTEGRARE EUROPEANA DIN CADRUL PRIMARIEI
7.1.6 STRUCTURI ALE ADMINISTRATIEI DE STAT CU COMPETENTE IN RELATIILE EXTERNE ALE ROMANIEI
7.1.7 PROGRAME DE ASISTENTA FINANCIARA EXTERNA PENTRU COMUNITATILE LOCALE
7.2 ROMANIA CA ACTOR POLITIC INTERNATIONAL, AUTOR AL UNOR POLITICI SUB-REGIONALE, REGIONALE SI GEO- POLITICE
7.2.1 INTERESELE ROMANIEI SI PROCESUL DE INTEGRARE IN UNIUNEA EUROPEANA
7.2.2 ALIANTELE ROMANIEI IN INTERIORUL SI EXTERIORUL REGIUNII
8 STUDIU DE CAZ SI CONCLUZII
8.1 PRINCIPALELE PUNCTE CRITICE, IN PERCEPTIA CETATENILOR PRIVIND INTEGRAREA IN UNIUNEA EUROPEANA
8.2 DE CE NU ESTE DE AJUNS SIMPLUL ACCEPT AL CETATENILOR ROMANI CU PRIVIRE LA ADERARE?
8.2.1 GLOBALIZAREA SI CONSECINTELE SALE ASUPRA CETATEANULUI ROMAN
9 ANEXE
10 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Statul, prin natura sa, este ceva multiplu si daca devine o unitate mai stransa, din stat se face familie si din familie omul. Statul, cea mai importanta institutie a societatii, este privit ca suma a trei elemente: teritoriul, populatia (natiunea) si suveranitatea, dar si ca forma organizata a puterii poporului, adica mecanismul sau aparatul statal. Statul are nu numai putere de comanda sau un principiu de coeziune si de durata, ci este un instrument de organizare constituit dintr-un ansamblu de servicii ce actioneaza prin organele (autoritatile) sale in vederea atingerii, in interes public, a binelui comun.

Deci o colectivitate umana nu poate trai decat dispunand de o administratie ce are ca obiectiv general satisfacerea nevoilor importante ale vietii acestei comunitati, viata implicand administrarea.

A administra reprezinta o activitate executiva pusa sub semnul comenzii sau a delegarii de atributii, iar cand aceasta activitate realizeaza obiectivele slujindu-se de puterea publica prin derogarea de la regulile dreptului comun, ea dobandeste atributele administratiei publice.

Administratia publica prin intermediul autoritatilor publice, respecta si ocroteste viata intima, de familie si privata, potrivit competentelor ce ii revin (Constitutia Romaniei, art. 26, alin. 1). Administratia publica, in orice societate, reprezinta aparatul de gestiune al problemelor publice, este un instrument al statului indispensabil in atingerea unor deziderate, a unor obiective majore determinate de elemente de realizare a unor valori politice stabilite prin acte juridice in scopul satisfacerii interesului general, prin actiunea puterii publice.

Administratia reprezinta, de altfel, organizarea oricarui grup social evoluat, instrumentul de coeziune si de coordonare indispensabila, fara de care societarea se dezintegreaza.

Administratia publica, prin insasi natura sa fara filosofie proprie, este subordonata unor scopuri exterioare, dar ea isi trage legitimitatea din sistemul de valori dominante, din puterea publica, care fixeaza, in general, scopurile si mijloacele pe care trebuie sa la utilizeze pentru a atinge aceste scopuri. Se spune, astfel, ca administratia publica este permanent plasata sub nivelul politic, subliniindu-se ca, in sfera administratiei publice, deasupra institutiilor administrative exista institutiile politice care faciliteaza existenta statului si satisfacerea nevoilor comune ale colectivitatii in comformitate cu deciziile institutiilor publice.

Ideea esentiala a administratiei este aceea de organizare, ordinea este buna organizare (Lithe) , ceea ce releva un sens al notiunii, acelea de organizare ierarhica, in virtutea careie organul care ordona sau organizeaza este superior organelor care executa. In concluzie, notiunea de administratie si acceptiunea de administratie publica desemneaza ansamblul de organe care infaptuiesc, conduc si executa treburile publice.

Administratia cuprinde, in sens larg, o activitate ce ...

Bibliografie:

CEZAR MANDA, CEZAR CORNELIU MANDA - "ADMINISTRATE PUBLICA LOCALA IN ROMANIA" - BUCURESTI, 1999

FERREOL G. - "CETATENIE SI INTEGRARE SOCIALA" - EDITURA INI, BUCURESTI, 1999

MARINO A. - "PENTRU EUROPA. INTEGRAREA ROMANIEI. ASPECTE IDEOLOGICE SI CULTURALE" - EDITURA POLIROM, IASI, 1995

NOICA C. - "MODELUL CULTURAL EUROPEAN" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1993

PASTI V., MIROIU M., CODITA C. - "ROMANIA. STAREA DE FAPT. SOCIETATEA" - EDITURA NEMIRA, BUCURESTI, 1997

PORDEA G.A. - "UNIFICAREA EUROPEANA. PROBLEMATICA EUROPEI UNITE" - EDITURA EUROPA NOVA, BUCURESTI, 1995

GEORGETA LACRAMIOARA LOGHIN - "CETATEANUL ROMAN. UN SPRIJIN SAU UN OBSTACOL IN CALEA INTEGRARII ROMANIEI IN UNIUNEA EUROPEANA" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 2000

GABRIEL ANDREESCU, ADRIAN SEVERIN - "UN CONCEPT ROMANESC AL EUROPEI FEDERALE" - EDITURA ALL

VALENTIN CONSTANTIN - "DOCUMENTE DE BAZA ALE COMUNITATII SI UNIUNII EUROPENE" - EDITURA POLIROM, IASI, 1999

LEGEA NR.215/2000

LEGEA NR.188 DIN 08.12.1999 - PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR.600 DIN 08.12.1999

CENTRUL DE INFORMARE AL COMISIEI EUROPENE IN ROMANIA

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Administratia publica din Romania ca factor important in integrarea europeana
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
98 pagini
Imagini extrase:
145 imagini
Nr cuvinte:
29 590 cuvinte
Nr caractere:
190 850 caractere
Marime:
128.84KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Administrație Publică
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Administrație Publică
Sus!