DATA: 2.03.2018
CLASA: a - V - a
UNITATEA DE INVATAMANT: Scoala Gimnaziala ,,Ion Ghica" Iasi
DISCIPLINA DE INVATAMANT: Biologie
TEMA LECTIEI: Bacterii. Protiste. Ciuperci- observatii microscopice
SCOPUL LECTIEI: comunicare si insusire de noi cunostinte
UNITATEA DE INVATARE: Grupe de vietuitoare
DURATA DE DESFASURARE A LECTIEI: 50 minute
COMPETENTE SPECIFICE :
1.2. Realizarea dirijata a unor activitati simple de investigare pe baza unor fise de lucru date
2.2. Utilizarea adecvata a terminologiei specifice biologiei in comunicarea orala si scrisa
3.1. Identificarea caracteristicilor sistemelor biologice pe baza modelelor
3.2. Utilizarea unor algoritmi cunoscuti in investigarea lumii vii.
COMPETENTE DERIVATE:
Cd.1. Sa descrie componentele structurale ale ciupercilor;
Cd.2. Sa indentifice elementele structurale ale bacterilor si a algelor care demonstreaza incadrarea lor;
Cd.3. Sa reprezinte schematic ciclul de inmultire al ciupercilor;
Cd.4. Sa evidentieze importanta algelor si a ciupercilor.
TIPUL LECTIEI: lectie de formare de noi priceperi si deprinderi
STRATEGIA DIDACTICA:
a)Resurse procedurale: expunerea, explicatia, experimentul de laborator, observatia
, invatarea prin descoperire, conversatia euristica.
b)Resurse materiale: manual, caiete, bors, drojdie, paine cu mucegai, ciuperci parazite pe frunze, planse cu ciuperci( palarie si picior), pahar, pipeta, microscopic, lame cu preparate microscopice, lamaie.
TIPUL DE ORGANIZARE A ACTIVITATII ELEVILOR:
- Individuala
- Pe grupe
d). locul de desfasurare : laborator de biologie
BIBLIOGRAFIE:
- Ghe. Mohan , A. Ardelean , Aurora Mihail ,,Manual Biologie clasa a V - a,, , Editura All, Bucuresti, 1999.
- Programa scolara
- Floarea Dobran,, Manual Biologie clasa a V-a,, , Editura Teora, 1997;
- MIHAIL A., STRINU Z., LOGOFATU L.: ,,Ghidul profesorului", Ed. ALL, 1997;
- MAZAREANU C.: ,,Microbiologie generala", Ed. ALMA MATER, Bacau, 1999;
- Cerghit Ioan,-,,Metode de invatamant'',Editura Polirom,2006.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.