Transmisia automobilului - ambreiaj, cutia de viteze, cutia de distribuție, arbore cardanic și diferențial

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Scopul lucrării: De studiat scheme constructive si principiul de functionare a diferitor tipuri de transmisii care se folosesc la automobile ,de asemenea de studiat constructia transmisiilor mecanice si agregatelor care intre in copomponenta lor,mecanismelor si componentelor(ambreajul,cutia de viteze,cutia de distributie, arborele cardanic,transmisia principala,diferentialul,semiaxele si butucurile rotilor).

Timpul de efectuare – 4 ore.

Utilaj: Placate de studii,standuri,machete a agregatelor transmisiei mecanice,carti si materiale ilustrativ,complet de instrumente a lacatusului.

Metodica de îndeplinire a lucrării de laborator

Lucrarea de laborator presupune studierea constructiei transmisiei mecanice,scheme constructive si principiul de functionare a diferitor tipuri de transmisiii care se folosesc la automobile,deasemenea indeplinirea partii practice a lucrarii de laborator care consta in reglarea cursei libere a pedalei ambreajului,scoaterea reductorului puntii conducatoare.

5.1 Tipuri de transmisii la automobile

2. Transmisii hidraulice (hidrostatice si hidrodinamice). Destinatia, constructia generala, principiul de functionare si folosirea lor.

Transmisiile hidraulice si cele pneumatice utilizează lichide, respective gaze, pentru transferul de energie intre intrare si iesire, care sunt supuse unei duble transformari energetice. In prima faza, fluidul primeste energie mecanica, marindu-si energia specifica intr-o masina hidraulica sau pneumatica de lucru (pompa sau compresor); ulterior, fluidul cedeaza energia dobandita unui motor hidraulic sau pneumatic. Transformarile energetice sunt afectate de pierderi inerente de energie. Intr-o transmisie hidraulica, o pompa transforma energia mecanica furnizata de masina de forta in energie hidraulica. Aceasta este retransformata in energie mecanica de un motor hidraulic care antreneaza masina de lucru. Parametrii energiei mecanice furnizate de aceste transmisii pot fi reglati continuu si in limite largi prin mijloace relativ simple. Flexibilitatea constituie un avantaj esential al transmisiilor hidraulice si pneumatice fata de cele mecanice, asigurandu-le o larga utilizare, desi principiul lor de functionare implica randamente relativ mici. In functie de tipul masinilor hidraulice utilizate, transmisiile hidraulice pot fi: hidrostatice (volumice), hidrodinamice sau hidrosonice.

Daca maşinile hidraulice (pompa si motorul), care constituie elementele fundamentale ale transmisiei hidraulice, sunt de tip volumic, transmisia se numeste uzual hidrostatica sau volumica, deoarece energia mecanica furnizata de masina de forta este utilizata de o pompa volumica practic numai pentru cresterea energiei de presiune a lichidului vehiculat; aceasta este retransformata in energie mecanica de un motor hidraulic volumic.

Schema structurala a transmisiei hidrodinamice este prezentata in fig. 1,e). Pompa 9, care este actionata de motorul de ardere interna, este conectata prin conductele cu hidromotoare 10, arborii carora sunt conectate cu rotile motoare. Presiunea hidrostatica a lichidului produsa de pompa este realizat in momentul de torsiune pe arborii hidromotoarelor. Rotile motoare cu hirdomotoare sunt numite hidrorotile.

Fig.1. Schema structurala a transmisiei hidrodinamice

5.2 Ambreaje mecanice

3. Ambreajele mecanice cu doua discuri. Constructia si principiul de functionare

Destinatia ambreiajului. Ambreiajul face parte din transmisia automobilu¬lui si este intercalat intre motor si cutia de viteze, in scopul compensarii princi¬palelor dezavantaje ale motorului cu ardere interna (imposibilitatea pornirii in sarcina si existenta unei zone de functionare instabila).

Ambreiajul serveste la decuplarea temporara si la cuplarea progresiva a mo¬torului cu transmisia. Decuplarea si cuplarea motorului de transmisie sunt nece¬sare la pornirea din loc a automobilului si in timpul mersului pentru schimbarea treptelor cutiei de viteze.

Ambreiajul serveste in acelasi timp la protejarea la suprasarcini a celor¬lalte organe ale transmisiei.

Conditiile impuse ambreiajului. Ambreiajul trebuie sa indeplineasca anu¬mite condiţii, si anume:

- sa permita decuplarea completa a motorului de transmisie pentru ca schimbarea treptelor sa se faca fara socuri;

-sa necesite la decuplare eforturi reduse din partea conducatorului fara a

se obţine însa o cursa la pedala mai mare de 120-200 mm (limita superioara

la autocamioane). Forta la pedala necesara decuplarii nu trebuie sa depa-

seasca 150 N la autoturismesşi 250.N la autocamioane si autobuze;

- sa asigure în stare cuplata o îmbinare perfecta (fara patinare) între motor

şi transmisie;

- sa permita eliminarea caldurii care se produce în timpul procesului de

cuplare (ambreiere) prin patmarea suprafeţelor de frecare;

- sa permita cuplarea suficient de progresiva pentru a se evita pornirea

bruscă din loc a automobilului;

- sa fie cât mai usor de întreţinut şi reglat şi sa ofere siguranţa în

funcţionare.

Clasificarea ambreiajelor. Ambreiajele se clasifică după principiul de funcţionare şi după tipul mecanismului de acţionare.

Observații:

Lucrare de laborator la Material Rulant.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Transmisia Automobilului - Ambreiaj, Cutia de Viteze, Cutia de Distributie, Arbore Cardanic si Diferential.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8.3/10 (10 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
1 870 cuvinte
Nr caractere:
11 078 caractere
Marime:
8.98MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Profesorului:
Ion Popescu
Sus!