Sistemul de Aprindere

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Scopul lucrarii: De studiat tipurile sistemului de aprindere, constructia generala si principiul de functionare, constructia si functionarea elementelor sistemului de aprindere (bobinele de inductie, ruptoarele distribuitoare, traductoarelor-distribuitoarelor fara contacte, bugiilor de aprindere si altele), de efectuat lucrul pe instalarea momentului de aprindere.

Timpul de efectuare – 4 ore.

Utilaj: Placate de studii, standuri, machete a sistemului de aprindere si elementele lui, spion de control, surubelnita si chei.

Metodica de indeplinire a lucrării de laborator

Lucrarea de laborator presupune studierea constructiei si principiului de functionare a diferitor sisteme de aprindere si indeplinirea lucrului practic pe instalarea momentului de aprindere la automobil. Studierea sistemului de aprindere e necesar de indeplinit pe exemplul studierii sistemului de aprindere cu baterie, cu coniact-tranzistor si sistemului de aprindere fara contacte. Se presupune deasemenea si studierea diferitor elemente a sistemului de aprindere. Lucrarea deasemenea presupune deprinderea practica de invatare a tehnologiei de instalare a momentului de aprindere la automobil.

4.1.2. Constructia generala a sistemului de aprindere

2. Sistemul de aprindere cu contact-transistor: constructia generala, principiul de functionare, avantaje si dezavantaje.

Sisteme de aprindere cu contact-transistor.

Pentru autoturisme, echipate cu MAS, exista diferite sisteme electrice de aprindere: cu contact, cu contact-transistor, fara contact, electronic-digital, cu microprocesor. Sistemele de aprindere cu transistor se impart in doua grupe: cu contact-transistor si fara contact-tranzistor. In sistemele cu contact-tranzistor perechea ruptorului in circuit primar a bobinei de aprindere este absenta si se inlocuieste cu cheie-transistor.

Sistemul de aprindere contact-transistor a fost etapa de trecere de la sistemele cu contact la sistemele electronice fara contact. Se elimina efecte negative a sistemului cu contact - arderea si uzarea contactelor ruptorului.

Instalatia de apriondere cu tranzistor si ruptor mecanic

Schema instalatiei de aprindere cu tranzistor si ruptor mecanic se compune din :

- Ruptor mecanic ( conectat la baza tranzistorului )

- Bobina de inductie

- Bateria de acumulatoare

- Rezistenta

- Distribuitorul

Curentul primar al bobinei de inductie este curentul de colector al tranzistorului, iar curentul de intrerupere este curentul de baza care are valoare foarte mica.

Intre electrozii tranzistorului se formeaza doua circuite: un circuit de comanda si un circuit principal. Prin circuitul de comanda emiter – baza trece un curent de 0,25 - 0,5 A, iar prin circuitul emiter – colector trece curentul de 5 – 12 A.

Daca ruptorul este deschis, baza tranzistorului nu este conectata in circuit si tranzistorul este blocat. In momentul in care contactele ruptorului se inchid, curentul de comanda trece de la bateria de acumulatoare si prin circuitul emiter – baza al tranzistorului la ruptor. Curentul principal va avea circuitul :

Bateria de acumulatoare  Circuitul emiter – colector al tranzistorului si la  primarul bobinei de inductie.

In momentul in care contactele ruptorului se deschid, se va intrerupe curentul de comanda si, in acelasi timp , se va intrerupe si curentul principal.

La aceasta instalatie ruptorul serveste pentru comanda tranzistorului. Fata de sistemul de aprindere de tip clasic condensatorul din circuitul primar, care atinge scanteile, nu mai este necesar.

Intreruperea curentului in circuitul primar al bobinei de inductie se face mult mai repede decat in sistemul clasic, astfel incat valoarea tensiunii curentului din secundarul bobinei, in mod practic, nu depinde de turatia motorului.

Observații:

O lucrare de laborator la sistemul de aprindere a automobilului.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistemul de Aprindere.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
2 697 cuvinte
Nr caractere:
16 153 caractere
Marime:
235.27KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Profesorului:
Ion Popescu
Sus!