Scopul lucrării: Studierea metodicii de calcul şi trasare a graficelor caracteristicii exterioare de turaţii a motorului.
Utilajul şi aparatajul utiliizat la efectuarea lucrării de laborator: Computerul centrului de calcul, literatura informativă.
1. Selectarea datelor iniţiale.
Capacitatea de încărcare – 5 pas;
Viteza maximă (Vmax) – 39 m/s;
Coeficientul de rezistenţă la rulare (f0) – 0,018;
Formula roţilor - 4×2;
Clasa automobilului – mică-hatchback;
Masa vehiculului echipat (m0) – 1100 kg;
Ampatament (L) – 2400 mm;
Randamentul mecanic al transmisiei automobilului (ηt) – 0,93;
Factorul aerodinamic (kF) – 0,6 N∙s2/m2;
Coeficienţi experimentali:
a=1; a1=1,2;
b=1; b1=1;
c=1; c1=0,8;
Nr. de turaţii a arborelui cotit al motorului la puterea maximă (np) – 5800 rot/min;
2. Determinarea masei totale a automobilului.
Masa totală a automobilului se determină cu relaţia:
unde: m0 – masa vehiculului echipat ce se determină din literatura informativă, kg
mt – capacitatea de încărcare a automobilului, kg;
mp – masa pasagerilor împreună cu conducătorul, kg;
Masa pasagerilor împreună cu şoferul se determină din relaţia
unde: n – numărul de pasageri împreună cu şoferul
Tonajul pentru autoturisme poate fi luat din considerentele:
mt =50÷70 kg
3. Determinarea sarcinii pe axele automobilului.
unde: ma – masa automobilului;
g – acceleraţia căderii libere g=9,81 m/s2;
Sarcina G1 pe puntea din faţă şi G2 pe puntea din spate a automobilului se determină cu relaţiile:
unde: a – distanţa de la centul de greutate până la axa din faţă a automobilului;
b – distanţa de la centul de greutate până la axa din spate a automobilului;
L – ampatamentul automobilului ce se determină din literatura informativă;
informatii utile pentru studenti in domeniul auto
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.