Construcția motorului

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Scopul lucrarii : Studierea constructiei motorului , constructia mecanismului biela-manivela si de distributie a gazulor, principiu de functionare, particularitatile constructivesi reglarile.

Utilaj si echipament : Planse de studii , machete de motoare pentru studii, standuri, piese si imbinari a mecanismelor biela-manivela si de distributie a gazelor, ordini de demontare–montare a motorului, reglarea jocurilor termice a mecanismului biela-manivela.

Sarcina lucrarii :

1. De descris ciclu de functionare a motorului cu ardere interna in patru timpi cu aprindere prin scinteie (MAS) si prin compresie (MAC), de descries parametrii generali a timpilor si variantele posibile de functionare a cilindrilor motoarelor cu patru, sase, si opt cilindrii.

2. De desenat schemele de functionare ale motorului cu turbina si motorului cu piston rotativ, de descris principiu de functionare.

3. Destinatia, constructia generala a mecanismului biela-manivela pentru motoarele in linie, in V, orizontale si opozite (boxer).

1. De descris ciclu de functionare a motorului cu ardere interna in patru timpi cu aprindere prin scinteie (MAS) si prin compresie (MAC), de descries parametrii generali a timpilor si variantele posibile de functionare a cilindrilor motoarelor cu patru, sase, si opt cilindrii.

Motorul este sursa proprie care transformă energia termică la arderea amestecului carburant în energie mecanică necesară la punere în funcţiune a roţilor motoare asigurând deplasarea automobilului.

Majoritatea automobilelor moderne sunt dotate cu motoare termice cu pistoane. Motorul cu ardere interna este o masina tremica de forta care transforma caldura degajata prin arderea combustibilului in lucru mechanic, prin intermediu evolutiilor unui agent motorin stare gazoasa. In motoru cu ardere interna atit procesul de ardere, cit si procesul de transformare a caldurii in lucru mecanic se desfasoara in interiorul cilindrilor.

1.1.Ciclul de funcţionare al motorului cu aprindere prin scânteie în patru timpi

Procesele care se desfăşoară în cilindrul motorului în timpul celor patru curse sunt: admisia, compresia, arderea şi destinderea, evacuarea (fig. 1.1).

Admisia. Pistonul se deplasează din PMI în PME, supapa de admisie este deschisă, în cilindru se creează o depresiune, datorită căreia în el pătrunde amestecul carburant, care se amestecă cu gazele de ardere rămase în cilindru la cursa precedentă şi formează amestecul util. La sfârşitul admisiei temperatura amestecului constituie cca. 100..130°C, iar depresiunea aproximativ 0,07...0,09 MPa (0,7...0,9 bar)

Compresia. Pistonul se deplasează din PME spre PMI, ambele supape sunt închise, amestecul carburant util este comprimat şi temperatura lui se măreşte. Datorită acestui fapt se intensifică evaporarea şi amestecarea benzinei cu aer. La sfârşitul timpului de compresie presiunea în cilindru atinge 0,8...1,2 MPa (8...12 bar), temperatura amestecului –280..480°C.

Arderea şi destinderea(timpul util). Amestecul carburant se aprinde în cilindru de la scânteia electrică a bujiei şi arde în decurs de 0,001..0,002 s, degajând o cantitate mare de căldură. Ambele supape sunt închise. Temperatura la sfârşitul arderii depăşeşte 2000°C, iar presiunea 3,5...4,5 MPa (35..45 bar). Sub acţiunea forţei de presiune a gazelor pistonul se deplasează spre PME, rotind prin intermediul bielei arborele cotit. La destindere energia termică se transformă în energie mecanică. La sfârşitul destinderii temperatura în cilindru se reduce până la 800..1100°C, iar presiunea scade la 0,3...0,4 MPa (3...4 bar).

Evacuarea. Supapa de evacuare este deschisă. Pistonul se deplasează spre PMI şi curăţă cilindru de gazele arse, evacuându-le în mediul ambiant. La sfârşitul timpului de evacuare presiunea scade până la 0,105...0,115 MPa (1,05..1,15) bar, iar temperatura se micşorează până la 300..400°C.

Timpul util este timpul fundamental, restul timpurilor sunt auxiliare. Motorul monocilindric nu funcţionează uniform. Pentru rotirea uniformă a arborelui cotit, motoarele pentru automobile se confecţionează cu mai mulţi cilindri.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Constructia Motorului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
11 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
2 890 cuvinte
Nr caractere:
16 595 caractere
Marime:
1.36MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Profesorului:
Beiu Ilie
Sus!