Caracteristicile de accelerație ale automobilui

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Scopul lucrarii: De a studia metodica de calcul trasarea pasaportului dinamic al automobilului

Utilaj: Literatura de specialitate si masina de calcul.

Nota: lucrarea data se efectuiaza pe baza datelor si calculelor din lucrarea de laborator precedenta.

Partea teoretica

Pasaportul dinamic – al automobilului prezinta o totalitate de grafice si caracteristici dinamice , monograma sarcinilor si graficul de control la patinare.

Caracteristica dinamica – prezinta o grafica a schimbarii factorului dinamic de viteza de deplasare a automobilului la diferite trepte in cutia de viteze la deschiderea completa a clapetei de acceleratie(motorul cu benzina) sau la deplasarea maxima a cremalierei pompei de injectie (motorul diesel).

Factorul dinamic al automobilului se determina dupa formula:

(1)

Unde : - forta de tractiune la rotile motoare a automobilului;N

– forta aerodinamica de rezistentaa aerului,N

Forta poate fi calculata dupa formula:

(2)

Unde : - coeficientul aerodinamic,(valoarea lui a fost aleasa in lucrare 2)

Forta Ftr poate fi calculata dupa formula:

(3)

Unde: Me- momentul motorului ,Nm:

Ucx – raportul de transmitere acutiei de viteze la treapta x;

Uo – raportul de transmitere a transmisiei principale;

- randamentul transmisiei;

- raza cinematica de rulare a rotii ,m:

Dupa calcularea valorilor factorului dinamic D pentru valorile respective a Va e necesar de construit caracteristica dinamica a automobilului (desen 1 ). Pentru aceasta e necesar de ales scara factorului dinamic a100 ,care corespunde cu valoarea de 0,1 din valoarea lui reala. Inafara de acesta este necesar de ales scara vitesei automobilui. La trasarea caracteristicii dinamice se recomanda scara factorului dinamic a100 sa fie egala 30 40 mm, iar scra vitezei 5 m/s – 15 20 mm.

Pentru trasarea monogramei sarcinilor sa determina scara factorului dinamic a0 pentru automobilul neincarcat, si supraicarcat cu 50 % a automobilului dupa relatia:

(4)

(5)

Unde : Ga – greutatea proprie a automobilului ,N;

(6)

Ga- greutatea totala aautomobilului in N;

G150 – greutatatea totala supraincarcata cu 50 %,N

(7)

Unde : - masa pasageri si masa incarcaturii in kg;

Pozitionind scarile a0 si a150 pe ordonatele corespunzatoare D0 si D150 (desenul 1) si unind cu aceleasi puncte a factorului dinamic pe scarile D0 ,D100 si D150 se primeste monograma sarcinilor.

Pentru realizarea completa a factorului dinamic e necesar pentru excluderea patinarii rotilor ,ca el sa nu depaseasca factorul dinamic pe aderenta.

Unde: –factorul dinamic pe aderenta

- coeficientul aderentei rotilor cu drumul.

coeficientul de folosire a masei de aderenta a automobilului

greutatea de aderenta a automobilului.

- coeficienti de redistribuire a greutatii automobilului respectiv pe o osia din fata (1) sau cea din spate (2).

- greutatea care revine respecriv pe puntea din fata (1) sau pe cea din spate (2).

Pentru automobilele cu tractiune neintegrata trebuie de luat

respectiv , (9).

Pentru metoda grafo – analitica inegabilitatea (8) se contruieste un grafic pentru contolul patinarii. Scara factorului dinamic pe patinare la se determina dupa relatiile:

 Pentru automobil gol:

(10)

Unde: – greutatea automobilului ce revine pe puntea motoare a automobilului gol,N ;

(11) din lucrarea precedenta;

- masa proprie automobilului,kg;

- greutatea automobilului gol;

Observații:

Este desre calculul accelwratiilor la diferite trepte a cutiei de viteze.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Caracteristicile de Acceleratie ale Automobilui.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
947 cuvinte
Nr caractere:
6 577 caractere
Marime:
95.96KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Profesorului:
Igor Rotaru
Sus!