Bazele Teoretice ale Autovehiculelor

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Calculul termic al motorului cu ardere interna

Scopul principal al calculului termic consta in:

determinarea randamentului;

calcularea consumului specific;

alcatuirea bilantului termic;

determinarea dimensiunilor de baza a motorului. La fel cu ajutorul calculului termic se poate determina fortele si momentele care actioneaza in mecanismul motor si pe aceasta baza a valorificare momentul de inertie si dimensiunile volantului.

Pentru efectuarea calculului termic este nevoie de parametrii initiali. Acesti parametri sint selectati in tabelul 1.

Tabelul 1

Parametrii initiali pentru calculul termic al MAI

Tractorul Motorul Numarul de cilindri, i Gradul de comprimare, ? Consumul specific efectiv ge

(prototip) (prototip)

1 2 3 4 5

LT - 60 D - 144A 4 17,25 70

Continuare

Numarul de turatii, n, Rezistenta de tractiune, Rtr kN Viteza initiala Vi m/s Puterea Ne APP, kW Terenul de deplasare

min-1

6 7 8 9 10

2100 10 2,25 46,6 Miriste+sol semanat

Bazandu-ne pe datele initiale pentru a incepe calculul termic este nevoie de a determina puterea motorului necesara pentru a indeplini sarcina data.

. Puterea efectiva a motorului - Ne se determina dupa expresia:

Ne = (?(R?_tr+ F_f)V_1)/?_tr + Ne APP , kW

unde: Rtr in kN - forta nominala de tractiune a tractorului, Ff - forta de alunecare a tractorului si se determina in felul urmator:

Ff = mgf 10-3

unde: m - masa totala a tractorului in kg (anexa 1); f - coeficientul de alunecare.

Valoarea f in dependenta de felul de tractor si terenul de deplasare este redat in tabelul 2.

Tabelul 2

Coeficientul de alunecare f

Terenul de deplasare Tractor cu roti Tractor cu senile

Drum de tara uscat 0,03 - 0,05 0,05 - 0,07

Miriste 0,06 - 0,08 0,06 - 0,07

Sol pregatit pentru semanat 0,16 - 0,18 0,09 - 0,12

Aratura 0,12 - 0,18 0,08 - 0,10

- randamentul mecanic al transmisiunii se afla in limitele = 0,8-0,9 pentru tractoarele cu roti si pentru tractoarele cu sinele

Deci pentru tractorul respective avem:

?tr = 0,85, f = 0,15

Ff = mgf 10-3 = 9,8*2480*0,08*10-3 = 1,94 kN;

Ne = (?(R?_tr+ F_f)V_1)/?_tr + Ne APP = (10+ 1,94)2,25/0,85 =31,60+ 15 = 46,6 kW.

1.2. Selectarea unor coeficienti si exponenti

in calculul termic al MAI

1.2.1. Gradul de crestere a presiunii - ?p - prezinta raportul dintre presiunea capatata la sfarsitul arderei catre presiunea la sfirsitul comprimarii.

?p = P_z/P_0

In motoarele Diesel ciclul de functionare se obtine prin arderea mixta, adica izocora V=const si izobara p=const, si de aceea caldura admisa in perioada arderei se consuma atat la marirea energiei launtrice a gazului cit si la efectuarea lucrului mecanic. Valoarea ?p va depinde de caldura redata in momentul arderii la V=const, cu cit ?p va fi obtinut mai mare cu atat mai multa caldura trebuie sa se transmita in timpul arderei la un volum mai mic (V=Vc). In asa mod ciclul functional al motorului va decurge mai efectiv, deoarece mai putina caldura degajata la ardere va fi redata in sistemul de racire. E de mentionat ca marirea lui ?p va aduce la marirea brusca a presiunii gazelor in cilindru (Pz) ce aduce la intensificarea uzarii. Aceasta inseamna ca la valorificarea lui ?p trebuie sa se tina cont de sarcina motorului in exploatare. La motoarele, a caror sarcina in perioada de exploatare e considerabila (la tractoarele cu sinele), e nevoie sa se admita valoarea ?p mai mica, si invers pentru tractoarele cu roti. Cu alte cuvinte valoarea ?p trebuie sa fie la un nivel incat presiunea la sfarsitul arderei sa nu fie mai mare de (6,5-7,0) MPa, atunci durabilitatea motorului va fi mai avansata.

In mod constructiv ?p se obtine prin modernizarea sistemului de injectare a combustibilului in cilindri.

Pentru motoarele cu camera de ardere in piston ?p =1,4 - 2,2. Primim ?p= 1,65.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
4 707 cuvinte
Nr caractere:
27 899 caractere
Marime:
247.95 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Transporturi
Data publicare:
03.11.2014
Structură de fișiere:
  • Bazele Teoretice ale Autovehiculelor.docx
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Capitolul 1 BAZELE GENERALE ALE ECONOMIEI TRANSPORTURILOR MARITIME 1.1 Economia...
CAPITOLUL 1: FUNDAMENTE TEORETICE ALE LEASINGULUI SI EVOLUTIILE SALE PE PLAN MONDIAL, EUROPEAN SI...
Unitatile productive ale Ministerului Administratiei si Internelor(M.A.I.) au fost create pentru...
I . Medicina familiei / Medicina generala - baze teoretice - 1.1. Medicina familiei / Medicina...
Primele realizari de motoare cu ardere interna dateaza din a doua jumatate a secolului al...
Sus!