Fundamentele Stiintei Marfurilor - Metode Generale de Determinare a Caracteristicilor de Calitate ale Marfurilor

Previzualizare laborator:

Cuprins laborator:

INTRODUCERE 5
CAPITOLUL I TEHNICA SECURITATII MUNCII IN LABORATORUL DE MERCEOLOGIE 7
CAPITOLUL II DETERMINAREA PARAMETRILOR ATMOSFERICI DE PASTRARE A MARFURILOR 12
2.1. Determinarea temperaturii 12
2.2. Determinarea umiditatii relative a aerului 16
CAPITOLUL III DETERMINAREA MASEI UNOR PRODUSE SAU PROBE DE ANALIZAT CU AJUTORUL BALANTELOR 21
3.1. Balanta tehnica 22
3.2. Balanta analitica 24
CAPITOLUL IV DETERMINAREA DENSITATII PRODUSELOR 28
4.1. Metoda picnometrului 31
4.2. Metoda areometrului 33
4.3. Metoda cu balanta Mohr-Westphal 36
CAPITOLUL V DETERMINAREA CONCENTRATIEI SAU A PURITATII UNOR PRODUSE CU AJUTORUL REFRACTOMETRULUI 41
5.1. Principiul refractometriei 41
5.2. Refractometrul Abbe 44
5.3. Refractometrul portabil 46
CAPITOLUL VI DETERMINAREA CONTINUTULUI DE APA A PRODUSELOR 48
6.1. Metodele directe 48
6.2. Metodele indirecte 50
CAPITOLUL VII DETERMINAREA CONTINUTULUI DE CENUSA DIN PRODUSE 54
7.1. Detrminarea continutului de cenusa totala 55
7.2. Determinarea continutului de cenusa insolubila in HCl 10% 56
CAPITOLUL VIII DETERMINAREA CONTINUTULUI DE GRASIME A UNOR PRODUSE PRIN METODA SOXHLET 58
CAPITOLUL IX MICROSCOPUL. APLICATIILE SALE IN STUDIUL MARFURILOR 62
CAPITOLUL X DETERMINAREA VASCOZITATII CONVENTIONALE LA LICHIDE 67

Extras din laborator:

In conditiile unei competitii globale crescande, la inceputul acestui mileniu, asistam la o explozie a ofertei de bunuri si servicii, oferta ce trebuie sa fie in concordanta cu exigentele mereu sporite ale consumatorilor si societatii in ansamblu.

Aceasta abundenta, face ca orientarea consumatorilor catre acele produse sau servicii care corespund cel mai bine necesitatilor sale sa devina o activitate tot mai dificila. De aceea se pune tot mai stringent problema educarii consumatorilor referitor la calitatea produselor, pentru ca acestia sa poata face o alegere corespunzatoare.

Aceasta lucrare se adreseaza studentilor de la Facultatea de Stiinte Economice, specializarile Marketing si Economia Turismului si Serviciilor, care in anul I studiaza Fundamentele Stiintei Marfurilor. Lucrarea cuprinde lucrari practice si metode moderne de analiza pentru determinarea diferitelor proprietati ale marfurilor, pe care studentii le vor utiliza in urmatorii ani de studiu in cadrul analizelor sau expertizelor de marfuri.

Prin continutul sau, lucrarea completeaza si aprofundeaza unele notiuni tratate la curs, contribuind la formarea unor deprinderi ale viitorilor absolventi de a identifica cu usurinta anumite caracteristici de calitate ale produselor.

Controlul calitatii produselor si serviciilor constituie o etapa de mare importanta in circulatia marfurilor, mai ales in conjuctura actuala a pietei romanesti, care a fost invadata de o serie de produse de import sau chiar autohtone de o calitate indoielnica.

1. DETERMINAREA PARAMETRILOR ATMOSFERICI DE PASTRARE A MARFURILOR

Principalii parametri atmosferici care influenteaza calitatea marfurilor in timpul pastrarii, precum si exactitatea masuratorilor de laborator, sunt: temperatura si umiditatea relativa a aerului.

Pentru a asigura reproductibilitatea rezultatelor masuratorilor de laborator se iau ca valori de referinta: 200C pentru temperatura si 65% pentru umiditatea relativa a aerului, iar pentru conditionare, 200C?20C si 65%?5%.

1.1. Determinarea temperaturii

Unitatea de masura pentru temperatura este gradul de temperatura care reprezinta o marime fundamentala. Exista mai multe tipuri de grade, in functie de reperele alese si de valoarea acestora. Din acest motiv, rezulta mai multe scari termometrice utilizate concomitent.

Mai des s-au ales ca repere, temperatura de topire a ghetii si temperatura de fierbere a apei pure, cand aceasta fierbe sub presiunea normala de 1 atmosfera. Aceste repere se numesc puncte fixe ale scarii termometrice. Distanta intre punctele fixe conventionale se imparte in parti egale (tot conventional).

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
60 pagini
Imagini extrase:
60 imagini
Nr cuvinte:
8 255 cuvinte
Nr caractere:
45 923 caractere
Marime:
350.24 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Merceologie
Data publicare:
12.01.2011
Structură de fișiere:
  • Fundamentele Stiintei Marfurilor - Metode Generale de Determinare a Caracteristicilor de Calitate ale Marfurilor.doc
Predat:
la facultate
Materie:
Merceologie

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Capitolul 1. OBIECTUL SI METODELE DE CERCETARE ALE DISCIPLINEI ,,FUNDAMENTELE STIINTEI...
CAP. 1 INTRODUCERE -Analiza comparativa se utilizeaza pentru ierarhizarea produselor in functie...
1. DEFINITIILE SI PROPRIETATILE DISCIPLINEI MERCEOLOGIA este o stiinta cu caracter tehnico...
Caracteristici de calitate Managementul calitatii reprezinta ansamblul activitatilor functiei...
Ce reprezinta calitatea? Notiunea de calitate a unei marfi reprezinta un concept cu un inalt...
Sus!